/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan bruger man karburator rens?
Fra : supersine669
Vist : 5630 gange
200 point
Dato : 09-02-12 10:25

Jeg har en gammel VW Golf, benzin, årgang 1990, der har det bedst, når den står hos en mekaniker .

Inden for en uge, gik den i stå, ved vigepligt, og kunne ikke startes igen. Er gudskelov medlem af Falck, og de kunne ikke starte bilen, og måtte den køre den til værksted.

Værkstedet kunne ikke finde fejlen .

Har så fået et (forhåbenligt da ) godt råd, at jeg skulle bruge karborator rens. Det var min søster, og hun ved (heller ikke) hvordan man bruger karburator rens (jeps, vi er bil-dummies).

Men mener, at man skal i tanken med benzin????

Jeg ved, at man skal bruge karburator SPRIT med benzin, men så vist jeg med, skal man rense selve karburator? Og hvordan?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 10:32

Tror du ikke at det der kaburator rens er det samme som karburator sprit?

Jeg ville da vælge karburator sprit til at blande i benzinen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 10:34

Karburator rens er til at "vaske" karburator ren med!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 10:43

Du kan købe det hos thansen/ alle tankstationer, og det skal bare hældes i tanken
eller direkte i karburator = så kan den godt finde på at KNALDE MEGET HØJT
så det skal du nok ikke gøre, især på en ældre og slidt motor.
At det renser karburator er vel meget sagt, men det frisker lidt op på det hele.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 10:48

http://www.thansen.dk/products.asp?c=6470509421&n=910382411
Den der kan købes på tankstationer er en 1/4 L eller mindre og er rød

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 10:51
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 10:55

Du skal ikke købe noget og hælde direkte i karburator!

Køb noget Karburatorvæske, og hæld i tanken.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6470509421&n=1199132127&pn=778436256

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 10:59

Citat
Du skal ikke købe noget og hælde direkte i karburator!

Han får det sgu da ikke GRATIS

Og jeg skriver MAN KAN = ikke man skal.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-02-12 15:23

Hvis tændrørene kan gnistre, hælder man en skefuld benzin direkte i kaburatoren, og træder
speederen i bund medens man starter motoren. Det er et kneb gamle erfarne mekanikere bruger,
men vi er måske en uddøende race. Alle de forskellige startmidler hjælper kun sælgerne til at tjene penge. I mine 40 år som automekaniker har jeg aldrig brugt disse tilsætningsstoffer for at starte en motor.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 09-02-12 16:09

Citat
Jeg har en gammel VW Golf, benzin, årgang 1990, der har det bedst, når den står hos en mekaniker .
Inden for en uge, gik den i stå, ved vigepligt, og kunne ikke startes igen. Er gudskelov medlem af Falck, og de kunne ikke starte bilen, og måtte den køre den til værksted.

Værkstedet kunne ikke finde fejlen .

Har så fået et (forhåbenligt da ) godt råd, at jeg skulle bruge karborator rens. Det var min søster, og hun ved (heller ikke) hvordan man bruger karburator rens (jeps, vi er bil-dummies).

Var det ikke bedre at finde et værksted der kan lave bilen, rense karburatoren, tjekke tænding mm.
for det hjælper ikke noget at bruge karburatorrens, hvis den er utæt ved en pakning, eller svømmer hus er meget beskidt, det kan også være automatchokker der er defekt, hvis den har det.

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 09-02-12 17:25

UPS - glemte at fortælle, at bilen er med automat gear

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 17:42

Citat
UPS - glemte at fortælle, at bilen er med automat gear

Det har jo så ikkke noget at gøre med karburator rens/sprit!?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-02-12 18:09

@Klaudi
Karburatorsprit og Karburatorrens har to forskellige funktioner. Det første forhindrer isdannelser i dysserne, det andet skulle opløse, løsne, fjerne urenheder i karb.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 18:21

Citat
Karburatorsprit og Karburatorrens har to forskellige funktioner. Det første forhindrer isdannelser i dysserne, det andet skulle opløse, løsne, fjerne urenheder i karb.

Det er jeg så'n set godt klar over, og hvis du læser http://www.kandu.dk/spg160551.aspx#1846479
skriver jeg da os det er til RENS af karb!?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-02-12 20:54

Er du overhovedet sikker på at der er karburator i den bilmotor.
Dem holdt man op med omkring 1990. Nogle mærker og modeller luidt før andre.

Accepteret svar
Fra : Steenk1

Modtaget 200 point
Dato : 09-02-12 21:16

Hej.

Hvorfor tror du det er en karburatorfejl ?. Det kan også være en tændingsfejl. Hvis du er helt på ski...deren når det gælder biler bør du nok få lidt hjælp. Du ved allerede hvilket værksted du IKKE skal bruge. Jeg er selv af den årgang mekaniker der har arbejdet på karburatormotorer og jeg kan også give dig et par tricks til lynrens af karburatoren men det kræver bl.a. at luftfilteret skal af... Har du forresten tjekket luftfilteret ? et møgbeskidt luftfilter kan forårsage netop den fejl du taler om. Der kan også være monteret et benzinfilter som måske er stoppet eller er ved at stoppe til.
Revner i strømfordelerdækslet nedslidt dæksel og/eller rotor kan forårsage det samme. Der kan være mange årsager
Håber du finder fejlen ellers er det bedste bud en autoriseret vw mwkaniker men det er selvfølgeligt dyrt.

Steen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-02-12 23:59

Karburator rens så tager man luftfilteret af og sprøjter ned i karburatoren i ca, 5 sekunder mens motoren kører.Men om det hjælper noget ,er en anden sag.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 14-02-12 05:02

Tak for svaret Steenk1.