/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hofte problem
Fra : nomore
Vist : 4281 gange
50 point
Dato : 27-02-12 20:16

Hvornår/ hvordan føles det at få begyndende problemer med hoften.
Har lige fået en gang smerter, der føles enten =
som kom de fra musklen omkring hoftebenet - eller selve muskelen
og det i begge sider.
Ingen gangbesvær - og dog = det kan JO mærkes
Det er kommet på få måneder = vinteren over.
Først troede jeg det var almindelig/ dovenskab, men nej det sidder sg_ fast/ved
-------
Gerne personlige erfaringer - alt andet kan jeg gå til Lægen med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 20:19

Citat
alt andet kan jeg gå til Lægen med

Nemlig

Det er det han er der for....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 20:29

Tror sg_ ikke han/hun har begyndende slid__for slet ikke at kunne beskrive DET
Men TAK for forsøget...
Ville gerne have en kommentar, fra nogle der har været turen igennem...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 60 point
Dato : 27-02-12 20:55

Jeg kan genkende det meste, men det var ikke min læge, der kurrerede mig,
det var min kiropraktiker, så selvfølgelig skal du først gå til din læge,

men derefter hurtigt til din/en kiropraktiker...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-12 21:03

Nu ved jeg jo ikke hvor den hoftebesværede bor?

Men hvis det har interesse, kender jeg Sønderjyllands bedste kiropraktiker,
da det også er min nabos svigersøn, udleverer jeg kun adressen på privat mail...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 27-02-12 21:10

- ondt omkring hofteleddet og opad i bækkenet, nærmest som en krave rundt om hoften.
- ondt ned fortil af (og på siden af) lårbasserne.

Kan gøre så ondt, at det er svært at gå, og svært at sove.
Kommer ofte, hvis man har stået for længe.

Det kan såmænd godt være slidte hofter, du er begyndt at mærke, men du behøver nok ikke bekymre dig så meget, der kan gå mange år, før det bliver så alvorligt, at operation er nødvendigt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-12 21:25

Sådan havde jeg det før jul i venstre hofte. Og måske kan du ikke bruge det der kurerede mig. Men jeg spurgte en fysioterapeut og han sagde daglige øvelser. Sid på gulvet med bøjede ben, du må godt læne dig op ad noget eller lig på ryggen med bøjede ben. Lad så det ene ben falde ud til siden og hold det der mens du tæller. Så falder det andet ben ud til siden og du tæller. Gør øvelsen 1 gang og stig så i antal når det gør mindre og mindre ondt. Jeg har ikke ondt mere, så det har hjulpet på mig. Jeg gør øvelsen hver morgen og aften i sengen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-12 22:44

Det lyder som begyndelse til enden!
Jeg begyndte at mærke de samme symptomer for ca. 15 år siden. Det har ny bredt sigtil også at gøre NAS i mange andre led.
Det du har er uden tvivl forstadiet til slidegigt, og det mærkes især når det er koldt.
En af mulighederne er Glykosemin, som dog koster rimligt meget på abe-teket.
Så jeg bruger i dag mest fiskeolie og ingefærd tabletter, som holder mit nede. Men det helbreder ikke, og der er der heller ikke andre heksemidler der kan.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-12 11:42

Jeg har også taget hestemedicin, med godt resultat, men ikke mere,
hvis du har tendens til diabetes 2, gammelmands sukkersyge, bør du ikke tage Glykosemin...

Nu tager jeg Avosol, også dyrt, men det holder mine smerter nede...

Har også prøvet ingefær, men kan ikke lide smagen, kun som ginger beer
og så spiser jeg sild dagligt, i stedet for fiskeolie...

Og så går vi til fitness et par gange om ugen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-12 11:52

Citat
og så spiser jeg sild dagligt, i stedet for fiskeolie..

Jeg vil også helst have en snaps til silden.

Citat
Jeg har også taget hestemedicin

Kommer man ikketil at vrinske af det?

Ingefær skal bare skylles ned, de skal ikke tygges, for så har de en stærk smag.
Ingefær findes også i en udgave, hvor der er advokado i, som også skulle være godt, men de koster også kassen.

