/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fladskærm - kan den tåle frost?
Fra : Oldboston
Vist : 2961 gange
50 point
Dato : 17-01-12 20:51

Kan et Medion TV, opstillet i et sommerhus, tåle frost? Også streng frost med indendørs temperaturer under frysepunktet? Har det betydning, om man pakker det ind i tæpper eller andet?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-01-12 20:57

Se dog i specifikationerne i brugsanvisningen.
I almindelighed kan elektronik godt 1åle frost, bare det ikke er tilsluttet. Træk stikprop og antennestik ud. det mindsker risikoen for lynskade.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 60 point
Dato : 17-01-12 21:06

Det kan sagtens den tåle frost, hvis huset ikke er totalt gennemfugtigt, så kan alt tage skade. Der kan være problemer, når man tænder et tv, der er koldt og stuen er opvarmet. Så kan der dannes kondens på kredsene, så tv'et bør varmes op sammen med stuen, før man tænder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-12 22:22

Hvorfor tager i ikke det TV med hjem? Eller opvarmer huset med en el-radiator så der ikke bliver for meget frost og ikke for fugtigt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-01-12 23:01

Jeg har aldrig taget fladskærmen ind fra campingvognen, og den står lige uden for mine vinduer, -og der er aldrig skat noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-12 12:29

Citat
[B]Jeg har aldrig taget fladskærmen ind fra campingvognen, og den står lige uden for mine vinduer, -og der er aldrig skat noget.[/B]

Var det TV også i campingvognen de sidste 2 vintre hvor vi havde hård frost?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-01-12 12:34

Ja, det bliver ikke taget ind. Og jeg har lige nu været ude og sætte Boxer-kortet i for at afprøve det. - Så jeg fik konstateret at det duede.
Vi har flere TV herinde, så jeg har ikke behov for at afomntere det i campingvognen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-12 14:23

Vi tager vore TV hjem fra kolonihaven om vinteren. Jeg vil ikke risikere noget med det. Det bliver ikke tilsluttet men det står her til foråret.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 24-01-12 07:06

Tak for svaret Thyregod8.