/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyundai Atos
Fra : denevigeuheldige
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 13-01-12 11:23

Jeg har i forbindelse med eventuel bilkøb set på en Hyundai Atos med automatisk kobling. Hvordan virker sådan en automatisk kobling egentlig?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-12 13:43
Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 13-01-12 15:58

Køb hellere en ford fiesta. Jeg har en fra 1989 som kører glimrende hver dag, og er meget lydsvag.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-12 19:08

En automatisk kobling er enten en slyngkobling, der griber fat når motorens omdrejninger kommer højere end tomgang, eller den kan være elektrisk / vakum betjent. Det vil sige, at der sidder en elektrisk kontakt der aktiverer koblingen, når du rører gearstangen ( I gamle dage hed det Saxomat kobling ) eller slipper gassen.
Og de der mandagsbiler kan du finde indenfor ethvert mærke og model. Om du kan bruge det til noget fornuftigt vil jeg overlade til dig.
Held og lykke med dit bilkøb...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-12 18:36

Citat
Og de der mandagsbiler kan du finde indenfor ethvert mærke og model. Om du kan bruge det til noget fornuftigt vil jeg overlade til dig.

Nok een af de mest rigtige påstande jeg har set,her på Kandu.Generelt kan man ikke bruge "Mandagsbil",til noget som helst.Jeg har dog selv brugt den til at "drille" andre med. Helt igennem en ligegyldig web (hade) side.Der kun må være skabt,for underholdningens skyld.
Se evt. http://www.bilbasen.dk/
Der er forbruger kommentarerne noget mere seriøse.

Selv ville jeg vælge en Opel Corsa.

At vælge bil,er som at vælge en livsledsager.Nogen gange er man heldig,andre gange det modsatte.
Hvor mange har man afprøvet inden udvælgelsen. Og hvor slidte er de,når man Ta`r dem i brug.
På er tidspunkt,er man jo nødt til at vælge.Med håb om ikke at blive

M.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-01-12 12:45

Det blev en hyundai Atos 1.0. 68.000 km. Årgang 1999. Pris 14.000 kr. Meget velholdt og fin undervognsbehandling.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-01-12 12:45

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-01-12 18:33

Selv tak, og held og lykke med den.....