/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Momsregistrering. Spørgsmål.
Fra : kartoffel88
Vist : 581 gange
64 point
Dato : 17-02-12 12:11

Hejsa.
Jeg er ved at starte mit eget firma op og vil gerne momsregistreres, så jeg kan få mit eget cvr nr.
(skal momsregistreres, selvom jeg godt ved at man ikke behøver før man tjener over et bestemt beløb.

Men hvis jeg momsregistrerer mig i dag, men venter med reelt at starte, fordi jeg lige skal have hjemmeside og ander på plads, skal jeg så alligevel allerede nu, til at aflevere momsregnskab?

Spørger fordi jeg ikke vil betale en revisor allerede nu, da jeg ikke har indtjening. Men synes jeg konstant støder på steder der vil have mit cvr nr.

Hvordan ved jeg hvornår der skal afleveres momsregnskab?

Har overvejet at vælge PWC som revisor. Eller er det for dyrt i starten tror i ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-12 12:43

Citat
Hvordan ved jeg hvornår der skal afleveres momsregnskab?

Så snart du enten betaler eller opkræver moms.....

Få du bare et cvr. og tilmeld dig momsregistrering......

Så længe der ikke sker noget i firmaet er der jo heller ikke noget regnskab at lave....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-02-12 12:56

I forhold til momsregnskab: så snart du er tilmeldt med moms, skal du overholde frister for indlevering af momstal. hvis du intet har købt eller solgt skal du nulangive.

Jeg gætter på at du bliver registreret som kvartalsmoms. fristerne er:
Moms kvartalsafregning
10. maj 2012
Moms vedrørende januar kvartal 2012
17. august 2012
Moms vedrørende april kvartal 2012
12. november 2012
Moms vedrørende juli kvartal 2012
11. februar 2013
Moms vedrørende oktober kvartal 2012

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-02-12 12:58

De fleste mindre revisionsvirksomhed tilbyder en gratis opstartstime med råd og vejledninig. Og den er ikke forpligtende til køb. Skønt ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-12 13:10

Ja du skal aflevere moms regnskab når du er moms registreret, jeg selv har halvårlig opgørelse så det er ikke så slemt med 2 gange om året, men du kan regne med at Skat vil se dig og dit regnskab efter og hvis der ikke er en omsætning af en vis størrelse så vil de påstå at det er hobby og du kan ikke trække moms fra på de varer du køber til din virksomhed.
Kontakt en revisor som kan rådgive dig, nogle kommer vistnok med gratis råd
http://momsregler.dk/momsregistrering/
du kan godt selv føre moms regnskab, det kræver ikke en revisor men Skat kræver at blanketten er udfyldt korrekt, til skatte regnskabet skal du bruge en revisor

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 64 point
Dato : 17-02-12 15:43

Det er ikke fortjenesten men omsætningen, som er afgørende for om du skal registeres.
Men du kan godt registere dig allerede nu. Det gør det lettere af få momsrefusion for dine startomkostninger.
Hvid omsætningen er under 300 000 behøver du ikke en revisor, hvis du selv kan finde ud af regnskabet.
Det afhænger helt af hvilken art virksomhed du vil lave, hvor kompliceret det er.

En konsulent med 2 årlige falturaer af 1 million og ingen omkostninger kan lave hele årets drift og status i håndskrift på en side.

En lille grønthandler med en underskudsforretning ( hvis han ikke snyder) har meget sværerere ved det.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-02-12 14:30

Tak for svarene alle sammen.