/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Tænker I på det?
Fra : Tonganeseren
Vist : 758 gange
300 point
Dato : 21-04-12 17:10

Jeg har fundet ud af, at mejser bygger reder i brændestabler. Det var meningen, at en af stablerne skulle flyttes ind i brændeskuret engang i sidst i maj, men det kan jeg godt glemme alt om. To mejsepar har valgt samme stabel - omend under en smule uenighed om placeringen. Har I andre morsomme beretninger om småfuglenes redebyggerier, så læser i hvert fald undertegnede gerne beretninger deropm.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-12 18:15

En and lagde æg i min altankasse sidste år.............4 meter over niveau.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-12 18:42

I Brønshøj havde vi en gang en and med unger i altankassen...................................4 sal altså.

Og sidste år byggede solsorten rede mellem to bure med brænde, nede midtvejs.
Den brugte lodret adgang selv om den kunne hoppe ud mellem burene.
http://peecee.dk/upload/view/362980/full

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 300 point
Dato : 21-04-12 19:31

Jeg, eller rettere sagt en and var, meget heldig for et par år siden. Jeg gik med buskrydderen langs med en kanal for at rydde kanterne, som var meget eftergroet. På et tidspunkt kommer en bekendt forbi og vil snakke, da jeg stopper rydderen og vil lægge den på jorden, letter der en and mindre end en halv meter fra os, jeg var nær røget i åen da den flaskede op.

Anden lå så hårdt på reden, at jeg havde slået hen over hovedet på hende, da jeg måtte tage skrubet af to gange, fordi det var meget langt, hun lå på fem æg. Jeg måtte reetablere hendens skjul bagefter, og forlod selvfølgelig stedet med en erfaring rigere, man bør tænke sig godt om inden man går igang med den slags, hvor der er mulighed for rugende fugle. Jeg holdt øje med hende, og hun genoptog rugningen jeg kunne gå forbi på en meters afstand, hvor hun lå som en sten. Desværre fik hun ryddet reden på et senere tidspunkt, højst sandsynligt af en mår, så der var ikke nogen happy ending desværre.

Jeg har også lidt et forsmædeligt nedlag til en svane han, da jeg gik i 6 klasse, skulle vi løbe rundt om en sø, hvor der var rugende svaner. Den mest charmerende uimodstålelige pige tabte sin ene sko i nærheden af reden, som lå lidt fra breddden, ungmøen klagede sin nød og undertegnede skød brystet frem og så store muligheder i situationen man var vel en næsten mand.
Jeg gik med faste skridt ned imod den famøse sko, ivrigt overvåget af en led skolelærer med et skævt grin på, og selvfølgelig også ungmøen. Svane faderen var i mellem tiden gået i land, for at være på forkant med tingene. Jeg manglede vel henad små 5 meter inden min lykke var gjort, da dette hvide uhyre satte sit angreb ind, jeg måtte spæne som en vanvittig, med den mere og mere galsindige svanefar i ryggen.
Enden blev et nedladende blik fra skjoldmøen, og et endnu mere hovverende latter fra den lede skolelærer, hvad der blev af skoen? Den snuppede sleskede Torben, mens jeg løb rundt med svanefar. Jeg tror faktisk at jagttiden på dem ikke var ophørt på det tidspunkt))))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-12 19:50

Citat
Jeg har også lidt et forsmædeligt nedlag til en svane han, da jeg gik i 6 klasse,

Som 13-årig burde Du vide at man ikke diskuterer med en svane

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-12 20:00

Det er nu ellers sjovt at se andeparrene dappe rundt i gaderne i øjeblikket, næsten upåvirket af trafikken, de kan godt være nogenlunde sociale året rundt i vandet, men når næste generation planlægges vil de sgu være alene.

Forleden var der endda et par der parrede sig 2 meter fra hvor jeg stod, damen løb lidt stærkere rund bagefter og kæftede op

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-04-12 20:14

Blev noget forbavset, da jeg opdagede et vipstjertepar, der har bygget rede under taget på min datter og svigersøns hus, inde midt i byen.
Troede faktisk at de altid byggede i nærheden af vand.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-04-12 20:21

Jeg oplevede en sælsom hændelse i går. Efter en hård dag med at nedgrave en faskine til tag-regnvandet, samt anlæg af div. havegange, kom naboen på visit og enden på det besøg blev, at vi lige skulle nyde en kold øl på terrassen (Det er ikke en sælsom hændelse) Mens vi sad der og rakkede alle andre naboer ned, landede der lige pludselig - midt på plænen, en rørdrumme. Rørdrummen lettede dog hurtigt igen og satte kursen over mod rørskoven.

