/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
NAS server
Fra : nomore
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 30-01-12 22:18

Min NAS kan ikke finde sin disk.....
Den står og tænker og tænker...
Jeg kan oprette eksterne USB enheder = som så heller ikke vises
i NAS´ns kontrolpanel - men de er der.
Alt andet virker på den, kan se alle mapper/ folder´s
og externe drev, og den kan tilgåe´s fra alt i hjemmet
--
Har prøvet med 3 diske og med samme resultat.
Både som RAW og formaterede.
Er det noget man skal ignorere, eller gode råd.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 22:18

Firmware er up to date

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-12 17:09

Hvad er det for en NAS, for det lyder mystisk.

Í min fik jeg ved en fejl ikke puttet hd helt ind i bund eller nærmere jeg fik den sat lidt forkert så den sad på kanten af stikket. Jeg "tvang" håndtaget i bund, og tænkte lige at den gik da egentlig lidt hårdt. Men nu var den da lukket. Da jeg ville tjekke den kunne den heller ikke finde sin disk og klart nok for hd sad sgu ikke ordentlig. Åbne igen og i med den som den skulle og den var ok.
Der knækkede sevlfølgelig en lille flig af men ikke noget der har betydning.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 07:09
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 07:12

Skal lige nævne at det har virket, men ikke mere, det var med en disk på 2TB
dem jeg har prøvet er på 250GB og 500GB

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-12 20:55

Hvad med HD er den defekt eller har du prøvet med både den 250GB og den 500GB og ingen af dem virker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-12 20:56

Eller er det softwaren der skal installeres på ny. Måske der er sket et eller andet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 21:15

Hej
Har prøvet begge dine foreslag, tvivler på at 2 nye og 1 ældre diske skulle fejle noget
Et lidt ældre billede, hvor man kan se at den trods alt kunne finde en disk
http://www.gratisimage.dk/image-AC6E_4F299D53.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 21:17

NB:
softwarer er 'indbygget' og kan kun opdateres.
Har prøvet med og uden ny firmware_ men nej.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-12 21:32

Hmm mystisk. Altså hvis du stadig kan komme ind til filer og mapper på NAS fra hvilken som helst pc eller andet. Men er det så kun i menuen på NAS den driller.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 02-02-12 00:51

Tak for svaret Fijala.
Jeg får sikkert ikke bedre svar = så stor TAK
Det hele virker? = men jeg kan bare ikke se disken///
Og så kan jeg jo bare være tilfreds... eller ej...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-12 17:12

Den teknik er sommetider uforklarlig.