/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min harddisk er forsvundet
Fra : hjalex
Vist : 745 gange
50 point
Dato : 23-01-12 11:38

Hej
Jeg har en bærbar PH Compaq, som fra det ene øjeblik til det andet har en sort skærm. Jeg har trykket på F11 knappen og får muligheden for at køre en harddisk test. Når jeg beder den om det, står der, at der ikke findes nogen harddisk. Er der noget der ved om jeg kan gøre noget ved det eller om harddisken bare pludselig er stået af.

Mange hilsener
Hjalex

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-12 12:25

Kører den rundt?
Siger den noget = BIB

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-12 12:32

http://www.hiren.info/
Prøv at boot med programmet, og se under HDD tools.
-----
Har du prøvet at nulstille din BIOS

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 23-01-12 12:37

Hej

Den siger ingenting. Der står at den ikke kan boote, men hvad skal jeg bruge for at boote den. Jeg har ikke noget cd og hvordan nulstiller jeg BIOS'en?

Tak for jeres svar

Mh hjalex

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-12 13:08

Du skal ikke nulstille BIOS'en, men du skal der i mod ind i BIOS'en og se om harddisken kan se der. Kan den ikke det skal du prøve og pille den ud af computeren og sætte den ind igen.

Kan du høre harddisken køre rundt når du tænder maskinen, du skal tage øret helt ned til computeren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-12 13:08

Lidt forskellige måder at komme ind i bois
http://www.compu-help.us/BIOS_access.htm
Prøv med LOAD SAFE DEFAULTS klik Y (JA) for at gemme EXIT klik Y (JA) for at gemme.

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 23-01-12 13:12

Hej igen

OK, det prøver jeg af. Jeg vender tilbage.

Tak

Mh Hjalex

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-01-12 13:49

Stikket kan være gået løst. Åben PC - til HDD, tag stikket ud af HDD og sæt det i igen.

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 23-01-12 15:41

Hej igen

Stikket sidder fast, jeg kan ikke høre harddisken, når jeg tænder maskinen. I BIOS er den nævnt. Mit skærmbillede lyder således: Boot device not found. Please install an operating system on your hard disk. Hard disk (3FO).

Mh Hjalex

Godkendelse af svar
Fra : hjalex

Dato : 23-01-12 15:42

Tak for svaret nomore.