/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Boot via netværk med windows 2000 server
Fra : Snowball78
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 27-05-03 15:35

Hejsa

Jeg har opsat en windows 2000 server og har installeret remote install. Jeg vil gerne have at man kan installere klienterne fra serveren. Jeg har oprettet en boot diskette til klienten.

Jeg kan godt få forbindelse til serveren og klienten får også IP'en fra DCHP serveren. Mit spørgsmål er hvordan jeg så installere det via netværket. Når jeg skriver net så kommer den i et en menu hvor der er mulighed for at connecte og browse, men jeg kan ikke gøre nnoget ud over at skrive path'en til server, hvilken den finder. Den vil ikke connecte.

Hvordan kommer jeg videre eller er der en lettere måde at gøre det på??

Hilsen Snowball

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 27-05-03 16:14

Hejsa

på din server skal du oprette en mappe til sharing (f.eks. install >> win98 >> wk2) her kopier du dine cd'er ind

på den boot diskette du har oprettet, ligger en "setup" fil, med denne definere du hvilke mapper og drev du vil tilslutte
til på serveren.
(f.eks z:\server\win98)

en anden måde at gøre det på er at lade win2k server selv oprette mapper til sharing
dette punkt findes også der hvor du opretter boot disc.

du skal være administrator ell. i administrator gruppen for at kunne udføre ovennævnte.

Godkendelse af svar
Fra : Snowball78

Dato : 12-08-03 14:40

Tak for svaret dk.