/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Folketællinger fra Højer
Fra : svendgiversen
Vist : 970 gange
56 point
Dato : 08-02-12 10:50

Jeg kan finde kirkebøger fra Højer i AO, men ikke folketællinger?

Fra Sognetræf: Højer Flække sogn, Tønder, Højer Og Lø herred, Tønder amt

Hvor hører Højer under når der er tale om folketællinger??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-02-12 11:00
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-12 12:29

Ja Stouenberg, det kan jeg selv finde...

Flere sogne, men ikke Højer.

Mere præcist:
Under Tønder Amt, Lø Herred er der i AO hele 13 muligheder for at søge i folketællinger,
men Højer er ikke nævnt, i hvilken af de 13 finder vi Højer?

Det drejer sig om folketællingen 1930,
hvor vi søger en nok 7 årig Mathias Christian Jensen, vist født 3 marts 1923.

Hvem finder ham??

Accepteret svar
Fra : Huusom

Modtaget 56 point
Dato : 08-02-12 14:49

Højer er åbentbart kun vist under købstad, kan dog ikke finde en Mathias Christian Jensen
boende i nogen af gaderne i Højer
mvh Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-12 15:51

Nå Højer er en købsstad, det vidste jeg ikke...

Tak, Finn,
men jeg finder søgning i folketællinger for Højer Flække opdelt på gader meget besværlig?

Mathias Christian flytter senere til Tønder, hvor han bliver gift i januar 1948, bor vist også i Rørkjær??

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-12 11:20

Tak for svaret Huusom.