/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kriminalitet
Fra : prio
Vist : 1073 gange
200 point
Dato : 10-01-12 23:30

http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2012/01/10/tarnhojt-kriminalitetsniveau-blandt-visse-ikke-vestlige-indvandrere/

Når jeg læser dette indlæg i Politiken om den stigende kriminalitet i samfundet, synes jeg , at det virker håbløst.

Bliver det nogensinde bedre?
- eller bliver det mon blot værre og værre?

Hvad gør vi forkert?

Da jeg var ung, kunne jeg trygt færdes alene overalt i København, også om natten.

Sådan er det ikke nogen steder i Danmark længere.

Jeg tror, at de danske politikere er ved at ligne de svenske - de er blevet berøringsangste og prøver at tie problemerne væk.

Måske fordi politikerne ikke, som almindelige danskere, har problemerne inde på livet i det daglige.

Måske fordi de er bange for at blive kaldt racister?

Man kan da ikke bare lade stå til?

Hvorfor foretager man ikke flere udvisninger, som er det eneste, som kriminelle uden dansk statsborgerskab har respekt for?

Jeg ved, at mange gode muslimske indvandrere skammer sig over deres kriminelle trosfæller, og ikke forstår den danske blødsødenhed.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-01-12 00:40

hvis folk begår kriminalitet, for de en dom hos retsvæsenet.

der er ingen grund til at skamme sig over andre. da der kan værer 1000 grunde til at folk begår kriminalitet.

jeg tror at det mest er pga. den sociale arv, eller pga. de er vokset op i et kriminelt miljø.

jeg vil ikke være med til at gøre det, til et racespørgsmål. da alle person uanset race kan begå kriminalitet.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 11-01-12 01:03

Hallo Cinbombom

Enten er du politiker
eller også er du selv en af de fremmede i vort land
for er kun de to grupper
som konstant nægter fakta

Bl.a at M-folket er 4-5 gange så morderiske og forbryderiske
som danskerne er

Og kom så bare med så kendte sang
"Det er ikke alle der er sådan"

Nej, naturligvis er det ikke det
det er heller ikke alle danskere der er kriminelle
her er blot tale om politiets statistik over kriminalitet
hvor de fremmede i vort land fører stort

De er ligeledes i absolut førerfront
hvis det gælder antal der er analfabeter
når de forlader skolen

Men sådanne ting skal helst skjules
som da den gode socialdemokrat og borgmester i København
Nicolai Wammen - i sidste uge
godt kan leve med
at de unge har maskinpistol i klublokalet
"for det er bare en overgang"

Ja, nogen VIL ikke se sandheden i øjnene

Mvh - SEM

Med venlig hilsen fra
JAPANSKEDANMARK.DK

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard
Net: www.japanskeDanmark.dk
www.japanskemoebler.dk
www.washlet.dk
www.japanskte.dk

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-01-12 01:10

Og hvad så?

Med vrede når man ikke langt. Hvad vil i debattere.....

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 11-01-12 06:09

Jeg bor det værste sted på Nørrebro og går meget ofte i byen i indre København, og går meget i byen osv.
Jeg går lige hvor det fucking passer mig og er ikke bange for nogen som helst.

Det er det, det handler om. Du skal ikke lade nogen eller noget skræmme dig. Det er din menneskelige ret, men også ren psykologi.

I øvrigt skal det så lige siges at af alle de slåskampe jeg har været i, har det i 98% af tilfældende været fulde danskere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-12 06:32

Selvfølgelig er der et reelt problem, men det er heldigvis ikke så stort, som Prios bloggerl påstår.

Bloggen linker til Danmarks Statistiks seneste store indvandrerstatistik (om alt muligt, herunder kriminalitet), den er på 153 sider!

http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/16209/indv.pdf

Fra side 105
"Ikke-vestlige indvandrere og efterkommere er yngre end personer med dansk oprindelse,
og de har ofte lavere socioøkonomisk status. Det er forhold, der bør tages højde
for, når man sammenligner dem med personer med dansk oprindelse. Et indeks, der
standardiserer efter alder viser, at kriminaliteten i 2010 var 78 pct. højere blandt
mænd med ikke-vestlig baggrund end blandt hele den mandlige befolkning. Når der
yderligere standardiseres for socioøkonomisk status reduceres kriminaliteten til at
være 52 pct. højere."

52% mere er da stadig for meget, men alligevel helt andre og lavere end tidligere tal for etnerkriminalitet, som man også kan se her

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/24/122925.htm

Det største problem ligger desværre hos efterkommerne, som er født og opvokset i Dk, typisk er danske statsborgere, og derfor ikke bare kan sendes "hjem", uanset hvad de måtte have begået.

