/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
adgang til trådløst netværk
Fra : ingelein
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 16-01-12 19:30

Hej
Hvordan logger man sig på et netværk med en ny/gammel notebook? Der er et netværkskort. Jeg synes at guiden netværk i Win XP er noget kryptisk. Hvordan, når man overhovedet ikke har noget man kan taste ind i - tænker på logon kode.
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-12 19:40

Der er to måder, overordnet set. Der er den indbygget funktion i Windows og der er den funktion som følger med i driveren til det trådløse netkort.

Er det XP så skulle du gerne have en lille skærm med 3 buer til højre for i højre side af processelinjen.

Ikonet skulle gerne se ud som på dette link:
http://www.google.com/imgres?hl=da&sa=X&rls=com.microsoft:da:IE-Address&biw=1280&bih=675&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=NhTx62pSFdW5eM:&imgrefurl=http://homepages.wmich.edu/~s5lu/winxp/winxp_network.html&docid=fwewdAt_SKyNoM&imgurl=http://homepages.wmich.edu/~s5lu/images/wireless-network-icon.jpg&w=142&h=106&ei=5m4UT8LfBcLusgbP54QP&zoom=1&iact=hc&vpx=233&vpy=169&dur=48&hovh=84&hovw=113&tx=88&ty=58&sig=117001555256671286939&page=1&tbnh=84&tbnw=113&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:5,s:0

Hvis ikke du har sådan et så skal du se om dit trådløse kort er deaktiveret eller om du måske har et program der styre det trådløse kort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-12 19:43

Tjek i

Start - Denne Computer - Netværk (eller hvad er det nu lige det hedder i XP) men der inde kan du se hvad for netkort der er aktive og hvis der står deaktiveret ud for, så skal du blot dobbelt klikke så aktiverer du kortet. Så skulle der gerne dukke noget op nede ved uret som webnob skriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-12 21:39

Det er da også væsentligt, at det trådløse netkort bliver accepteret i routerens AP. Her er det alt efter indstillingerne i AP: MAC filtrering, Kryptering og om der er åben for tilstrækkelige IP-adresser til uddeling, hvis der køres DHCP.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-12 20:09

Tak for svaret webnoob.
Opdatering af driver og systemgendannelse klarede sagen
Hilsner Ingelein