/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kopiere tekst uden farver
Fra : sonjor
Vist : 553 gange
200 point
Dato : 28-02-12 11:05

Hej.
Jeg bruger Evernote og sommetider også Allmynotes til madopskrifter bl.a.
Når jeg vil kopiere en opskrift fra en hjemmeside, der er farver på, kan jeg næsten ikke læse teksten i Allmynotes eller Evernote. Hvordan undgår jeg disse farver?

mvh Sonja

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-12 11:14

Du kan hente dette lille program PureText
http://stevemiller.net/puretext/
Skal bare pakkes ud og startes.

Når du så har kopieret noget fra en side klikker du på ikonet ved uret,
så "renser" det teksten for diverse koder, og sætter det ind hvor det nu skal være!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-12 11:17

Hvis teksten er real tekst (ikke grafisk), så marker teksten og kopiere det til et tekstbehandlingsprogram.
Jeg ved godt at mange opskrifter er krydret med en masse farver, for at det skal se smart ud, men ikke egner sig til direkte udskrift i god kvalitet.
Somme tider er der mulighed for at trykke på et printersymbol, så udskriften fremstår mere rent for alt for meget "sovs"!

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 28-02-12 11:26

Tak for svaret Klaudi. Det var lige det, der skulle til, TAK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-12 11:50

velbekomme