/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Stærke smerter
Fra : jensviggo
Vist : 815 gange
50 point
Dato : 10-02-12 12:49

Jeg har tidligere skrevet om Erik, der i den grad er voldsom plaget af uudholdelige smerter, seneste er, at han ringede til mig mandag aften kl. 1930, og fortalte, at nu kunne han ikke holde smerterne ud længere, jeg sagde, at jeg ville kontakte vagtlægen og komme ned til ham.
Efter ca 1 time kom vagtlægen. Han undersøgte ham overfladisk, og sammenfattet med Eriks oplysninger om smerterne, blev det besluttet, at akut-indlæggelse måtte være det rigtige.
Vagtlægen kontaktede Falck, og Erik blev indlagt på nærmeste akutsygehus kl. 2200 mandag aften.
Har været i daglig kontakt med ham, og lægerne har ikke kunnet finde noget, der i den grad skulle udløse så voldsomme smerter, en fysioterapeut luftede diagnosen smerter i nervevævet, og det blev diagnosen.
Erik har ikke været i nogen form for scanning/rtg./ultralyd og lign. kun fået taget blodprøver, blodprøver ok.
I dag er det fredag, Erik har ringet og fortalt, at han var på vej hjem.

Nu er det jeg spørger, hvad er nervesmerter, kan det helbredes, hvordan? Jeg ved det er fordi kroppens nervebaner trænger voldsomt til at blive udstrækket. Hvordan og hvem kan det og hvem tør røre ved nervebaner, jeg forestiller mig, at det må være svært, når smerterne er så diffuse, altså, er forskellige steder i kroppen, jeg nævner her f.eks. mellemkødet ryggen, balder især (periformismusklen) benene, under fødderne, ja næsten overalt.
Erik Har gået til kiropraktor 25 gange, kiropraktorens diagnose var/er iskiasnerverne, der er påvirket af hævet væv, men ikke 25 behandlinger har hjulpet en s...

Jeg ved godt, at det her ikke er en lægebrevkasse, men måske sidder der en enkelt, der måske besidder en form for viden om nervevæv----hvem ved. Erik har virkelig brug for hjælp.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-12 12:54

Jeg ville ikke betænke mig 2 sek. - akkupunktur -

Rigtig god bedring til Erik, godt han har dig

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-02-12 13:09

Det har han osse prøvet flere gange uden effekt

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 10-02-12 13:15

Hej og ØVVV.
Ikke særligt opløftende læsning. Men han er ikke ene om det.
http://www.netdoktor.dk/interactive/discussion/viewtopic.php?f=47&t=17845

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-02-12 13:38

Jeg kan anbefale hvad en overlæge sagde til mig efter et 5 ugers indlæggelse uden resultat anbefalede mig at prøve, - og det har virket - midlet er simpelhen `Gabapentin´, det fjernede smerterne efter nogle måneder, tal med lægen om det.

vh. god bedring.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-02-12 15:01

Nervesmerter er en længerevarende lidelse. Har prøvet det i den ene fod. Det gjorde dog ikke så ondt som din vens smerter. Min fod var i orden igen uden behandling efter 5 måneder.

Men nu er smerter jo noget underligt noget. Ruger man over smerten så gør det rigtig ondt, men har man det sjovt, så kan man næsten glemme smerten. Måske er det sådan noget der gør sig gældende.

Så måske skal han have noget angstdæmpene, for han må være helt uden af det efter så lang tid med smerter.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-02-12 10:35

Prøv at se dette korte klip, fra en serie om tankens kraft,
(jeg har hele afsnittet, og kan uploade det hvis du er interesseret)
http://www.dr.dk/DR2/S/Sjael_videnskab/tema/program1.htm

det handler om hvor meget tankerne betyder,
og hvor stor placeboeffecten på medicin er,

det er bl.a. grundlget for at hypnose er muligt,
under hypnose kan den hypnotiserede ikke føle smerte, sult mm.

du skriver ikke noget om hvordan personen har det i hverdagen (stress, famileforhod osv)

omkring 80 . 90% af alle sygdomme er psykisk betinget,
-- en person der falder og brækker benet,..
kan i rigtig mange tilfælde skyldes psykisk uballance, (også kaldet stress)

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 13-02-12 08:49

Du får simpelthen de 50, for et godt link.

Erik skal til lægen i dag, og der bliver da noget at snakke om, for det videre forløb.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 13-02-12 15:47

Nerve smerter er næsten umulige at komme til livs, akupunktur er et godt bud og evt. zoneterapi.

jeg kender en som også lidr at sådan noget, han får Hash piller, han siger de er fortrindelige.
De er selvfølgelig på recept.

Du ønskes god bedring Erik.