/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
20 m/m plankegulv.
Fra : cccf
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 13-03-12 15:50

Jeg skal til at lægge et plankegulv 20m/m tyk, med not og fjer,
det skal lægges oven på et andet trægulv.
Man skruer vel skråt ned i fjeren
, hvad for skruer skal jeg købe. ?
Og hvor langt skal der være mellem skruerne.?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-12 16:23

Er du klar over at du får knirken resten af dit liv,
husk at lægge noget støjdæmpende imellem, asfalt pap eller lignende...

Og så behøver du ikke så mange skruer, 50 - 60 mm afhængig af tykkelsen på det gamle trægulv?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-12 17:11

du skal bruge montaflexskruer. de har et tilas lille hoved og samtidig er hovedet kegleformet, så det ikke flækker fjeren i samme grad som en almindelig skrue.
du kan også gulvbrædder der holdes sammen med bøjler, (bøjleparket) men jeg ved ikke om den type gulv du har valgt har denne mulighed.
hvis det er tilfældet, ville jeg nok vælge den løsning når det skal ligge ovenpå et eksisterende trægulv.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-03-12 20:06

Er det mig, lever i fortiden, eller er det dykkere, man bruger?

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 24-03-12 11:10

Tak for svaret trimare46.