/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En sjov bemærkning på en grå hverdag.
Fra : piaskov
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 20-01-12 16:36

Hej alle.

Har i været på udsalg ??

Jeg og datteren var i går...en fornøjelig fritidsbeskæftigelse må jeg sige

Dankortet blev luftet godt og grundigt og en sjov oplevelse blev det også til.

Et ældre ægtepar var i samme forretning og skulle se på tøj til konen.
Vores datter og jeg gik og snakkede løs og hun fortalte at hun i aften skal i byen med kollegaerne fra Vridsløse.
Nåå sagde jeg ..hvor skal i så hen.
Ja først fælles spisning hjemme privat hos en af kollegaerne og efterfølgende på Damhuskroen til enkebal lød svaret
Jeg begyndte at grine...kunne jo lige forestille mig 8 fængselsbetjente til enkebal.
Den ældre mand havde hørt vores samtale og vendte sig om...kiggede på mig og sagde.
Hvad ville du helst : Til bankospil og vinde en halv gris eller til enkebal og vinde et helt svin ??
Hans kone som også havde hørt hvad manden sagde listede sine briller ned på næseryggen... blinkede til mig kiggede på manden og sagde så til ham .
Du har da vist glemt hvor vi i sin tid mødtes

Hvis ikke jeg havde grinet før så gjorde jeg det nu.
Bare at se mandens udtryk sagde alt

En skøn lille oplevelse på en mega grå hverdag.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-12 17:04

Jeg kærestede også lidt med en pige fra et enkebal i 74`, var såmænd en flot fyr dengang.

Hendes ene skinneben i gips var ingen hindring........

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-12 17:06

Citat
var såmænd en flot fyr dengang

Dengang ....

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 20-01-12 17:15

Det må vist kaldes NEMESIS

Vi mødtes i Danas Have og gik videre til Prater, der var underholdning og dans - hvor skulle man ellers finde hinanden dengang for mange år siden?

Vi havde det sjovt, og der var slet ikke den råhed i bylivet med overfald, voldtægt, knivdrama o.l. - som man nu kan læse om.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-12 17:21

Citat
Dengang ....

Er jeg sgu stadivæk, men grundet min sygdom sender jeg åbenbart helt forkerte signaler når jeg vakler med en bærepose eller mulepose hjem fra købmanden

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 20-01-12 17:30

Jeg vil sige, at spejle er ikke, hvad de har været, men det nytter vel ikke at klage til fabrikanten ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-12 18:03

Citat
eller mulepose hjem fra købmanden

Var ikke klar over du ligner en Æsel

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-01-12 18:50

Ja der kan man bare se, i min ungdom mødtes vi på Prater og sluttede i danas have.

Og i Prater var min daværende mand`s onkel "tissemand" i Prater (han passede herre toilettet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-12 19:36

Citat
Og i Prater var min daværende mand`s onkel "tissemand" i Prater

Var det pga. hans arbejde du valgte din mand så

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-12 19:44

Vi dansede i Jomfruburet efter toner fra Sir Henry. Men jeg kan ikke huske om man skulle være jomfru for at komme ind.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-12 19:48

Citat
Men jeg kan ikke huske om man skulle være jomfru for at komme ind.

Det skulle man ikke granner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-12 19:49

Men for nogle år siden passede jeg det yngste barnebarn og jeg skulle ned og købe en jakke. Jeg havde tøsen på armen (hun kunne ikke gå endnu).

Vi kiggede på tøj og lige pludselig kom tøsen til at bøvse højlydt. Hvorpå en lille dreng kom frem fra et stativ og kiggede direkte på mig. "Du skulle skamme dig, det er ikke pænt at gøre sådan noget"

Jeg grinede så meget at jeg ikke kunne fortælle at det var den lille der bøvsede.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-01-12 11:47

Å ja de byture !
EKsembelvis da jeg var på Eva klubben, den under højbanen.
Der mødte jeg Susanne, umiddelbart inden turen gik til den Røde Pimbernel.
Vil du med hjem bagefter spurgte jeg ! ja det vil jeg siger hun så.
Hvorpå jeg så resonere, så er der jo ingen grund til at tage videre i byen.
Det var så Susanne der scooorede mig. derefter gik der så tre dejlige år.
Højris

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-12 12:47

Citat
Å ja de byture !

nemlig så...de byture.
Det var tider.
Jeg kom også en del på Exalon som lå i stueetagen skråt over for Jomfruburet.

