/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Kontingent til a-kassen
Fra : jensviggo
Vist : 792 gange
20 point
Dato : 25-02-12 07:19

Jeg er efterlønner, og betaler derfor til a-kassen følgende beløb dertil, men er der noget af det jeg kan slippe for uden konsekvenser????????

Forbund/afdeling/klub : 306,-
A-kasse : 315,-
A-kasse admin. bidrag : 144,-
Fritids/ulykkes-forsik. : 42,50

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-02-12 07:46

Forbund/afdeling/klub : 306,- = Får du et fagligt problem står du uden hjælp!

A-kasse : 315,- = Bliver du ledig, er der ingen ydelser derfra, MÅSKE kan du få kontanthjælp!

A-kasse admin. bidrag : 144,- = Lovbestemt bidrag, som ikke kan skilles ud fra A-kassen!

Fritids/ulykkes-forsik. : 42,50 = Kommer du ud for en ulykke i din fritid, for du INGEN erstatning!

Du kan sådan set spare det hele, men det kan få nogle alvorlige økonomiske konsekvenser for dig, hvis du komme i én eller flere af situationerne!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-02-12 07:57

Citat
A-kasse : 315,- = Bliver du ledig, er der ingen ydelser derfra, MÅSKE kan du få kontanthjælp!

Som efterlønner bliver man vel næppe ledig...

Jeg har opsagt mit forbundsmedlemskab - venter ikke at få problemer med at få udbetalt min efterløn fra fagforeningen!
A-kassebidraget slipper du dog ikke for.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-12 09:59

Denne koblede jeg fra, da jeg blev efterlønner.
Forbund/afdeling/klub : 306,-

Forbund og A-kasse er egentlig to selvstændige ting.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-12 10:53

til Eyvind.................og det uden konsekvenser, hvis ja gør jeg det osse, alt andet vil være fjollet.

jensviggo

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-12 11:08

Den eneste der kan svare dig 100% er ...........................A-kassen.

Fordi det er vigtigt at det er det rigtige du kobler fra.

Det er ikke nødvendigt at være medlem af forbund, når man er på efterløn.
Der er heller ikke nogen fordele / ulemper, som jeg ser det.
Dette gælder mit frakoblede medlemskab af Dansk Metal.
Dog er der noget udbetaling ved død, som bortfalder ved de 65 år. Men forenings-betalingen er lig med det udbetalte, ved dødsfald. Der er dog en lille fordel hvis man falder bort i starten af efterløns-perioden.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-02-12 06:56

Tak for svaret Eyvind.

Jeg har skrevet til A-kassen om emnet, og afventer....................................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-12 09:24

OK -