|
 | sortering af kolonner - speciel måde Fra : peternielsen2 | Vist : 498 gange 100 point Dato : 05-03-12 10:46 |
|
Hej
Jeg sidder og har et lille problem. Her er et eksempel på mit problem
Jeg har f.eks. følgende kolonner
kl 6 kl 7 kl 8
1 2 2
2 4 3
4 5 5
6 6 7
7 9 8
Så vil jeg gerne have sorteret dem, så hvert tal får sin egen række, så hvis der f.eks ikke står 1 i en kolonne så skal cellen være tom.
Altså så de bliver sorteret således.
kl 6 kl 7 kl 8
1
2 2 2
3
4 4
5 5
6 6
7 7
7
8
9
Er der nogle der ved om dette er muligt.
Jeg har 12 kolonner 5 cifret tal i op til 190 rækker, så derfor er det lidt besværligt at lave i hånden.
Håber at der er nogle der kan hjælpe.
Hilsen Peter
| |
|
Okay, nu kan jeg se at den laver ged i de kolonner jeg havde lavet. Har lagt en fil i excel op her.
http://scoutandproud.dk/excel/
Håber at spørgsmålet kan forståes
| |
 | Kommentar Fra : sion  |
Dato : 06-03-12 23:36 |
|
Indsæt denne formel i celle A20 i det regneark, du har lagt ud på hjemmesiden:
=IF(ISERROR(MATCH(ROW()-ROW($19:$19);A$12:A$16;0));"";ROW()-ROW($19:$19))
Formlen kopieres eller trækkes herefter til de øvrige celler i området A20:C28. Nu skulle det ønskede resultat være nået.
Simon
| |
|
Hej sion
Det var godt nok smart. Men jeg har en lille forespørgelse mere, hvad skal jeg gøre når jeg ikke har alle tal i en række. Altså mit første tal er f.eks. 13849, det næste 15926, osv. Altså en talrække med huller i. Hvad skal jeg så sætte i formlen for at den kun laver en række hvis der er et tal at sætte i den. Jeg har nemlig tal op til 99999, så det er jo rigtig mange rækker, men ellers har jeg nemlig maksimalt kun 1800 forskellige tal, så det er jo lidt færre rækker.
Håber at du kan hjælpe.
| |
 | Kommentar Fra : sion  |
Dato : 07-03-12 21:47 |
|
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. I mine ører lyder det som det samme, som du spurgte om i første omgang. Du må lige uddybe og eventuelt uploade et regneark, som viser problemet.
Simon
| |
 | Kommentar Fra : pedroso  |
Dato : 09-03-12 09:29 |
|
Hej,
Jeg har kigget en del på det, og kommet frem til at det ikke er nemt uden at gøre brug af en makro.
Problemet består i at der ikke er en logisk sammenhæng i den talrække, som Excel bliver nødt til at have fat i for at kunne sammenligne tal og overskrifter.
En anden mulighed vil være at bruge den løsning du allerede har, og så bagefter fjerne mellemrummene. Det kunne gøres manuelt, eller måske med noget sortering eller et filter.
mvh Peder
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|