/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows stifinder er holdt med at virke
Fra : dhmoelsted
Vist : 942 gange
100 point
Dato : 31-01-12 10:47

Pc med win 7
(bærbar)der popper et skilt op med at windows stifinder er holdt op med at virke ...windows

forsøger at løse problemet

kan se på div sider på google at den er svær ....er der noget man selv kan gøre inden en evt formatering hvad jeg bestemt ikke er tryk ved ...

kan det være en virus eller hvad får skiltet til at poppe op

Kommentar
Fra : netop

Dato : 31-01-12 10:53

Prøv at lave en chkdsk /f/r klik start, denne computer,H klik C drevet, derefter egenskaber,funktioner,så undersøg nu,flueben i de to firkanter, klik start, klik ja, genstart og rør intet før den er færdig kan tage en 1/2 time.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-12 11:08

tak
nu er det det at vi ka ikke komme indtil den funktion du beskriver skiltet blokerede foe det

så nu er jeg igang via fejlsikret og tager et flueben ad gangen da den ikke ville tage dem begge er det ok i fejlsikret ?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 31-01-12 11:15

Jo JO

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-12 14:57

øv det hjalp ikke den vil hverken det ene eller det andet heller ikke i fejlsikret tilstand ..måtte tvangslukke den ...er løbet kørt ????

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-12 17:04
Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-12 17:08

i indstilliger - operation - vælger du
brug venstra knap (som i windows stardard)
husk at vælge dansk version

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-12 17:12

iøvrigt kan du bruge systengendannelse
åbn kør (genvej windows tast+r) deri skriver du
rstrui.exe
vælg en dato før problemmet opstod

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-12 19:41

hej
systemgendannelse har jeg prøvet ...og den commander ikke nogen effekt (måske fejl 40)

kørte en superspyware kvik scanning i fejl ..tilstand som om den blev mere medgørlig i fejltilstand..men ellers ikke ved returnering til normal ..her må stadig tvangslukkes

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 07:42
Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-02-12 09:02

tak for fix win
har lagt det ind via fejlsikret melder tilbage om det virker der

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 09:50

Ellers vil jeg mene at du kan hente en EXE (explorer/stifinder) fil hos Microsoft
jeg har engang hentet en til xp pro
Ellers kan du gennem kommando promt prøve med SFC/ SCANNOW
din win7 cd skal sidde i drevet, det tager sin tid,
og gendanner alle system filer.
Mener at det sletter alle opdateringer.
Citat
The cause of this particular Windows Explorer crash is related to the SQM Client, which is part of the Customer Experience Improvement Program (CEIP). Under the default setting, where MachineThrottling is enabled in the registry, any calls to WinSqmStartSession in ntdll.dll file will cause Explorer to crash, or Windows Installer installation to fail.

So instead of waiting for a hotfix or an update from Microsoft, just remove and delete the MachineThrottling registry entry from system registry. The MachineThrottling registry entry is located inside the following registry key: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\DisabledSessions

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-7-64bit-ultimate-explorerexe-freeze/b46503e8-8875-4e68-b3c4-793a874d11ad

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 10:13
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 10:25
Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-02-12 11:40

desværre Fix Win gav ikke pote ser på de andre du har sendt

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-12 14:57

Ellers er der denne, men den koster
http://www.xyplorer.com/shots.htm
har en (kopi) du gerne må få...

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-02-12 18:54

Tak for svaret nomore.

Jeg lukker tråden og kaster håndlædet i ringen og bestiller support ,du har givet mange bud derfor point

hej fra hans