|
|
Ja, hvis de sender på døvekanalen er det ofte uden lyd...
| |
| Accepteret svar Fra : ans | Modtaget 210 point Dato : 19-02-12 11:44 |
|
Et lignende spørgsmål her
Citat "De sidste 10 dage har der ingen lyd været på dr K.. ALLE andre kanaler fungerer korrekt.. Underligt nok fungerer lyden på de andre fjernsyn, som HAR modtagebox.. Men vores nyere Medion tv har ingen lyd på dr K mere ???? Alle lydindstillinger på dét tv er prøvet.. Også en ny kanalsøgning.. Uden resultat.. Er man fornylig begyndt at sende lyden på dr K, på anden vis ???
Det skal bemærkes at vi har kort i det tv til boxer.. Men kun til tv2.. Uanset om det kort er isat eller ej, er der ingen lyd på dr K
Er der mon en forklaring ??? |
svar fra DR
Citat Tak for din mail.
DR har valgt at sende lyden på DR K som AAC stereo i 160 kb/s ud fra en betragtning om, at dette giver en bedre lydkvalitet end HE-AAC stereo. Når netop dette er aktuelt for DR K, skyldes det, at denne kanal fx sender en del programmer med klassisk musik, der kræver en bedre symfonisk gengivelse.
Både HE-AAC stereo og AAC stereo er standard lydformater som alle modtagere på det danske marked bør kunne håndtere disse standarder. Blandt de første MPEG4 modtagere, der blev importeret til Danmark for flere år siden, var der nogle få modeller, der havde problemer med AAC lydformatet.
DR kan ikke hjælpe med softwareopdateringer til digitale modtagere, der eventuelt kan løse problemet med lydformatet, AAC stereo 160 kb/s, men jeg vil anbefale dig at prøve at kontakte din forhandler som måske kan hjælpe.
DR kan desværre ikke hjælpe yderligere, men må henvise til den forhandler som har solgt dig apparatet. Medbring eventuelt denne mail med oplysningerne om de relevante standardformater.
Med venlig hilsen"" |
DR har valgt at sende lyden på DR K som AAC stereo i 160 kb/s ud fra en betragtning om, at dette giver en bedre lydkvalitet end HE-AAC stereo. Når netop dette er aktuelt for DR K, skyldes det, at denne kanal fx sender en del programmer med klassisk musik, der kræver en bedre symfonisk gengivelse.
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=501832
| |
| Godkendelse af svar Fra : kammanoerup |
Dato : 20-02-12 10:34 |
|
Tak for svaret ans.
Selvfølgelig har jeg nu brokket mig til DR- men må nok se i øjnene, at det ikke hjælper en bønne! Men jeg synes godt nok det er temmelig frækt bare sådan at fjerne lyd fra en kanal- mon vi kan forvente, at det vil ske på flere kanaler!
Har forsøgt at kontakte Medion pr. mail/telefon, men det er ikke muligt for mig at komme igennem til nogen ! (
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|