Strygnin er effektiv, skal kun tages en gang, og har ingen mærkbar eftervirkninger!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 11:54

Hvorfor er så mange villige til at tage medicin som ikke virker. Der er videnskabelige undersøgelser som har vist at de ikke virker.

Det er bedre at spise fisk i stedet for fiskeolie.

Det er jeres egen overbevisning som får medicinen til at virke. Og det er en god ting, men det ødelægger ikke noget at bevæge sine muskler, det kan endda være en god ting.

Derimod kan en masse naturmedicin påvirke medicin vi skal tage ved en sygdom. Det er kemi det hele og hvem har lyst til at fylde sig med en masse kemi.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-12 13:56

Vi er da heller ikke glade for at betale og tage natur medicin, men når det nu gør mindre ondt?

Avosol er avokadro og soja olie koncentrat, det lyder da ikke slemt.

Glykosamin laves af knuste skaldyr, og har jo vist oven i købet at kunne genskabe brusk,
men som sagt har det bivirkninger, som jeg nu har gjort opmærksom på...

Enig med rigtig fisk.

Og er det ikke bedre at tage lidt naturmedicin end smertestillende tabletter??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-12 14:37

Jeg kan også godt lide sild - strandsild .............................men det må jeg ikke for konen.
Så jeg nøjes med snapsen (Mumelmand fra Aldi) lø /sø morgen og så bare et glas rødvin hver dag.

Følger med her - jeg er også lidt øm omkring hofteleddet i den ene side, især når jeg går.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 15:18

Tro kan flytte bjerge og når man kan blive helt smertefri med øvelser, hvorfor så ikke bruge det råd. Ja det gør ondt når man starter, men nu har jeg lavet øvelserne i 3 måneder og jeg har slet ingen smerter i hoften mere. Så jeg tager ingen smertestillende. Og jeg ligger i sengen med bøjede ben og lader først det ene ben falde ud og tæller til ti, så det andet ben og det samme gentager sig om aftenen. Så lidt skal der til hver dag.

Man kan da godt tage naturmedicin, men det er ens egen overbevisning der bestemmer om de virker.

Har i ikke hørt om plasebo? Det er der lavet mange videnskablige undersøgelser om. Og det virker. Hvis folk tror at et præparat virker så vil en kalktablet også virke.

Her er behandling af livstruende sygdomme undtaget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-12 15:57

Tro kan flytte bjerge, men med hensyn til Glykosemin er der ikke kun tale om tro,
jeg fik det anbefalet af min højt uddanede kiropraktiker, og der er dokumentation for at det hjælper, både på heste og nu også på mennesker.

Mine hofteproblemer er næsten væk, nok ikke slid men en forkert bevægelse,
som min kiropraktiker satte på plads, men jeg har ondt/slid i højre knæ,
ikke om dagen, kun når jeg forsøger at sove, så jeg ligger med en ekstra pude under knæet,
så slapper benet af, eneste problem er så at jeg snorker når jeg ligger på ryggen.

Det går så ud over min kone, der har det meget værre, med slid både i hofter og knæ,
begge tager vi Avosol, og hun får også stadig Glykosemin...

Og ja, motion hjælper, og jeg har ingen problemer om dagen,
kun om natten, nok på grund af manglende smøring?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 16:17

Og det er dokumenteret at øvelser giver en øget smøring af led. Også dokumenteret.

Det undrer mig bare hvorfor så mange afviser øvelser men glad og fro æder en masse naturmedicin som videnskaben ved ikke virker. Så der er troen en uvurderlig følgesven.

Man kan også selv producere smertestillende midler. De hedder endorfiner og det er dem de unge bliver afhængig af når de kører hård træning hver dag.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-12 17:46

Ja, motion er godt for de slidte led, når bare man ikke samtidig skal slæbe på andet en sig selv. Det skyldes at der ved for lidt motion, kan dannes arevæv i ledene, som hæmmer bevægeligheden. Derfor er en lille gåtur hver dag, en god ting, det kunne være en tur til bageren om morgenen, eller hend for at hente morgenavisen. En tur på ca. ½ time om dagen, vil gøre godt. Hvis man så samtidig supplere med glykosemin, avosol eller andet, så er det et ekstra plus.

