/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Scanning af negativer
Fra : jazzin
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 03-03-12 20:31

Man kan for små penge købe et scanne-agregat, som kan overføre alm. negativer og dias til computer eller fotokort. Men findes der en scanner, som kan overføre negativer fra gamle rullefilm
(negativerne måler 90x 60 mm)?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-12 21:35

Ja det gør der. Jeg har en lille A5 scanner som jeg købte for år tilbage, der både kan scanne papirbilleder og negativer som kan være i den klapramme, som scanneren har.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-12 21:36

Canon, HP har varen

Godkendelse af svar
Fra : jazzin

Dato : 03-03-12 23:21

Tak for svaret severino. Har du nogen ide om, hvor jeg kan købe sådan en scanner?

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 03-03-12 23:23

Teil: Tak for svaret. Køber man den i butikker, som forhandler printere - Elgiganten f.eks..?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-12 16:31

Da jeg har 4 scannere, der kan tage negativer og diaposetiver, kan du da godt få lov til at købe den der kan tage de store negativer. Jeg har ikke brugt den i flere år.