Det skal lige bemærkes, at jeg bor 300 meter fra vandet. På det stykke - altså imellem huset og vandet er der rørskov. I rørskoven opholder der sig en del rørdrummer, men det er første gang jeg ser en rørdrumme i haven.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 21:54

Citat
Jeg har fundet ud af, at mejser bygger reder i brændestabler

Og så går der mennesker rundt og leger Jægere......helt Vildt...ude i hampen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-04-12 22:27

Øh! Hvad mener du? Normalt bygger mejser ikke reder, hvor f.eks. katte og skader kan sidde lige udenfor indgangen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-04-12 10:00

Kære Tonganeser !!

Dit store held må nok siges at være, at du ikke ligner hverken Garfield eller andet ligesindet ondskabsfuldt !!!
Så fortsæt du blot med at bygge brændestabler og lægge fliser - så kommer dyrene til dig som en anden dokter Dyregod

Har forøvrigt været i Jylland et par dage og kørte forbi Ballens bolig i Ølsted !! Pænt og ryddeligt ser der ud, men det er underligt, at der altid er rullet for vinduerne, så man ikke kan se ind - gud ved om han kan se ud ??
Hvis han er på dannelsesrejse til Philipinien, har vi måske forklaringen - men flere fortæller mig, at der næsten altid er rullet for - gad vide om han ikke tåler sollys !! Eller foregår der ting der ikke tåler dagens lys ????
Personligt tror jeg nok, han har godt af lidt sol på kroppen og derved ikke bliver sådan en blegfed sjover at se på - han pæne fine dænder ville også på den måde komme til deres ret !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-04-12 10:06

http://www.youtube.com/watch?v=AaIK2N7y9u4

Nomore, jeg ved ikke om du kender noget til mejsekasser, stærekasser, uglekasser, falkekasser, fluesnapperkasser, vendehalsekasser osv., men det gør naturbrugerne.

Tonganeser mener det er atypisk, at mejserne bor i hans brændestabel og det har han ret i, da alle ovenstående fugle helst vil bo i hule træer, men af mangel på døde velegenede træer, i vores unaturlige kultur drevne skove, og andet hjælper havefolket og andre, med at sætte fuglekasser op.

Du har uden tvilv med din kække indstilling opfattet " stærekasse" som de der ting, som blinker til dig, hvis du kan få din østmodel af en bil, op over den fastsatte fartgrænse, når du futter rundt med sidste dyt fra SF & Co. Altså en fotofælder med øgenavnet "stærekasse" er ikke det vi arbejder i.
Gak ud i naturen og se på vildt, og hold dig lidt mere fra hampen))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-04-12 23:35

Mon dog ikke Ballegaard er i danmark Han er jo Oles bodyguards.
Jeg småsmilte lidt af Balledrengens indlæg på DJ debatten. Ballegaard skriver nok så fredigt - og uden omtanke på, hvordan han ellers gebærder sig på div. debattråde. Ballegård skriver:
Citat
Ballegaard, Løsning - 21-04-2012 13:22
Et andet MEGET stort problem er at mange i DJ bruger desværre alt for meget tid/kræfter på og bekrige og slås med hinanden, end at ligge kræfterne de rigtige steder, i stedet for SAMMEN at ligge kræfterne, da sammen er alle i DJ stærkest.

Hvor har du ret Claus P., men jeg er ganske sikker på, at Jesper ikke fatter det!
Formanden alene gør det ikke.
Lige gyldig hvad han hedder, alle andre tillidsfolk i sær HB må være på mærkerne og markere sig, rund omkring på de møder, som de ofte inviteres til, at deltage i. Her kniber det meget blandt andet fordi enkelte HB medlemmer gør mere ud af at pleje sær interesser og så er det jo så nemt, blot at sige: Det er formandens skyld.

