/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Roteret tekst med hakker.
Fra : k_m_s
Vist : 1070 gange
200 point
Dato : 09-03-12 11:40

Hej

Jeg skal ha roteret noget tekst ca 45 grader og bruge som et stempel i PDF-XChange Viewer.

Størelsen skal være ca. 60X110 pixel.

Men teksten bliver hakket i siderne når jeg printer det ud.

Er der en smart måde at undgå det når det skal være så småt?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 09-03-12 12:01

Den skrift type jeg gerne ville bruge er calibri, måske er der en anden der er bedre lige til det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-12 12:50

Calibri egner sig IKKE til rotation.... brug er TrueType

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-03-12 13:44

Husk at lade det forblive et Vectorlayer indtil du er helt sikker på at du har den rette vinkel. Drej af een gang i stedet for flere små drejninger. Desto flere gange du drejer, desto dårligere bliver kvaliteten...

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 09-03-12 13:52

Super.
Glæder mig til at komme hjem og prøve.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-03-12 13:58

Hej

Jeg har prøvet med Arial og beholdt som vector layer indtil jeg har gemt som png men det er stadig hakket.

Kan jeg gøre noget andet?

Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-03-12 14:19

Hvordan roterer du det?

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-12 14:26

Jeg har altså lige prøvet med Calibri.... helt uden problemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-12 14:43

Tror også blot du skal lave "logoet" i et ordenligt program der kan den slags og så først indsætte det til sidst....

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-03-12 15:36

I Paint shop pro opretter jeg et vector layer og med text tool indsætter jeg teksten.

I image rotate vælger jeg free rotate og rotere 65 grader.

Den fil gemmer jeg som png og vælger den som stempel i PDF-XChange Viewer.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-03-12 15:53

Det er samme måde jeg gør det på. Dog kender jeg ikke PDF X-changer.

Jeg ved ikke hvilke psp du bruger, du oplyser ikke meget. Det kan have stor betydning når du gerne vil have at nogen skal hjælpe dig.

Der bliver en masse unødig skriven og venten, når du ikke giver konkrete oplysninger.

Har du antialias på sharp?

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 10-03-12 17:35

Tak for svaret knh15.

Du havde helt ret, det var ikke i PSP 9 der var et problem.

Det var når jeg gemte i PSP og så brugte den fil.

Jeg gjorde noget så dumt at bruge klippeværktøjet i win 7, gemme den fil og så bruge den til stempel.

Nu er det ikke hakket

God week end til alle.
Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-03-12 05:48

Fedt at det virker............ og tak