/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Print program
Fra : Sønder
Vist : 1192 gange
200 point
Dato : 30-01-12 10:26

Jeg har lige måttet skrotte mit gamle trofaste Olympus Camedia fotoprogram, da det blev ved at lukke ned på grund af "katastrofal fejl"
Søger nu det bedste (gratis) program hvor man kan printe flere forskellige fotos på én side ud(fx. portrætter af alle børnebørnene)
Hvis det er godt til også at fotos fra kortlæser er det et plus
Har flg i forvejen: Photoshop, Fotoview, Irfan view, Faststone, Photostudio. Ingen af dem er rigtig gode til det og det er for besværligt først at skulle samle dem på én side i Ps eller Word

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-01-12 10:27

læs: at hente fotos fra kortlæser..

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 30-01-12 10:31

Photoshop er rigtig god til det. Funktionen er ændret mange gange, men er altid at finde i printermenuen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 10:38

Her et online program

Photovisi, the photo collage maker!
http://www.photovisi.com/

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-01-12 11:11

@fotowig: kan du udpensle lidt detaljer for at vise mig på vej? Jeg har CS5. Har prøvet at åbne et foto, gå i "print">indstillinger men finder intet her. Hvordan gør jeg rigtigt?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-01-12 11:14

Jeg kan anbefale Easy-PhotoPrint EX..det kan være at den ikke er gratisk, da den fulgte med et camara.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 30-01-12 11:22

Det bliver efter hukommelsen, og den er ikke for god. Jeg har for øjeblikket kun Elements 5, og dér kan jeg ikke finde funktionen. MEN det er noget med at finde funktionen "pakker/packages" Og så vælge de billeder du vi have med. Jeg kan huske at første gang jeg skulle bruge funktionen tog det LANG TID at finde den, men det var også noget at det første jeg skulle bruge i Photoshop 7.
Jeg er ked af at jeg ikke kan være til mere hjælp.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-01-12 11:29

Hvad med Google PICASA

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-01-12 11:34

Olympus har en udmærket hjemmeside hvorfra du kan downloade software til alle deres modeller

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-01-12 11:34

@Nul7: Easy-PhotoPrint EX er lidt for besværligt og giver fx ikke mulighed for at printe 3 stk side om side. Ja, ja jeg ved godt jeg er besværlig..

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-01-12 11:35

Prøver lige de forskellige og vender tilbage i aften eller i morgen form.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-12 11:53

Lad os lige slå fast at du allerede har det nødvendige software til det du ønsker, det du mangler er vejledninger til at bruge programmerne!
Desværre kan jeg ikke hjælpe med de programmer du har men kan anbefale et gratis program som du kan alle de vejledninger til du ønsker, nemlig programmet PhotoFiltre.
Manden bag siden PensionistEDB har udført et stort arbejde med det program og skrevet vejledninger til hvordan du bruger, du skal klikke på de forskellige muligheder i menuen for at læse nærmere, prøv først at klikke på PhotoFiltre7 og se hvor udførlig en vejledning du får til at hente programmet og få det sat til dansk sprog, prøv så at klikke på Vejledninger til PhotoFiltre og hent og læs de mange vejledninger i brugen af programmet:
http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-01-12 12:46

Det kan ikke passe at du ikke kan printe et billed fra photoshop.
Det har jeg aldrig hørt om eller oplevet selv.

hawaii7

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-01-12 17:24

@hawaii7: Jeg kan godt printe fra Ps. Men i mit Olympus program var der skabeloner så jeg kunne sætte 1,2,3 4,6 8 eller 9 billeder ind -uden først at skulle lave ét billede ud af dem. Det er sådan noget, jeg søger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 18:00

Citat
var der skabeloner så jeg kunne sætte 1,2,3 4,6 8 eller 9 billeder ind -uden først at skulle lave ét billede ud af dem.

Det er jo her, som et online program
Photovisi, the photo collage maker!
http://www.photovisi.com/

Eller Picture Collage Maker Free til install på pc
http://www.picturecollagesoftware.com/free/

Kommentar
Fra : steno

Dato : 30-01-12 20:11

Jeg tror det du efterlyser, er programmet ArcSoft PhotoPrinter 2.0 LE--Se :

http://www.kltforums.net/lofiversion/?t2493.html

Der kan du vælge A 4 billed helt ned til Pas billed. Du kan på samme print vælge 3-4-6-8 billeder. Du kan osse vælge blandede størrelser.

Jeg har det, og bruger det en del, men jeg er ikke sikker på du længere kan få fat i det (Lovligt !)