Ligge og lægge Burde en ingeniør ikke kunne skelne - at ligge eller at lægge..? + diverse

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-04-12 09:39

Også havnede denne tråd så også i personfnidder

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-04-12 12:18

Tonganeser du ser tit gæs på dine enemærker, hvis du har du rugende fugle, skal du til, at lægge nakken tilbage og se op i 10 meters højde. Det bliver mere og mere almindeligt at gæs ruger i høje træer, hvor de snupper f. eks en krage rede som kommende bolig.
Du må tiul at tage gul hjlem på når du lusker rundt efter fejninger, så du ikke får en på låget at sådan en fjeret goldklumpJeg ville gerne se, hvordan de lander på så lidt plads i et træ, og også hvordan gæslingerne klarer deres første hop udover kanten.
Det kan være at de kloge gæs har læst en del om mårhunde debatten?)))))))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-04-12 12:21

Det gik lidt hurtigt med griflen, forstå meningen! og bær over med slå fejlene))
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-12 14:38

Gæs er imponerende flyvere, og de kan lande på et "frimærke". VTOL - kalder man vistnok den teknik. Vi har mange grantræer på reviret og yngelende gæs. I går så jeg både canadagæs og en horde grågæs i hullerne; og for første gang så jeg en svanerede midt på engen. Temmelig letsindigt.
Men altså! Kigger man opad i redeeftersøgningen, skal man også huske beskyttelsesbriller - en køkkenrulle og affaldspose.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-12 15:58

Jyders omgang med "at ligge" og "at lægge" har altid voldt problemer. Med lidt anvendt pædagogik er det lykkedes at "helbrede" størstedelen af "de vantro", men der er stadig en gammel garde af kategorien, som fortsat vælter rundt i de to nævnte udsagnsord. Ikke
for at retfærdiggøre det danske sprogs mest indædte sabotør - Bent Ballegaard, så hører man også oplæsere i TV begå samme fejl.

Jeg har tidligere givet Ballegaard små kurser i det mest nødvendige - vedr. rimeligt sprogbrug, men jeg tror ikke, det hjælper at fortsætte.

Det er dog hylende grinagtigt, at Bent Ballegaard maner til eftertanke i læserbrevet til JÆGER. Er der nogen, som i tidens løb har tilsvinet alt og alle på så at sig alle jagthjemmesider, så er det edermageme Bent Ballegaard himself.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-04-12 18:41

En ting må man lade ham Ballesperderen, han markere sig altid " rund " på møderne, måske mener han " rundt" på gulvet.
Hans totale spasser forvirring giver en lidt komisk, omvendt opfattelse af det, tumben nok mener, men ikke kan få klemt ud ad sidebælgene. Hvis man "ligger kræfterne" opgiver man sit forhavende, er det det tumlingen mener, det bliver efterhånden helt Rørstrømsk med den grobian.
Det er også lidt kedeligt, at han ikke altid kan få HÆ Canon Shot, til at formulere hans sarte tanker over diverse lånte IP adresser, når kuglen har brug for det.

Men stadigvæk, er han Roderies bedste frontkæmper, Gud bevare DJ, og Roderiets forsatte nepotisme samt lønudvikling, men elskerinderne og hans nærmeste venner, øjner snart ansættelses muligheder og billige jagter når snablen suger i medlemskassen.

Pas på en olm svanefar med nyfødte æg, når du går tur))))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-12 20:03

Hej BW. En ting er sten sikkert, fotografen redigerer/skriver ikke for Balle.
Her er et eksempel på fotografens skrivekunst......Lad os alle bede.

Citat
Det er lige hvad der er internt "fnadder og kvinde fnidder og der for også min nedenstående protest.

Att. j
Det havde klæde dig lidt bedre hvis du havde indrømmet at du to fejl med at det er mig der har lagt private oplysninger ud på internettet hvilke ikke er tilfældet. Nu er det ikke mig der redigere DJ hjemmeside. Hvis ikke du forstå forskellen så jeg sener senere uddybe det.

Jeg kender ikke årsagen til hvorfor at nogle mennesker har så fandens travlt, med at forsøge at være anonyme på internettet, når de alligevel trækker et slimet sneglespor af personlige informationer efter sig på internettet. Men det må blive deres egen sag.

Men jeg står af her, når samme personer forsøger at pådutte andre mennesker deres holdninger om at almindelige personoplysninger nu pludselig skal være anonyme, der ellers er fuld offentlige og legal tilgængelige. Det være sig på internettet eller i telefonbogen. Når personer i en bestyrelse efter deres egen valg har givet personlige oplysninger til deres hjemmeside så er deres eget valg at andre mennesker skal kunne søge denne information så de er til at kontakte i relation til foreningens arbejde. Alt andet vil være mærkværdig og unormalt.

