/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Manual til Energetics Crosstrainer 9.0
Fra : Brassovitski
Vist : 1429 gange
100 point
Dato : 17-03-12 21:23

Hej
Er der nogend er kan hjælpe med en manual til computeren på en Energetics 9.0 crosstrainer (Gratis).
Vi har købt en brugt maskine, uden manual. Specielt kan vi ikke rigtig finde ud af om der skal en ekstern strømforsyning til, eller om maksinen slev producerer strøm til computeren, når maksinen bruges. Vi har fundet en meget tynd brugermanual, der kort beskriver den generelle brug, og vi har også fundet et træningsprogram, men ikke en vejledning til computeren. I manualen er der også en stykliste/reservedelsliste med munre som åbenbart henviser til en tegning, der er bae ingen tegning.
Vi har fundet ud af model 9.1 for strøm til computeren via datastikket, så den må have indbygget en slags generator, men det tror jeg ikke model 9.0 har.
Håber der er en der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-03-12 21:31

Kom lige i tanker om at computeren kaldes Ergometer ET 9.0

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-12 10:02
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-03-12 11:45

Hej nomore
Der er åbenbart lidt rod i versionerne. Jeg fandt vejledningen til computeren på version 8.0, det er den computer der sidder på maskinen, men den der vises i filen til version 9.0 er en ande computer.
Men nu har jeg faktisk alt, hvad jeg skal bruge, mangler bare at finde ud af, hvilken strømforsyning jeg skal bruge. Der skal nemlig bruges en adapter, der tilsluttes agerst i svinghjuls kassen.
Jeg har fundet ud af at Intersport forhandler maskinerne, så jeg prøver lige en gang ved lejlighed at spørge i en af deres butikker, eller også at skrive til deres kundeservice. Foreløbig tak for hjælpen.
Vi har iøvrigt kun givet 250 Kr. for maskinen, så skulle vi live nødt til at købe en original adapter, er det jo stadig meget billigt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-12 23:31

Har fået at vide af Intersport at der kræves en 6 Volt strømforsyning. Jeg har så selv fundet ud af at Harald Nyborg forhandler en rpmaskine der også bruger en 6 V. strømforsyning, en sådan har jeg så købt og dte virker fint.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-12 23:32

Tak for svaret nomore. Lukker lige denne.