/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Backup på NAS server
Fra : tinolarsen
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 05-02-12 14:48

Jeg har behov for at tage en backup af alle mine dokumenter, isæt ferie billede og videoer..

Har hørt om en NAS server med to harddisk på 2 TeraByte, som så kan replikerer sig (RAID hedder det vist) - så de altid er ens - hvis nu den ene skulle brænde sammen..

Derudover må den gerne kunne bruges trådløs... - WIFI går jeg ud fra??

Nogen der kan fortælle om sådan noget findes, og meget gerne et link til noget godt og billigt kram..

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-12 16:04

En billig model som jeg har selv er en Netgear ReadyNAS Duo som kan indeholde 2 diske og kan køre RAID. Den fungerer perfekt og har de muligheder der skal til. Bla kan den lave auto backup iht en tidsplan. Den kan automatisk gemme det der er på en USB disk i en bestemt mappe når uab pennen bliver sat i stikket. FTP server og tporrent downloader uden pc er også muligt.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/NGRND2110/netgear-readynas-duo-1tb

Jeg tror den er billigst her

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-12 16:17

Glemte lige at sige at trådløst vil jeg ikke anbefale da det jo sker det trådløse falder ud og der er så ikke mulighed for at logge på. Det vil også være fare for en invalid disk hvis det falder ud midt i det hele.
Men et lan kabel i så er du meget mere sikker.

En sidste ting er at der kan også tilsluttes en usb printer til den, så får du nu en printer der kan dels over netværk

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 05-02-12 16:52

Tak for svaret Fijala.

Jeg fandt en 2 TB i elgiganten + en ektra disk på 2 TB - så nu er jeg vist dækket ind..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-12 22:23

Fint men var det en Netgear ReadyNAS