Mine veninder fra Nørre Hospital og jeg tog derind så godt som hver lørdag.
Vi skulle tit møde kl. 06 næste morgen på dagvagt men intet problem der.
Vi smuttede i en taxa ..hjem og et bad og over på afdelingen hvor vi havde vagt til kl. 14.
Man ku' jo sove når man blev gammel ... og det gør vi så i dag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-12 12:50

Yes den gang var der ingen problemer med at blive oppe en nat, nu hævner det sig de næste 3 dage.

Den ungdom de kan og de ved det ikke selv.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 21-01-12 15:03

Min veninde og bofælle kom også en del i Tyrolerkroen ikke langt fra, hvor vi boede, det var så tit, at under ølstrejken kom vi altid forrest i køen, og i baren havde de danske øl til os stamkunder.

Med al den festivitas, var vi også nødt til at have 2 job, for at det kunne løbe rundt, selv om vi var gode til at få mændene til at betale både den faste som det flydende føde

Det var en sjov og uforpligtende tid, hvilket jeg ikke gider mere - heller ikke store (familie) fester, alderdommen har indfundet sig

Derimod kan jeg godt lide små venne sammenkomster, hvor man får talt og diskuteret med hinanden og får

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-12 15:11

Citat
Derimod kan jeg godt lide små venne sammenkomster, hvor man får talt og diskuteret med hinanden og får

Nemlig ... gerne indledt med en god middag.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-01-12 16:22

Nej piaskov jeg kendte ikke onklen

Det var i det hele taget før jeg tog ud at sejle, vi var mange fra både roklub og kajakklub som mødtes om lørdagen på prater, men kun i vinterhalvåret, for om sommeren var der altid fest i en af Københavns ro - kajak klubber, og det var fest.

Vi mødtes fredag aften med madpakker, og så blev der festet igennem, der blev hentet morgenbrød osv. og når vi nåede søndag havde vi gerne tørlagt den klub som lagde lokaler til, og så hjalp vi hinanden om at slette sporene efter week-enden`s fest, tog så hjem at sove og så på arbejde næste morgen kl.07.

Jo dengang kunne man klare sådan "en smule"

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-12 16:31

Så skal i have en sjov historie fra virkeligheden.

Det var Onklen som var "tissemand" på Prater.

Han var død og lå til parade i gangen derhjemme, gæsterne som skulle sige farvel til afdøde var selvfølgelig (dengang) nærmeste familie. Onklen var højrød komunist og vinduet stod åbent ud til gaden, så alle kunne kunne høre der blev sunget diverse højrøde sange.

Og der stod øl i køkkenet, og hver gang vi hentede en øl sagde vi skål til onkel, så stemningen var høj sammen med promillerne.

Hen på dagen ringede det på døren, og jeg lukkede op (jeg var på vej ud i køkkenet) her stod 2 mand fra hjælpemiddel centralen med en seng til onkel - og med den lille bimmelim jeg svævede i svarede jeg - ja men kom endelig ind, det tror jeg onkel vil blive glad for.

Aldrig har jeg set 2 mand få en hospitals seng så hurtigt ned af de 8 trin til fortovet, de styrtede afsted i panik, men sang og harmonika musik til.

Jeg glemmer aldrig den dag, og de gør nok heller ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-12 16:50

Jeg har kun været på Prater een gang, i 1971.

Dengang havde jeg ikke lært hvordan man ikke skulle drikke

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-01-12 23:15

Sikke da nogle skønne historier, tak skal i have <3

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 22-01-12 11:19

Tak for svaret Klatterup.
Stakkels mænd...de har da tænkt at i nok skulle arve en formue...sikken en fest