/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politik og moral
Fra : alan57
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 08-02-12 13:02

Jeg syntes at politikerne blander sig mere og mere ind i moralske ting som de ikke har noget med at gøre og det gør mig meget gal.
Man skulle ellers tro at de havde nok at gøre med alm: politik, men det er måske fordi man kan profilere sig selv på en nem måde?
Det løber mig koldt ned af ryggen når politikkere overtager ting som kirken og præsterne har brugt til at slå folk i hovedet med på den meste perverse måde, jeg regnede med at vi var kommet længere men jeg tog åbenbart fejl.
Hvorfor lader vi som voksne mennesker politikerne blande sig i disse ting?
Hvis det man gør ikke skader andre end en selv hvorfor vil man så lave forbud og det er jo ikke kun forbud, det er forbud man ikke kan kontrolere med politiet eller andre myndigheder, så hvorfor lave forbud?
Man kunne jo give informasioner om det og derefter lade det være op til folk selv når de er voksne, men det går åbenbart ikke fordi man stoler ikke på at folk er kloge nok selv.
Der kommer bare et kæmpe problem når de folk der er kloge nok til at vide disse ting og alligevel beslutter sig for at gøre det, bliver sku kriminelle og skal måske i fængsel hvis de bliver opdaget, som om vi ikke havde rigtige kriminelle nok.
Jeg hørte sku en politimand fra USA sidde og sige at når folk købte et stof/medicin (der normalt bliver brugt af læger når vi skal opereres på) giver vi pengene til kriminelle og terrorister, det er netop denne fejlagtige tankegang der skader politik, for det er ikke den ene eller den anden normale voksne menneske der vil gøre det, det er netop politikerne der har skubbet det over i hænderne på skrubelløse kriminelle ved at forbyde det, de har endda givet dem monopol på det og ikke nok med det den måde de gør det på gør at dem der bruger disse ting må tage med at de ikke ved hvad disse folk har blandet i stofferne, her er de åbenbart ligeglad med folks sundhed samtidigt med at de bilder folk ind at de kan vinde det de så følsomt kalder "krigen mod stoffer" de glemmer bare at fortælle at de selvom de bruger 60-70% af skattepengene i politiet til at kæmpe denne krig aldrig vil vinde og det er fordi at de har lavet et forbud, derfor er der så mange penge i disse stoffer og disse mennesker der er afhængige af dem vil lave kriminaletet for at få penge til disse stoffer og på den måde kommer det til at gå ud over uskyldige så ved at lave et forbud har disse politikker fået det der "kun i værste tilfælde ville gå ud over en person" til at gå ud over rigtig mange, sådan går det når man blander moral/religion og politik sammen.
Dette er sagt i grove træk, men er jeg helt alene om at tænke sådan?
Husk på at den krig der foregår mellem indvandrebander og HA sker fordi de kæmper om Hashmarket, derfor skyder de i gaderne.
alan57

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-02-12 13:03

Borgen er en stor børnehave, modne erfarne mennesker mangler.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-02-12 13:08

Du vil altså tillade skadelige stoffer som skolebørn indtager eller ryger udenfor skolegården, også i skoletiden ?
http://knr.gl/da/nyheder/alt-mange-unge-er-fulde-og-sk%C3%A6ve

Godt nok er det fra Grønland, men det er ikke anderledes her.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-12 16:26

alan57, jeg er langt hen ad vejen enig, mener man skulle afkriminalisere skidtet.

Dem, der allerede er blevet narkomaner skal have deres stof, sprøjtes/indtages på en klinik, så de ikke har noget de kan sælge bagefter (selvf skal de samtidig have tilbud om afvænning). Rockerne vil ikke have et marked, narkomanerne behøver ikke begå kriminalitet/prostitution, og der vil komme meget færre nye stofmisbrugere.

Og nej, jeg tror ikke verden ville blive lys og lykkelig så langt øjet rækker, men jeg tror den ville blive lidt bedre.

Vores politikere, og vi andre, (lader som om vi) tror, at der kun er fordele, eller kun ulemper, men i den virkelige verden handler det om at afveje fordele og ulemper mod hinanden, og derefter vælge den bedste model!

alan57, hvis du kunne lave lidt kortere sætninger, punktummet er opfundet, afsnit er heller ikke at foragte, ville det være meget nemmere at læse dine indlæg.

Det har jeg ofte tænkt over, men netop dette var meget svært at læse, jeg kunne ikke holde linierne fra hinanden. Næstsidste afsnit=sætning er på 14 linier

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 08-02-12 16:40

Tak for svaret vagnr.
Jeg er klar over det, men jeg gør hvad jeg kan det er fordi jeg er ordblind, men i denne var jeg meget gal og skulle derfor have det skrevet hurtigt.
Luffe du forstår ikke, dette har nettop ikke noget med børn at gøre, men med voksne mennesker der SKAL kunne tage et ansvar selv og ikke opføre sig som børn for det er den måde politikkerne får dem til det på.
MVH.
alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-02-12 16:42

Undskyld LuffeA.
alan57.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-12 17:34

Selv tak alan57

Jeg kunne godt fornemme du var gal