Det med at snorke, når man ligger på ryggen, det har min kone ordnet (hun har fordrejet hovedet på mig).
Hvis I ser en mand der hele tiden ser til den ene side, så kunne det være mig!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 17:56

Så skal du ikke køre bil severino, for så kan du kigge ud af vinduet, sikken en naturoplevelse

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-02-12 18:27

Glucosamin er ikke så dyrt, hvis man køber det til heste.
Så kan man købe et helt kilo for 500 kr. Med et gram om dagen, er der til flere år..

Jeg har taget glucosaminsulfat, chondroitinsulfat og MSM gennem flere år. Netop på grund af hofte- og rygsmerter. Ryggen er ikke helt i orden, men hofterne har det fint nu.

Jeg køber her:
http://vital-horse.com/index.php

Man skal lige være opmærksom på, at glucosamin er lavet på skaldyr. Så hvis man er skaldyrsallergiker, så skal man IKKE bruge det. Eller i hvert fald prøve meget forsigtigt. Produktet er meget rent, så hvis man kun har en mild/moderat allergi, så kan man måske godt tåle det.

Glucosamin giver for nogle mennesker også stigning i blod-kolesterolet. Så man skal tjekkes med blodprøve inden man begynder at tage det, --og efter at man har taget det i et stykke tid.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 18:55

Hvorfor er alle så glade for at tage medicin når man ved enkelte øvelser kan opnå samme virkning. Og så har øvelser ingen bivirkning.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-12 20:01

Nu er det ikke altid motion er nok,
men hvordan kan/tør man spise rigtig heste medicin?

Er det det samme som vi betaler mindst det ti dobbelte for??

Og er der ikke skrappere krav til menneske medicin en til heste???

Det svarer næsten til at man købte billigt hunde mad sidst på måneden...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-02-12 20:57

Det er kemisk rent glucosaminsulfat, altså 99.9% rent. Men altså med en snert af skaldyr.

Det er det samme som man putter i små piller og sælger til mennesker.

Folk er i dag så pyldrede med både deres heste og deres hunde, så jeg er ikke bange for at tage det samme, som jeg giver min hund. Der er næsten mere kontrol med dyremedicin. Kunderne er i hvert fald meget mere kritiske.

Til mennesker er det jo tit etiketten og mærket, der sælger.
Til dyr er det virkningen. Og man kan jo ikke tale om effekt på grond af tro. Dyr ved jo ikke, hvad man giver dem.
Silke har fået ødelagt sine albueled af borreliose. Hun fik selvfølgelig antibiotika, og dyrlægen talte om operation, for hun haltede voldsomt.
Hun havde hele tiden fået glucosamin, men jeg bestilte så også de to andre produkter hjem: chondroitin og MSM. 3 uger senere haltede hun ikke mere.
Nu må hun så undvære fordi hun har fået støvmideallergi, med krydsreaktion til skaldyr. Og hun er så begyndt at halte lidt igen...........

Jeg tror, at vi indimellem er nødt til at blæse på allergien i en periode og bygge leddene op igen.. Og så holde pause når hun holder op med at halte.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 21:37

Jeg synes stadig at det er helt utroligt at folk vælger at spise kemiske ting når de selv kan producere smertestillende middel. Og det gøres netop ved træning.

Men selvfølgelig skal de leve der sælger de midler som ikke virker. For i vil gerne tro at det i putter i munden virker, men det i selv kan producere det er fri fantasi.

Jeg vil aldrig tage naturmedicin og jeg vil ikke tage smertestillende når jeg selv kan producere smertestillende endofiner. Og det er mere smertestillende end 2 paracetamol og 2 iboprofen 600 mg. 4 x daglig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-12 21:48

Altså Granner - der er jo nogen som har så ondt at de ikke kan motionere.
Men ellers har du ret i, at motion er godt for helbredet.
Sund og varieret kost og nok søvn og et liv uden stress er godt.
Forsøg ikke at nå det, du ved ikke kan lade sig gøre.