Så hvad er det lige vi som samfund skal gøre,

det vi plejer, diskriminere, samle dem i ghettoer osv, og håbe på det går over

eller gøre en indsats for at børnene, såvel etnere som andre svage grupper (det er jo heller ikke børn fra Gentofte, der er overrepræsenteret som kriminelle) kan klare sig bedre i skolen, få en uddannelse og derved både få en sundere selvrespekt end at slå gamle damer ned, og kunne bidrage til vores samfund?

Dårlige sociale forhold er "arvelige", vi bliver alle rigere og tryggere hvis de svage familier og deres børnene bliver hjulpet til et bedre liv.

Jeg ved ikke om nogen kan huske det, men (indtil 2001) var det i USA de sorte, der var problemet, mens muslimerne var de velintegrerede, så kriminaliteten er ikke noget der ligger i generne, men i opvæksten.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-12 11:31

Citat
Jeg går lige hvor det fucking passer mig

Kan du forklare det nærmere.?

Går du rundt og knæpper på gaden ?

Eller er det kun billedlig talt, og moderne nørrebrosprog, som støder alle andre her i landet?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 11-01-12 15:11

Citat
Det er det, det handler om. Du skal ikke lade nogen eller noget skræmme dig. Det er din menneskelige ret, men også ren psykologi.

kartoffel88 - sig det til alle de børn og unge, der oplever gaderøverier - mister tilliden til andre mennesker, og bliver mærket for livet.

Tænk, at man skal opleve at BØRN jævnligt røves!

For en halv snes år siden var jeg stadig så naiv og godtroende, at jeg mente, at integrationsproblemerne ville ebbe ud, når børn og unge voksede op sammen - gik i børnehave og skole sammen, og ophørte med at føle sig forslkellige.

Men sådan er det jo slet ikke gået.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 11-01-12 15:36

Jeg opfatter alle, der ikke er danske statsborgere, som gæster i landet.

Gæster, der for de flestes vedkommende bliver meget rundhåndet forsørget, får tilbud om gratis uddannelse, gratis lægehjælp o.s.v.

En LUKSUSTILVÆRELSE i forhold til den, de havde i deres hjemlande.

Hvor er taknemmeligheden og ønsket om at give noget tilbage til det nye land? - som ville være naturlig for mange tilflyttere.

Jeg tror ikke længere på, som du vagnr, at det er dårlige sociale forhold, der forårsager kriminaliteten og hadet.

Jeg tror, at det er ringeagten og den manglende respekt for den danske kultur og religion - og så nytter det ikke længere blot at tale om at "hjælpe svage familier til et bedre liv".

Det har man jo allerede gjort!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-12 15:38

Tja selv her i Albertslund har vi bander som ind imellem tvinger små børn til at stjæle i forretninger, for eller får de en røvfuld.

Men jeg har arbejdet om aftenen og jeg har aldrig været bange for at cykle hjem. Og jeg er ikke bange for at gå på gaden om aftenen. Dog kører jeg ikke i S-tog sent om aftenen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-12 16:14

Prio, jeg tror der er rigtig mange ting vi, gammeldanskerne, har gjort forkert, men tiden kan jo ikke skrues tilbage. Vi skulle fra starten have stillet krav om at lære dansk, passe arbejde/skole, sørget for at etnerne blev spredt, i stedet for at samle sig i de ghettoer, som mange af de store sociale boligbyggerier blev til efterhånden som de fleste danskere blev rige nok til at flytte til ejerboliger osv., osv.

Bagklogskab hører til de eksakte videnskaber

Jeg bor inden for synsvidde af Avedøre Stationsby (der ikke længere officielt er en ghetto, men en rejse i tid og rum at gå derind, det minder om DDR på en dårlig dag ). I mit lvillakvarter bor der masser af etnere, der er flyttet derfra, det er helt sikkert et vigtigt skridt for dem, og især deres børn, de får en helt anden opvækst/kultur osv, hvor knægtene, såvel som pigerne, får en uddannelse (mens knægtene kører fars taxa i fritiden, jeg har kørt med flere af dem).

Så jeg er HELT sikker på, at det sociale miljø, og ikke mindst skolegang/uddannelse, er helt centralt for såvel etnernes, som de ressourcesvage danskeres, muligheder i samfundet. Som nævnt tidligere, så er kriminalitet (og dårlig uddannelse) langt mere udbredt i fattige områder end i Gentofte.

Hvis jeg som knægt havde oplevet at jeg, fordi jeg var rødhåret, ikke blev lukket ind på Maritza, mens mine kammerater bare kom ind, havde jeg helt sikkert også lavet ballede, især hvis jeg havde været sammen med en håndfuld andre rødhårede.