Kommentar
Fra : steno

Dato : 30-01-12 20:20

Tilføjelse.ArcSoft PhotoPrinter 2.0 LE

Jeg så lige, at du frit kan downloade det fra :

http://www.softsea.com/download/ArcSoft-PhotoPrinter-LE.html

Det fylder 5 Mb

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-12 08:09

PhotoScape er også et godt - og gratis - program, der kan printe mange billeder ud på én side!

+ der er forskellige skabeloner til at lave en slags collage af dine billeder!

http://photoscape.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 31-01-12 08:31

Herligt. der er meget at prøve. Vender tilbage senere...

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 01-02-12 10:51

Hej her er et program, som man kan lave mange slags Auto Collager med eller selv vælge
http://research.microsoft.com/en-us/um/cambridge/projects/autocollage/

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 11:22

Har nu prøvet picturecollagesoftware.com/free/

Den er god men koster efter prøveperioden
Prøver næste nu

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 11:26

ArcSoft PhotoPrinter 2.0 LE: "websiden (download) blev ikke fundet"

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 11:31

@ steno: Har du selv prøvet at downloade denne?
http://www.softsea.com/download/ArcSoft-PhotoPrinter-LE.html

Den virker mistænkelig. Prøver at få mig til at downloade noget "som kan rense min PC for alle de fejl der er på den" Den slags plejer at være fup

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 11:53

Photoscape er rigtig godt. Prøver lige resten...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 12:03
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 12:09

@mubbur: ser ud til, det også kun er en trial version:
•Download a free 30 day trial version of AutoCollage 2008

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 12:18

Photofiltre er generelt meget godt (ved ikke endnu om det duer til denne specifikke opgave) men måske lidt overflødigt, hvis man har Photoshop. Gemmer den nu alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 12:32

Tak for svaret dogvillestar. Mange af forslagene er gode, men mange er også kun prøveversioner.
Denne passer bedst til mit behov

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 12:36

Hvis du nu kigger i PM har jeg lagt link til en go' en!

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-12 12:42

@ klaudi: PM??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 12:46

privat meddelse, en lille konvolut oppe under dit profil billede!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 01-02-12 13:47

Hej Sønder,

Jeg kan se, du har valgt. Men du spørger, om jeg har prøvet at downloade fra:

http://www.softsea.com/download/ArcSoft-PhotoPrinter-LE.html

Ja, jeg har, og den kommer efter et øjeblik fra med skilt "ÅBner PP 20LE.EXE, jeg klikker gem fil, og jeg får programmet på 5 MB ned.

Når jeg åbner ovenstående link, kommer den ikke frem med noget, den vil scanne, booste op eller lignende. Det holder jeg mig osse langt fra.

Jeg mener stadig, det program rammer dine ønsker bortset fra kortlæser, så jeg synes du skulle prøve det !

Vh
Steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 01-02-12 13:50

Hej Sønder,

Jeg kan se, du har valgt. Men du spørger, om jeg har prøvet at downloade fra:

http://www.softsea.com/download/ArcSoft-PhotoPrinter-LE.html

Ja, jeg har, og den kommer efter et øjeblik fra med skilt "ÅBner PP 20LE.EXE, jeg klikker gem fil, og jeg får programmet på 5 MB ned.

Når jeg åbner ovenstående link, kommer den ikke frem med noget, den vil scanne, booste op eller lignende. Det holder jeg mig osse langt fra.

Jeg mener stadig, det program rammer dine ønsker bortset fra kortlæser, så jeg synes du skulle prøve det !

Vh
Steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 01-02-12 14:26

Tilføjelse

Der jeg tror det går galt på nævnte side er, at der står DOWNLOAD NOV med rød skrift, hvis du kikker lidt længere nede står der Babylon. Du skal ikke klikke, men vente et øjeblik, så kommer PP20LE.EXE frem. Du klikker nu på Gem fil. Du får så en fil der hedder: PP20LE. Jeg syns, det virker meget mere overskueligt end PhotoScape, og det kommer da ikke op med dating og alt andet pjat.
Det eneste der måske kan drille er at det står i tommer (") - men her er det bare at sige en tomme er 2,54 cm. Eks. 8.0" x 10.0" = (8.0 x 2,54) X (10.0 X 2,54)= 20,32 cm x 25,4 cm. Der er en lille rund skyder nederst under printerbilled. hvor du kan justere størrelse. Hvis du skal lægge flere billeder ind starter den med at lægge det samme billed ind. Det skal du bare højreklikke på og trykke på cut og så trække det billed ind du ønsker. Du kan ha masses forskellige billeder på eet print. og dy kan osse rotere (Rotate) billed.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-02-12 06:26

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-02-12 09:31

Tak steno, jeg prøver..