/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Mover til campingvogn
Fra : halliluja
Vist : 1143 gange
100 point
Dato : 07-04-12 17:05

Hej,

Har set på en mover til en campingvogn.

Er der nogen som har erfaringer med sådan en? og er motoren stærk nok til at kunne køre over en høj kantsten?

Pt er det svært at få campingvognen på plads da den skal over en høj kantsten og rundt om et hjørne - vil den kunne magte dette?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-12 17:14

Det afhænger helt af vognens vægt og kantstenens højde og hjuldiameteren.

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 07-04-12 17:17

vognen vejer 1100 kg. Det er 14 tommer dæk. kantstenen er ca 20 cm.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-12 18:03

De 20 cm er nok noget i overkanten.

Spørg forhandleren eller se i specifikationerne, hvor meget, den kan klare.
en mover forudsætter er godt batteri godt opladet. Og pænt dimensionerede ledninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-12 18:55

Vi har fået mover på vores c-vogn, en genial opfindelse.

Vi har også en høj kantsten, men lægger en lille flise ved siden af, så den ikke skal tage alle 20 cm i et hug... og så klarer den det nemt.

Vi har nu ikke en flise med på campingture, og har heller aldrig haft behov for det

ps. hvis i vil spare lidt, kan i sagtens selv monterer moveren... og husk batteriet skal være så tæt på midten af vognen som muligt, for at få ligevægt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-04-12 20:45

Og her er så et alternativ...

Jeg har en lille 600 kg 2 personers vogn, og den kan trækkes / skubbes uden brug af mover.

Og den dag jeg ikke kan det, er det af med bilen - og på plejehjem...

Og så købes en sådan fætter om efteråret, på denne tid af året koster den det dobbelte...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-12 20:55

Vedikkealt.... nogle standpladser er så små/dumt placeret, at det næsten ikke er til at bakse c-vognen ind uden ekstra hænder. Godt nok er campingfolket meget hjælpsomme, men det er jo ikke altid der er nogle på pladsen når man ankommer.

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 07-04-12 21:15

Er der nogen der har gode erfaringer med bestemte typer. Hvilken mover har du Nordsted1?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-12 21:21

Jeg kan varmt anbefale en PS mover

http://www.psmover.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-12 21:24

Vi ringede rundt og fik et tilbud hos en forhandler i Klarup, eller måske Karup, jeg kan ikke huske hvor, men jeg kan ikke se den forhandler på oversigtkortet, men jeg vil anbefale at ringe rundt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-04-12 10:15

En kant på 20 cm, er der ingen mover der kan klare i ét hug! Selv frihøjden kan være et problem. Kiler/fliser kan gøre opkørslen mulig.

Vi har også en PS mover på vores Hobby på 1.900 kg totalvægt. da der er boogie på vognen, skulle den egentlig have 4 stk. monteret, men da PS mover er kraftig nok til at flytte vognen, er der jo ingen grund til at "skyde" flere tusinde kr. af ekstra på det!

PS mover er endda så kraftig, at den kan køre rundt på dækket, når man har glemt, at lægge håndbremsen ned!!!! .... så en PS mover kan jeg godt anbefale.

Godkendelse af svar
Fra : halliluja

Dato : 09-04-12 07:53

Tak for svaret Nordsted1.