Ps. Motto: Udsæt ikke til i morgen - hvad du kan få andre til i dag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-12 23:36

Jamen Eyvind, det er jo lige det, jeg havde så ondt i min hofte at jeg vågnede når jeg vendte mig i sengen, jeg kunne ikke få strømper på min venstre fod. Og jeg åd smertestillende piller. Indtil jeg tog mig sammen og snakkede med en fysioterataut.

I dag er jeg helt smertefri og jeg sover hele uden smerter. Bare fordi jeg laver 20 øvelser ialt morgen og aften hver dag. Og jeg er medicinfri.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-02-12 07:25

granner01 skrev:
"Man kan da godt tage naturmedicin, men det er ens egen overbevisning der bestemmer om de virker. "

Den er jeg absolut ikke enig i.
Jeg har brugt naturmedicin til 2 af mine hunde, med rigtig god effekt, og de vidste altså ikke, at de fik det, ergo kan det ikke være fordi, at de troede på en effekt.

Men jeg er helt enig med dig i, at træning kan være en god ting, og i så fald bør man da gøre det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-12 10:23

Ok Granner................vi går da også en tur hver dag på en time, selvom der er lidt ømhed.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-12 11:29

>men det er ens egen overbevisning der bestemmer om de virker.

Et sidste dementi,
jeg var udgået for Avosol, og havde meget mere ondt i nat end jeg plejer.

Nu har jeg købt dyr Avosol igen, og håber på en bedre nat?

Men det var selvfølgelig fordi jeg vidste, at jeg ikke havde fået min natur medicin, at jeg havde ondt.
Mon der er andre end granner der tror på dette??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-12 13:48

Altså - kineserne siger at man kan helbrede sig selv for mange ting.....................men hvordan.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-02-12 17:33

Kig ind i dig selv en stille aften og beslut at du vil ansætte en lille murer som skal reparere dine led så de ikke gør ondt. Den murer skal reparere om natten. Og tro så på det. Så virker det efter en tid.

Børn kan sagtens få det til at virke. Leukemibørn lærer at se kræftceller som onde folk og kemoen som en flok krigere og de gør det med stor virkning. Kemoen virker bedre.

Og vi kan gøre det samme, visualisere. Og det kan gøres med stor succes.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:05

Citat
Det lyder som begyndelse til enden!

jojo
Man er jo ikke en år´-unge mere

Citat
Jeg begyndte at mærke de samme symptomer for ca. 15 år siden. Det har ny bredt sigtil også at gøre NAS i mange andre led.
Det du har er uden tvivl forstadiet til slidegigt, og det mærkes især når det er koldt.

Plejer kun at mærke smerter-om vinteren = når jeg skvatter på vejen

Citat
Jeg har også taget hestemedicin, med godt resultat, men ikke mere,
hvis du har tendens til diabetes 2, gammelmands sukkersyge, bør du ikke tage Glykosemin...

Tænkte samme tanke men...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-02-12 20:13

Ja granner01, men jeg har aldrig lært nogen af mine hunde, at se dråber fra en flaske som en flok krigere.
Hverken hundene, eller de marsvin, som jeg har givet naturmedicin, har haft nogen idé om, at jeg kom noget i deres vand/mad.

Jeg er helt enig med dig i, at nogle ting virker fordi man tror på det.
Da min storebror var barn kunne han en aften ikke falde i søvn, så han gik ind til min mor og spurgte, om ikke han kunne få en sovepille.
Min mor undrede sig over hvorfra han havde hørt om sovepiller, og så gik hun ud i køkkenskabet og fandt en kalkpille.
Hun forklarede så min storebror, at han aldrig selv måtte tage sådan nogen, gjorde alt hvad hun kunne for, at overbevise ham om, at det ikke var helt ufarligt, og så fik han kalkpillen.
5 minutter senere sov han.

