/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DANSK ordborg til Word 2002 (XP)
Fra : Odense
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 27-05-03 07:56

Hej!
Er der ikke nogen som har en DANSK ordborg til Word 2002 (XP) det er en eng. udgave jeg har desværrer...

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 27-05-03 08:39

Da jeg fik XP var det sat op til eng. version fra starten, prøv at gå op i funktioner i menulinien i word gå så til sprog for, at se om den kan sættes op til f.eks. Dansk.

Jeg vil mene den kan

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 27-05-03 09:45

Hej

Mig bekendt er ordbøgerne til Word en salgsvare. Det vil sige du må ned til din programforhandler og købe den - hvor ubehagelig det end lyder.

Har du tjekket at den ikke ligger på CD'en - og blot ikke er installeret. Når man har den danske udgave ligger der et væld af ordbøger, men den installerer kun dansk (og vist nok engelsk) som standard. Øvrige ordbøger skal vælges.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 27-05-03 11:59

hmm jeg her kun eng. i min udgave CD. :/

Kommentar
Fra : johannes_noval

Dato : 27-05-03 18:35

Det er muligt at tage ordbøgerne fra en ældre version af office. Jeg har med held gjort det fra en 2000. Jeg husker at det voldte mig lidt kvaler inden det virkede, men nu virker det ok.
Der er umiddelbart muligt at skifte sprog ( Tools - Language - Set Language), men så kan den ikke finde den danske ordbog. Denne henter du fra Office 2000 eller lignende.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 27-05-03 22:07

hej Johannes
Du her den vel ikke en file du kan sende mig med ordbog ?

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 28-05-03 00:22

Hej

Det skal nok lige bemærkes at de gamle ordbøger IKKE understøtter alle funktioner i Word XP (så som syntaks kontrol med mere) - Det er jo nok det der har være med til at gibe johannes_noval problemer.

Når nu en ordbog ikke er helt kompatibel med en version, kan man måske frygte at der er andre fejl i stavekontrol systemet. Netop dette system er jo blevet meget udbygget fra 2000 --> 2002 (xp)

Mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : jacky

Dato : 29-05-03 21:12

Dette link står faktisk andet sted på dette site, men her kommer løsningen, og den virker.

inde på http://www.espeedy.dk/eksperten/ kan du hente dk_stavekontrol.zip.
De filer som ligger deri, skal lægges i en mappe som hedder proof.
i winXP UK ligger mappen her:
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof
Læg filerne deri, og så er der dansk stavekontrol.
Mvh Jacky

Accepteret svar
Fra : enco1989

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-04 13:45

det virker sku'''' jeg har haft samme problem

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:43

Tak for svaret enco1989.