/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Laser behandling af åreknuder
Fra : dhmoelsted
Vist : 3539 gange
100 point
Dato : 07-03-12 16:56

Skulle der være en af Kandu brugere der har prøvet laser kirurgi af åreknuder hører jeg gerne om det. godt eller skidt ... linket skulle vist være den eneste i dk der laver det .

http://www.veincare.dk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-12 17:25

Min kone havde nogle blodkar som var meget tydlige i ansigtet. Dem fik hun ordnet med laser, på en klinik i kongens lyngby, som lå på hjørnet af Budingevej og Kærmindevej.
Hun fik en henvisning fra vores egen læge, til to behandlinger.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-12 18:04

Det er ikke kun i hovedstaden man behandler åreknuder med lazer, der er flere, eksempelvis:
http://www.viborgprivathospital.dk/ipl_laser.htm

Om behandlingen, se her:
"
Laserbehandling af åreknuder
Den store overfladiske vene på låret kan også fjernes med laser. Herved kan man undgå lyskeoperation og stripping og er mere skånsom end den traditionelle åreknudekirurgi. Fordelen ved laser er desuden, at der kun er begrænset ømhed i benet efter behandlingen. Indgrebet foretages ambulant og tager typisk ½ time, hvorefter man kan tage hjem. De fleste kan gå på jobbet allerede næste dag og genoptage fysisk aktivitet meget hurtigt. Laserbehandling af åreknuder, også kaldet ILVO metoden (intravenøs laser vene okklusion), er begrænset anvendt i Danmark, men er i bl.a. USA den foretrukne metode til behandling af åreknuder. Laser-operation af åreknuder betales ikke af det offentlige, men kræver egenbetaling eller sundheds-forsikring og koster typisk 10-13.000 kroner.
"
fundet her:
http://www.hexedoktoren.dk/aareknuder-er-aareknuder-skadelige-og-hvilke-behandlingsmetoder-findes-der.aspx

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-03-12 18:56

jeg skal måske ha øjnene op osse kan ikke se noget på den i Viborg.... har lidt langt til H knudsens plads

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-12 10:04

Min kone har fået laserbehandling af åreknuder med et års mellemrum på sygehuset i Kalundborg. Fra under knæet til lysken - i begge ben.

Umiddelbart er det "nemmere" end operation, men selv her nogle år efter, er hun stadig "om" i områderne, hvor laseren har kørt. Det foregår ved, at laseren bliver ført ind i årene og ved ca. hver anden cm, bliver den skudt af.

Modsat af hvad svendgiversen skriver, var det egen læge der foranledigede, og henviste, at min kone blev opereret gratis. På det tidspunkt, var Kalundborg sygehus, det eneste sted i DK på offentligt sygehus. Om der er andre steder i dag, ved vi ikke. Der var kun én læge, der den gang kunne gøre det,men holdt kort tid efter, men en anden var under "oplæring".

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-03-12 16:16

hej alka
det er korrekt den læge der var på Kalundborg sygehus startede selv en klinik som jeg linker til ...nu er det en 2 gang jeg skal op. men læser man hans hj. side er det jo vidt udbredt i udlandet denne metode

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-03-12 19:11

Tak for svaret alka.

jeg har netop modtaget svar fra egen læge elektronisk ,jeg spurgte om han syntes det var en god ide
med laser ...
Det syntes han ikke jeg skulle gøre uden dog at begrunde hvorfor ..må jeg så høre når jeg besøger ham

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-12 08:44

Selv tak dhmoelsted

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-12 08:45

Glemte at skrive, at lægen var en kvinde!

Kommentar
Fra : Bæveren

Dato : 14-12-15 14:56

Jeg ved også, at man kan få laserbehandling for åreknuder hos Kirurgen i Charlottenlund. Man se de forskellige behandlingsformer inde på deres hjemmeside:
http://www.kirurgen.dk/aareknuder/
http://www.kirurgen.dk/aareknuder/laserbehandling-af-aareknuder-evlt/

vh