/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
indgående server, ingen forbindelse
Fra : Troldepige
Vist : 534 gange
200 point
Dato : 01-04-12 15:07

Jeg har hjulpet en kammerat med at opsætte en e-mail adresse i outlook express, jeg har fået skrevet alt det der med ind- og udgående server.

Den kan nu sende e-mails, men den kan ikke modtage, den fortæller at "Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes".

Den indgående server hedder imap.gmail.com

Er der en der kan hjælpe mig videre?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 15:26

Inde i konti opsætningen på fanen Avanceret skal der stå

Udgående post (SMTP): 465
Indgående post (IMAP): 993

Marker begge afkrydsningsfelter "Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 15:32

og log på gmail og gå i Indstillinger og tjek om imap er aktiveret under Videresendelse og POP/IMAP

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 16:37

Hmmm, jeg kan gå ind i funktioner > konti, så kommer der et "skema" med alle - post - nyheder - adresseliste.

Eller jeg kan gå ind i Funktioner > indstillinger, så kommer der en boks hvor jeg kan vælge signaturer - sikkerhed - forbindelse - vedligeholdelse - generelt - læsning - kvitteringer - send - meddelelse.

Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 16:45

Du klikker på den der hedder Post og dobbbeltklikker på den konto du har sat op!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 16:46

Citat
Hmmm, jeg kan gå ind i funktioner > konti, så kommer der et "skema" med alle - post - nyheder - adresseliste.

Her klikker du på den der hedder Post og dobbbeltklikker på den konto du har sat op!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 16:48

Jeg har lige logget på gmail, og kan her se, at den mail jeg sendte som en test er modtaget, men jeg kan ikke finde "indstillinger".

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 16:50

Citat
Her klikker du på den der hedder Post og dobbbeltklikker på den konto du har sat op!

I "post" er der intet jeg kan klikke på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 16:51

På gmail siden: Klik på "Tandhjulet" oppe til højre!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 16:52

Citat
I "post" er der intet jeg kan klikke på.

Så har du jo ik' sat nogen konto op?!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 16:52

Kan der være noget jeg ikke fik gjort færdigt under opsætningen?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 16:54

Citat
Så har du jo ik' sat nogen konto op?!

Hmmm, jeg tastede både ud- og indgående server, mailadresse m.m., men jeg syntes nok, at den var hurtigt færdig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 16:58

Når jeg går ind i "identiter", yderst til højre i siden, og vil tilføje en y, så kan jeg se, at den er i brug

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 01-04-12 17:03

Prøv lige at lave den konto en gang til!
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=77659

Hvis du ikke kan se den under "Funktioner > Konti > Post" i OE, har du ikke fået sat den op!?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 17:04

Jeg har lige været inde i gmail, som du skrev, her manglede der et flueben ved imap, det har jeg sat, og vil nu sende en test mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 17:06

ok!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 17:06

Jeg kigger lige på dit link til support, og prøver

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 17:07

Citat
Jeg har lige været inde i gmail, som du skrev, her manglede der et flueben ved imap, det har jeg sat, og vil nu sende en test mail

Indsæt dit citat her

Det virkede ikke

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 01-04-12 20:51

Tak for svaret Klaudi.

Nu ser det ud til, at det virker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 20:57

velbekomme

Var det efter en opsætning mere eller?