/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad kan man med et kreditkort?
Fra : PeterTheisen
Vist : 564 gange
10 point
Dato : 06-02-12 16:35

Hvad kan man med et kreditkort?

Kan man overtrække det, dvs. hæve flere penge, end der står i banken?

Hvis man kan overtrække det, kan man så fortsætte samme dag, hvis det er overtrukket? Hvonår siger banken stop?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-02-12 17:14

Som navnet siger, så er det et kreditkort med et maksimim, og så kan du trække på det, indtil dette maskimum er nået, så er det slut til du indbetaler nogle penge igen.

Dog kan du ikke høve hele makset på en dag, men et noget mindre beløb, der varierer fra kort til kort.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-02-12 17:18

Kreditkort er specielt velegnede til at smøre rundstykker, hvis man har glemt en smørerkniv og man har købt rundstykker og smør på vej hjem fra byen en tidlig lørdag morgen.
I nødstilfælde kan kredit kort også bruges til at skrabe is af bilens ruder.
Jeg har ladet mig fortælle at nogen en gang har forsøgt at bruge kreditkort som betalingsmiddel. Men det er meget nyt og ikke specielt udbredt, så hvis det er den anvendelse du har i tankerne, så bliver du nok nødt til at snakke med banken.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 10 point
Dato : 06-02-12 17:40

De er også gode til at åbne visse primitive dørlåse.

Du skal skelne mellem kreditkort og betalingskort.

Dankortet er normalt et betalingskort, som man ikke må trække over, uden efter en særlig aftale med banken, i hvert tilfælde,

Mastercard er et kreditkort hvor du eksempel vis kan trække indtil 30000 kr hvilket er typisk, men afhængig af den enkelte bank. I nogen aftaler skal hele det skyldige betales ved månedens udgang. Andre kan have en afdragsordning. Typisk kan man på en dag max hæve 3000 kr i kontanter. Det kan også variere.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 06-02-12 18:18

det giver også adgang til rki medlemskab

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 06-02-12 18:19

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : nomore