Att. j
Jeg skyndtes også man er ved at være rimelig langt ude når man ikke selv vil være ved sit eget navn man har skrevet i sin brugerprofil. Og så samtidig tro at folk her generelt, i jagtdebatten skal indhente en speciel tilladelse og godkendelse for at anvende det navn man selv har skrevet i sin brugerprofil det virker som en dissideret tåbelig tanke og helt absurd. Hvis du ikke er mand nok til at stå ved dit eget navn, så slet det eller omdøb det til Jesus Christ som du underskriver dig med. Hvis du synes at det passer dig bedre?, selv om jeg synes godt nok at navnet lige er en tak for højrøv.t efter min smag. Men det kan jeg jo ikke blande mig i hvad du ønsker at anvende som navn.

Smolbech
Det man gør, skiver du er at jeg skal henvise til hvor Brotgaard kan søge information.
Jeg takker venligst Hr. Smolbech for han vejledning til min person hvad der mere typisk en atypisk.

Kære Brotgaard. Du skal søge på Google og så har du stor set de samme oplysninger som jeg har skrevet her på hjemmesiden klippet fra Danmarks jægerforbunds hjemmeside. Jeg beklager at du sådan direkte har fået klaske informationen direkte i ansigtet jeg håber at du kan tage det.

Det er næsten værre end Ballegaard.

Los Capitanos

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-12 20:08

Har lige opfundet et nyt ord:

"Sproglig Offroader".

Hvde engang - som 8-årig - en skidesur gåsehan siddende på min cykels bagagebærer på vej over mosen, da jeg skulle i skole. Har også krydset klinger med hansvaner. Nøøj, hvor de kan hugge og baske.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-04-12 20:25

Det er skide svært, må jeg ringe til en " ven " . Hvem kan Bajut Bent Balle Haløj Knudesen, sutteren fra Bottrup, ellers sidestilles med, min ven melder totalt pas, jeg spørger publikum, 80 % for den fede fotograf uden fokus R. HÆ´s foto-emulision, jeg beder om 50 - 50 der siges Roderiet med elskerinde in spinat.
Jeg er ikke mere i tvilv, BajutBent i en stjerne trekant med Varta Batterier fra Phillipens))))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-12 20:59

Nå! Tilbage til fuglene.
Svend Auken kæmpede en brav kamp for den fugl, der blev socialdemokraternes maskot. Skarven er helt igennem socialdemokrat. Den henter sit bytte i det af andre samlede udbytte ved hårdt arbejde, når den går i fiskernes net efter føden. En gratis omgang. Det værste er, når de skal af med resterne igen. Der, hvor de skider, går alting ud. Skarven fik blandt tænkende mennesker navneforandring til svauken.
Når vi ikke længere kan bekæmpe Auken selv, så lad os gå efter svauken. God jagt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-12 12:38

Nogle duekyndige i tråden ?

Jeg ser (for) mange duer her i området, men måtte alligevel spærre øjnene for en time siden. da jeg aldrig har set nedenstående kræ før.

En due, helt kridhvid på bryst og hale, oversiden lys chokoladebrun og hovedet hvid/brun marmoreret.

??????????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-12 14:43

Det må være blandingsgodt med lidt huldue islæt. Man se masser ad den slags i byerne.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-12 14:44

Tak for svaret betterwisser.
Mvh.
Tonganeseren, som i dag har fået sat elastik på 2 hæmorider. Det gør edermageme nas.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-04-12 18:26

Tak for tilliden.

Du er vist uforvaret endt i en blindtest for GOLDING af lettere udtjente hankønsvæsner på Sjælland.
Du skrev at det drejer sig om to eleastikker, og det gør ondt ad h.... til, kig ned endnu engang, du kan ikke stole på lægestanden))) de har taget fejl af situationen.))))))

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-04-12 18:37

De duer kender jeg godt, de flyver med post for TOMS chokolade,- lidt ligesom " De Grønne Bude".

De helt sorte duer, som stinker af friturefedt, flyver for pizza drengene også kaldt "Tyrkerduerne", de drøner rundt med den samme ophold og arbejdstilladelse, til samtlige ansatte hos pizzajonglørene, helst før skattefar indfinder sig, og er delvis fredet, dog ikke af T & S de jager hele året, også med lys og fra biler)))

Mvh
BW