Men sådan virker det jo ikke altid.
F.eks. sendte min læge mig engang til en fysiurg, som gav mig en blokade i hver skulder.
Jeg havde meget stor tiltro til fysiurgen, hun virkede som om hun vidste hvad hun gjorde.
Men blokaderne havde overhovedet ingen effekt.

Jeg har oplevet ting, der ikke virkede, selvom jeg troede på det, og omvendt har jeg oplevet ting der virkede selvom jeg ikke troede på det.

Når morfin virker smertestillende, er det mon så også fordi man tror på det.

Jeg kan forestille mig, at de fleste herinde er vokset op med, at kamillethe virker beroligende, især på småbørn.
Hvorfor et der så så svært, at forestille sig, at andre planter/mineraler o.l. også kan have en virkning?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:15

Citat
Og er det ikke bedre at tage lidt naturmedicin end smertestillende tabletter??

Æder masser af sild/ fede fisk = dog ikke STRAND SILD

Kunne være man skulle prøve, har hørt de kommer når solen begynder at varme...
Citat
Strygnin er effektiv, skal kun tages en gang

Øjh: stryknin???
Virker godt i små mængder, som en opkvikker.....
Citat
Glucosamin er ikke så dyrt, hvis man køber det til heste

Katten skal snart have P_Piller så mon ikke jeg kunne få noget
mens jeg var ved dem.....

Citat
Hvorfor er alle så glade for at tage medicin når man ved enkelte øvelser kan opnå samme virkning. Og så har øvelser ingen bivirkning.
Ved det ikke, men PILLER og mennesker... bortset fra det, min kat kan lave gymnastik = få hovedet ned til halen, jeg kan få mit ben på til næsen = strakt ben,
OG så kan jeg ikke skrive mere _ her

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:21

Citat
Ps. Motto: Udsæt ikke til i morgen - hvad du kan få andre til i dag

Takker for råd +

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-02-12 20:28

Det du ikke når i dag skal du ikke lave om i morgen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:30

Citat
Min mor undrede sig over hvorfra han havde hørt om sovepiller, og så gik hun ud i køkkenskabet og fandt en kalkpille

Godt exempel på......åndelig/// hypnose
bare fordi der står? på en flaske.
Men den med Morfin = den virker sg_ efter et par minutter
om du vil DET eller ej.....

Satan´s virkning, som man ikke har kontrol over.

Nå. men bortset fra det, det kunne vel ikke være min MAVE, der smider symptomer
ud i siden på mig......?
Har i mellem tiden også fået en BYLD i den en BALLE
samt feber og det der hører med til _ det...
Man bliver da også for gammel.....

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-02-12 20:51

Citat
Men den med Morfin = den virker sg_ efter et par minutter
om du vil DET eller ej.....
Satan´s virkning, som man ikke har kontrol over.

Lige præcis min pointe.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-02-12 21:09

Hunde og mennesker har forskellige stofskifter. Og medicin til dyr kan være livsfarlig for mennesker og omvendt.

Og jeg har understreget at træning ikke gælder ved alvorlig sygdom eller smerter der kræver morfin.

Jeg synes det er synd at folk hellere vil putte ting i munden i håb om det hjælper i stedet for at bruge 5 min 2 x daglig på at få det bedre uden at putte medicin i munden.Og det ville være billigere for samfundet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-02-12 21:56

Citat
Hunde og mennesker har forskellige stofskifter. Og medicin til dyr kan være livsfarlig for mennesker og omvendt.

Dette ændrer ikke ved, at mine dyr ikke vidste, at de fik dråberne, men at det alligevel virkede.

Nogle former for naturmedicin/alternativ medicin kan bruges til både dyr og mennesker, og de ting jeg har givet mine dyr har været beregnet til det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-12 15:11
Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 08-03-12 20:45

En skal rende med pinger´ne
Prøver lige ´´ turen ´´ i Nord Jylland,
Men kan da skrive, at nu er det næsten væk igen,
men det er som det stadig lurer__lidt i baggrunden.....

Takker for andre svar og gode råd.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-12 20:56

God bedring

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-12 20:56

Selv tak,
tro kan flytte bjerge, med ikke heste...