/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Undervisningspligt til jagttegn?
Fra : Szandor
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 27-01-12 02:51

Er det et lovkrav, at man skal modtage undervisning før, man kan gå til jagtprøven? Det ville gøre det en del billigere, hvis man ikke behøver, hvilket tiltaler mig af en eller anden sjov grund :)

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-01-12 03:19

Det er der ikke ved selve den teoretiske del, men med hensyn til våbenkendskab, skal man kunne føre bevis for, at man har modtaget undervisning heri.

Kommentar
Fra : Szandor

Dato : 27-01-12 12:38

Tak for svaret. Er der aktører der udbyder kurser i våbenkendskab alene? Evt. et link hertil ville være dejligt.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-12 13:52

Du kan kontakte den lokale jagttegns-underviser i dit område, og hører ham ad om du kan få gennemgået våbenlærer, og få skudt de obligatoriske 50 skud som er et krav, de skal påtegnes af ham inden du kan gå op til prøven.
Selvfølgelig kan du lave selvstudie, men vil nok anbefale dig et ordinært jagttegnskursus, men det kan koste lidt, hvis du er under 18, kan det gøre på aftenskole eller lign..

MVH
BW

Godkendelse af svar
Fra : Szandor

Dato : 27-01-12 23:27

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-02-12 20:02

Velbekommen og held med jagttegnet

Mvh