/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Udgifter til kiropraktor
Fra : jensviggo
Vist : 689 gange
20 point
Dato : 19-01-12 12:41

Erik har været ved kiropraktor 12 gange uden hjælp, noget andet er, kan Erik få sine udgifter refunderet hos kommune erik er 74

jensviggo

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-01-12 12:45

I Gribskov kommune er der tilskud hvis man er henvist fra egen læge!
MV2

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 19-01-12 12:52

Der er tilskud, men han får også en egenbetaling

Den Offentlige Sygesikring yder tilskud til behandling hos kiropraktoren. Det sker nøjagtig som hos lægen ved at patienten kvitterer for behandlingen med det gule sygesikringsbevis. Patienten betaler sin andel af regningen til kiropraktoren, der afregner den enkelte patients tilskud direkte med Sygesikringen.

Der er ikke IKKE LÆNGERE BEGRÆNSNINGER i det antal kiropraktorbehandlinger sygesikringen giver tilskud til. Der gives nu tilskud til det antal behandlinger hos kiropraktoren, som den enkelte patient har brug for.

DER KRÆVES INGEN LÆGEHENVISNING for at få tilskud.

http://www.kirocenter.dk/tilskud.php

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-01-12 13:32

jeg kan fortælle, at erik har været på kommunen, og fik 80% af udgifterne betalt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-12 13:39

Underligt at kiropraktoren ikke bare trak sygesikringens tilskud fra med det samme, så Erik ikke behøvede at henvende sig hos kommunen, men da godt han fik sit tilskud

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-01-12 17:41

Tror det er forskelligt fra kommune til kommune
hvordan man får tilskuddet.
Men som andre skriver, du skal ikke gennem en Læge for at få tilskud

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-01-12 14:17

Tak for svaret Nordsted1.