/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Salg af ejerlejlighed.
Fra : ehkejser
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 19-04-12 23:57

Hej Alle.

Jeg har bygget hus i jylland og bor der, det er ca 2 år siden.

Min gamle ejerlejlighed har jeg ikke solgt, vil vente til at priserne bliver bedre.

Hvor længe må jeg ha 2 ejerboliger, skal jeg sælge min lejlighed.

Mvh ehkejser

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 20-04-12 00:53

Du må ha 2 ejerboliger lige så længe du vil / har råd til det, hvis din ejerlighed er udlejet, er det jo ikke sikkert at du bare kan sælge den når du har lyst til det, der er nogle regler for det, så lejeren ikke bare kan sættes ud, med mindre at du har en kontrakt på at lejemål kan opsiges ved evt. salg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-12 07:09

Som allerede skrevet....

Du må have alle de ejerboliger du lyster - du må dog kun være tilmeldt folkeregistret EET sted.

Selvom du udlejer boligen kan den godt sælges - køber er så blot tvunget til at accepterer udlejningen men kan opsige en evt. lejer med 12 mdr.´s varsel og dette KUN hvis køber SELV skal bebo lejligheden...

Hvad angår prisen skal du ikke forvente prisstigninger foreløbig, så du er nok bedre tjent med at udleje den.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-12 07:12

PS....

Du skal selvfølgelig lige undersøge om der er bopælspligt i den ejerforening hvor den tomme lejlighed ligger - det kan der være visse steder og i så fald kan du "tvinges" til udlejning.....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-04-12 12:16

husk at svare skat af lejeindtægten

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 20-04-12 17:24

Tak for svaret refi.