/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan kan danskerne vælge den?
Fra : PeterTheisen
Vist : 483 gange
10 point
Dato : 04-02-12 09:19

Hvordan kan danskerne vælge den regering, som vi har nu?

Ole Christian Liep Sohn, der er erhvervs- og vækstminister, og som tidligere har været kommunist.

Thor Möger Pedersen, der er skatteminister, og som aldrig har arbejdet, men kun haft indkomst på frikort.

Astrid Krag Kristensen, der er minister for sundhed og forebyggelse, og som skal på barsel.

Manu Sareen, der er ligestillings- og kirkeminister samt minister for nordisk samarbejde, som har truet med at melde sig ud af den danske folkekirke, og som er ligestillingsminister, selvom han er mand.

Villy Søvndal, der er udenrigsminister, selvom han har lært engelsk fra "The Julekalender".

Helle Thorning-Schmidt, der er statsminister, og som undgår at betale skat og leaser biler i Tyskland.

Ja, listen er lang, og den er sikkert endnu længere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-12 09:59

Citat
Hvordan kan danskerne vælge den regering, som vi har nu?

Det kan de heller ikke

Danskerne VÆLGER ikke regering - de vælger partier der DANNER regering......

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 10 point
Dato : 04-02-12 10:19

er heller ikke sikker på stemmerne ville falde helt på samme måde hvis der var valg i dag.

Men det er ligesom nytårsaften. Uanset folk udemærket ved det er en fuser, går de alligevel tilbage til den den. Ritt Havegård, og ham den bjergsomme bøsse, for nu lige at tage et københavner eksempel.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-02-12 10:40

Ydermere behøver man ikke være valgt for at indgå i regeringen, så danskernes mulighed for at vælge den udøvende forsamling er ikke særlig stor, heldigvis vælger vi selv den lovgivende forsamling

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 04-02-12 10:42

Pest eller kolera.
http://www.politikerlede.com/venstre.htm

Vælg selv.

Jes

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-02-12 10:57

Ja, listen er lang, og den er sikkert endnu længere

Ja, og hvis den ikke er lang nok, så skal du nok få den gjort længere...

Det vil jo ingen ende tage med dine tåbeligheder - man skulle næsten tro du var politiker

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-02-12 11:38

Spørg dog de halvhjerner der har stemt på disse mennesker.

Jeg har hørt at den gamle bog der hedder "spørge Jørgen" snart kommer i en ny udgave der hedder
"SPØRGE PeterTheisen". Er det korrekt???????????

vic200

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 04-02-12 11:40

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-02-12 11:42

Citat
Er det korrekt???????????

Deri tror jeg du har ganske ret vic200

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-02-12 14:01

Det er jo krisetid, og vælgerne har vel håbet på, at græsset var grønnere på den anden side af hækken - og derfor ladet sig lokke af de mange gyldne løfter.

Citat
Det vil jo ingen ende tage med dine tåbeligheder - man skulle næsten tro du var politiker

Ja, vent du bare, webm, efter næste valg sidder lille Peter på Christiansborg