/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Opsætning af apache server til lokalbrug
Fra : Eyvind
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 04-04-12 18:44

Kan man det.

Opsætte en lokal apache server som kan håndtere hjemmesider fremstillet i Dreamweaver.

Jeg vil lave og teste hjemmesider uden at være tilsluttet internettet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-12 19:21

Det kan du med EasyPHP http://www.easyphp.org/

Den har jeg brugt et stykke tid, det virker ok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-12 19:23
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 19:27

Både easyphp ser ud til at være Wamp

Jeg har lige hentet en wamp..................som installeres men så sker der ikke mere.

Men det kunne være jeg skulle prøve den easy som du kører med.

Skal den bare hentes og installeres eller hvordan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 19:34

Nu prøvede jeg igen at installere wamp fra samme sted som du henviste.
alt går fint og den spørger om den skal startes.............................intet sker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-12 20:00

Under install oprettes en www mappe der skal dine filer være, eller os skal du lave et Alias til den mappe hvor du har dit projekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 20:06

Under install oprettes en www mappe der skal dine filer være,
Kan jeg bare gemme mine htm sider i den www mappe - jeg så at der var en index og den åbned bare i dreaweaver

eller os skal du lave et Alias til den mappe hvor du har dit projekt. ?????

nu prøver jeg lige at installere for 3. gang og ser om den starter noget som den påstår.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 20:13

I www mappen har den lavet
en index php ..................................php-fil
og en testmysql ..............................php-fil

Jeg er lidt på herrens mark

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-12 20:17

Citat
I www mappen har den lavet
en index php ..................................php-fil
og en testmysql ..............................php-fil

Det er der dine filer skal være, så kan du højreklikke nede ved uret og åbne siden med Local Web

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-12 20:20

Hvis du vil lave et Alias skal du højreklikke på ikonet og vælge Administration og på siden der åbner vælge add Alias og så indsætte stien til dine filer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 20:42

Jeg tror det lykkedes med et eller andet nu
http://peecee.dk/upload/view/360087/full

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-12 20:48

Siden skal åbne i en browser.

Det er EasyPHP jeg refererer til, ved ikke lige hvordan wamp virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 20:50

Og nu lykkedes det mig at tilgå siden med denne "C:\wamp\index.htm"
Men den ligger vist i roden af wamp og ikke i www mappen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 21:02

Ha ha - og det er jo wamp jeg har installeret.

Så må jeg prøve den easy i morgen måske......................nok for i dag.

Dette åbner siden i en browser:
C:\wamp\index.htm

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-12 11:02

Tak for svaret Klaudi, selvom jeg brugte noget andet.

Nå så virkede det, efter afprøvning af flere apache servere, og den jeg så bruger er en som en bog om CMS Dreamweaver bruger i sine eksempler.

Problemet på min compureter var kompatibilitet fordi jeg prøvede i win7, men det tager win 7 sig selv af når den altså bliver bedt om det. Min router åbner ikke port 80 for denne computer så nu kan jeg hygge mig med lidt ofline hjemmeside test.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-12 11:03

Hov jeg glemte lige beviserne.
http://peecee.dk/upload/view/360174

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-12 12:07

Er det så med PHP og MYSQL og hva' det nu ellers hedder?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-12 14:03

Ja måske, når jeg har configureret apache til php.
I bogen henviser de til en gammel apache og gammel php. de er fundet og sat ind.

Spørgsmålet er om det er nødvendigt med php og mysql, når jeg bare vil lave lidt htm sider med css styring. det kunne jo være at en "ren" apache var nok til det.
Siderne skal alligevel flyttes over på min hjemmeside senere måske.

Desværre lavede den ved installationen en ekstra mappe "programmer" så måske laver jeg lige en ny installation.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-12 14:38

Hvis det kun er til html og css behøver du da ikke nogen server! du kan bare åbne side i IE eller FF

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-12 14:59

Nemlig - det jeg også lige opdaget.........................fra Dreamweaver ned i en mappe og så åbne med en browser.
Den server er vist overkill til formålet.

Ud med Apache og kompagni

Nå men tak for hjælpen alligevel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-12 16:06

Ja hvis du ikke har planer om noget PHP og database så er det jo overkill

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-12 11:13

Jow jow - og hvis jeg vil bruge php og database ...........................ligger det vist allerede klar til mig hos min udbyder web10 hvor jeg har min hjemmeside osv. liggende.

Det er udelukkende for at lege lidt med siderne på ferien med dreamweaver, som jeg af en eller anden grund troede kun kunne testes via en server.
God påske.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-12 12:06

Ja det er der sikkert hos udbyder, men du kan ikke teste det på pc'en!

God Påske