Det er jo en almindelig oplevelse for etnerne!

Er man først kommet skævt på loven, er ens fremtidsmuligheder pludselig blevet rigtig dårlige, hvad gør man så??

Kommentar
Fra : prio

Dato : 11-01-12 16:53

Citat
Hvis jeg som knægt havde oplevet at jeg, fordi jeg var rødhåret, ikke blev lukket ind på Maritza, mens mine kammerater bare kom ind, havde jeg helt sikkert også lavet ballede, især hvis jeg havde været sammen med en håndfuld andre rødhårede.

Jeg ved snart ikke, vagnr.
Det er vel igen det med at være "gæst": Hvis man ikke kan opføre sig ordentligt, så er man uønsket - og bliver ikke inviteret indenfor igen.

Sådan var det for 40 år siden, og sådan er det stadig - og hvis skyld er det?

Fx en diskoteksejer.
Han har en forretning, der skal løbe rundt.
Hvis han lukker store grupper af unge muslimske mænd indenfor, så kan han snart lukke sin forretning, for de øvrige gæster bliver væk.

Diskoteksejeren er ikke racist, han er da ligeglad med folks hudfarve, han ønsker bare en god stemning og penge i kassen.

Problemet med unge muslimske mænd er nok, at de færdes i store flokke, samt deres opførsel overfor unge danske kvinder - og så det, at man så godt som aldrig ser muslimske kvinder på diskoteker.

Man bliver ikke racist af at forlange god opførsel i sit hjem eller i sin forretning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-12 16:54

I min familie er vi mørke, bliver meget let solbrændt, og alle vi kvinder har da oplevet racisme når vi om sommeren var solbrune, med mørkt hår og brune øjne. Min kusine som er den mørkeste af os er en sommer nægtet adgang til et spillested. P.g.a. farven.

Ja hvem skulle tror det når tøsen talte syngende dansk.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-01-12 17:25

Citat
Da jeg var ung, kunne jeg trygt færdes alene overalt i København, også om natten.

Sådan er det ikke nogen steder i Danmark længere.

Det må da være din påstand, her hvor jeg bor færdes jeg trygt, både om dagen og om aftenen/natten.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-01-12 18:04

Fuldstændig og aldeles enig,prio.Kunne ikke sige det bedre selv.Men jeg er heller ikke så velformulerende.Til gengæld udtrykker jeg mig,(jeg mig??) på en ligefrem måde,som vi nu gør,heroppe i Thy.Siger tingene rent ud,som de er.

Jeg må med sorg konstatere,at vores demokrati,ikke er sin opgave voksen.Har spillet fallit.Det skyldes vore politikeres brug af "strudse" politiken de sidste 25 år.(Mindst). Og her har de borgerlige,heller ikke været for gode.De værste var/er dog de røde.De åbnede en ladeport,for den massive besættelse af det muslimske vælde.
Så lige en af plotmagerne i tv iaftes,nemlig Jytte Hilden.(Skyndte mig at lægge en DVD,med Benny Hill på,til at ta`den grimme smag). Hun burde være spærret inde for Landsskadelig virksomhed.
På lige fod med kollaboratørerne,fra besættelsestiden.
Citat
Bliver det nogensinde bedre?
- eller bliver det mon blot værre og værre?

Jae... desværre bliver det ikke just bedre,det ser vi jo år for år.Slet ikke så længe der er penge at hente her.
Ved godt f.eks. vagnr,ikke er enig heri.Men hans forklaringer,i flotte diplomatiske vendinger,er altså i modstrid med virkeligheden.
Hørte tilfældig i nyhederne idag at,bare det somaliske samfund i DK,er oppe på en antal af 15.000 personer.Det er selvfølgelig bare en minoritet,af de udenlandske gribbe,her i landet.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-12 18:07

Prio, jeg er sådan set ikke uenig i det du skriver om diskoteker, men jeg tvivler på jeg ville have haft den tanke som stor knægt, og mener heller ikke etnerne kan forventes at have den.

Hvis jeg havde et diskotek, ville jeg nok prøve at nægte alle grupper, uanset herkomst, adgang, hvis ikke gruppen bestod af et nogenlunde lige stort antal knægte og tøser. Og på samme måde prøve at sikre en rimelig kønsfordeling når folk kommer enkeltvis.

Jeg ville sikkert hurtigt gå fallit

Og for lige at følge op med de personlige oplevelser, så har jeg ikke haft dårlige oplevelser med etnere, men en del gang følt mig ikke ligefrem truet, men meget usikker overfor grupper af ubehøvlede, brovtende fulderikker, danske, altså.

