/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Problemer med div..
Fra : Hausbaer
Vist : 1040 gange
300 point
Dato : 26-01-12 14:20

Hej

Jeg har opbygget hjemmesiden www.thyholmloebeklub.dk med div i css men har nu det problemer at hvis jeg åbner den med IE så vises Kalender indlægende ikke rigtig. De dækkes af hoved vinduet.

Google Chrome virker fint.

Det samme gælder for den menubjælke jeg gerne vil implementere over hovedvinduet.

Har prøvet lidt med z-index men det gør ikke rigtig noget ved det.

Kan se ved at google lidt rundt at der er problemer med z-index ved chrome...

CSS-Koden:
div.links
   {
   font-size:25px;
   vertical-align: middle;
   background-color:#6495ED;
   position:absolute;
   top:91px;
   left:171px;
   width:821px;
   height:40px;

   }

div.main
   {
   background-color:#6495ED;
   position:absolute;
   top:131px;
   left:171px;
   width:821px;
   height:425px;

   }

Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-01-12 14:41

Den ser da normal ud, i mine øjne.
Et screen-dump er sendt til hjemmesidens kontakt mail.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-12 14:45

Hvad sker hvis du sætter DOCTYPE, den mangler jo øverst i koden!

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-01-12 14:50

Sev---ikke hvis du holder musen over den 28 jan.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-12 14:55

Citat
Sev---ikke hvis du holder musen over den 28 jan.

Så mangler der lidt!
http://peecee.dk/upload/view/348042/full

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-01-12 17:05

Hmmm,den 28 er nu også en dårlig dag!
Kan du ikke lave det som et pop-upvindue?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-01-12 15:25

En ting er sikkert.
De gør ikke ens CHROME og IE.
Jeg har oplevet det samme.
Ellers test din code og se hvad det giver.
Jeg har noget med at teksten som er lagt oven i banneret ikke ligger samme sted når man tager en anden skærm opløsning.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-12 18:44

Hva' med position:float;

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-12 18:52

eller
CSS Overlays: Using CSS Positioning to Overlay Web Objects
http://www.websiteoptimization.com/speed/tweak/overlay/

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-01-12 09:09

hej igen
kikkede lige på din side synes lige din menu linie mangler en rollover så man kan se hvor man er.
vi ses hilsen Steen

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 30-01-12 10:45

@Klaudi:

Hvis jeg bruger float så kan jeg ikke bestmme hvor denne div skal placeres på skærmen. Eller er jeg helt forkert her??

Den anden du foreslår, skal jeg lige nærlæse for at forstå den. Altså den side du linker til.

@Steen

Rollover... Skal den være markeret således man kan se hvor man er??

Lige så snart jeg får løst det problem med at man ikke kan overlappe har jeg en anden menubjælke i skuffen.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-01-12 10:06

Hejsa

Ville det hjælpe hvis jeg bruger iframes??

/Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-01-12 10:08

Findes der en anden måde at opbygge sin side på og ikke bruge div??

/henrik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 17:47

Du kan da godt bruge iframes, men det anbefales ikke
http://op.dk/blog/seo-goer-det-selv/ulemper/frames-og-iframes

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-02-12 18:49

Hej

Det kom til at blive en tabel.. måske ikke den helt rigtige måde men den virker... så giver det ro til at arbejde med div problemstillingen.

Så nu vises kalenderen og en dropdown menu

Løsningen kan ses på www.thyholmloebeklub.dk/test2.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 19:29

Så skal der bare finpudses lidt, menu hopper når man kører henover den!

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 06-02-12 14:14

Så er den finpudset.. Men i chrome vil den ikke placere kalenderen i toppen..I IE gør den det fint

www.thyholmloebeklub.dk/test2.php

Jeg har efterhånden prøvet en hel del uden held...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 14:19

Der er et eller andet galt, i IE folder den godt nok ud menuen, men man kan ikke nå at klikke på den!?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 14:36

og det er noget rodet i tags!

Skal helst ligne ala dette!
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3">

stylesheets link lægges her, lige før </head> slut tag

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/main3.css">
</HEAD>
<BODY>

Her kommer så dit indhold

</BODY>
</HTML>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 06-02-12 16:05

Har rettet lidt i html filen, main3.css og skeleton.css, det burde virke nu, har pakket det og lagt det her
http://peecee.dk/upload/view/350018

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 16:08

Du har været i gang ser jeg

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 06-02-12 16:50

Det ser rigtig godt ud. Jeg kan se du har puttet det hele i menueks.

Kan jeg trække de forskellige dele ud og lave dem som en include??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 16:56

Citat
Kan jeg trække de forskellige dele ud og lave dem som en include??

pas

men du kan jo prøve..

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-02-12 08:37

Har valgt at lægge det ud på min egen prøve server

www.wohlfahrt.dk

Det ser ud til at virke med include. Så du skal ha stor tak for hjælpen.... der går nok lige et par dage endnu inden jeg lægger den ud på klubbens hjemmeside men ud det kommer den.

Endnu engang stor tak for hjælpen

/Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-02-12 08:38

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-12 08:59

velbekomme