Grundlæggende mener jeg ikke man kan behandle folk, uanset deres herkomst, anderledes end at forholde sig til dem som individer, hvis en eller anden er ubehagelig, er det HAM (sjældnere hende) der er det, ikke alle der bare ligner.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-01-12 18:13

Mosebaek," jeg mig" er helt korrekt, i den sammenhæng.

Men har du læst mit første indlæg, undrer jeg mig over, kriminaliteten hos etnerne falder nemlig, ligesom den også gør hos gammeldanskere.

Ekstrabladet og BT er ikke sandhedsvidner, men avispushere (heldigvis med stærkt faldende oplagstal), og dårlige nyheder, skandaler, frygt mv sælger flere aviser end positive.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 11-01-12 18:55

Nogle gange er jeg "bange for", at al den snak om det fantastiske multikulturelle samfund er ønsketænkning.

Hvor i verden fungerer det?
Ja, hvor i Europa fungerer det?

Man kan respektere en anden kultur og en anden religion - i et andet land!!!

Men i samme land at have store grupper af forskellige kulturer, vil nok altid give sammenstød, og til sidst gå helt galt.

Især er det for svært for muslimer at acceptere andre religioner, fordi deres egen religion netop forbyder en anderledes tro.

Andre religioner har ikke den samme modvilje/mangel på respekt for anderledes troende, og derfor er der ikke på samme måde problemer med at integrere dem i et nyt samfund.

Bilder vi os virkelig ind i Danmark, at vi bare kan fortsætte som hidtil - lade som ingenting og være rigtig søde og overbærende - så forsvinder integrationsproblemerne nok om lidt?

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 11-01-12 21:03

[Det må da være din påstand, her hvor jeg bor færdes jeg trygt, både om dagen og om aftenen/natten.]

Du fortsætter Cinbombom - med at benægte fakta
og så er du enten politiker eller en af de fremmede i vort land

Den første gruppe benægter for penge og/eller prestige
den anden gruppe af dumhed

Ikke engang halvdelen af danskerne tør gå ud om aftenen
og da slet ikke i bestemte områder

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-12 23:26

Jeg har boet i et af den områder du snakker om "semmer" og jeg var ikke bage for at bo der, var ikke bange for at gå ud om aftenen og var ikke benge for at komme hjem om natten. Jeg kendte en del af de unge og skældte dem ud som var frække. Det hjalp at jeg også kendte deres forældre.

Men frygt avler frygt. Og har man ikke selv prøvet det så ved man ikke hvad man snakker om.

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 23:31

Citat
og alle vi kvinder har da oplevet racisme når vi om sommeren var solbrune, med mørkt hår og brune øjne.

Jeg er omvendt ægte udlænding med mørkt hår og brune øjne, og har aldrig oplevet racisme fra danskere. Til gengæld er det sket gentagne gange, at jeg er blevet behandlet som lort af ikke vestlige unge mænd. Jeg har vænnet mig til det, men synes det er påfaldende at jeg skal chikaneres og kanøfles af min egen "art"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-12 23:42

Ikke danskere er meget mere rasistiske over for hinanden end danskerne er overfor ikke etniske. Desværre.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 12-01-12 00:32

Citat
Du fortsætter Cinbombom - med at benægte fakta
og så er du enten politiker eller en af de fremmede i vort land

benægter jeg "fakta", når jeg udtrykker at, jeg er tryg ved at færdes om aftenen. Her hvor jeg bor.

Jeg er ikke politiker, og fremmed føler jeg mig ikke.

men hvis du føler dig som fremmed, kan du rejse til et andet sted på kloden. Hvor du føler du hører hjemme.

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-12 15:27

For det første prio så er kriminaleteten ikke blevet værre og du kan roligt gå ud om aftenen, grunden til at du er blevet mere utryg er fordi at vi i Danmark har fået mange flere nyhedersprogrammer nu køre de sku 24/7 året rundt, dvs: at vi hele tiden bliver bombet med frygtlige ting, at det er de samme forbrydelser der køre hele tiden registrere vi ikke i vores travle dagligdag, men tro mig det har en virkning på os også uden vi opdager det.
For det andet er der alt for mange indvandre/flygninge der vokser op med at se ned på Danmark og danskerne, de tænker bare ikke på at det er danskerne der betaler for at de er i vores land, hvorfor skal vi betale for at de kan føle sig trygge i et land hvor vi ikke normalt skyder på hinannen, jeg har lagt mærke til at der er en kæmpe forskel på hvordan man opfører sig når man kommer fra et muslimsk land end hvis man kommer fra Japan-Vietnam osv:.
Dem der kommer fra en muslimsk kultur er total ligeglad med deres nye land som i mange tilfælde har reddet deres liv og givet dem et bedre liv, jeg mener ikke at de skal falde på maven for alt hvad der er dansk, men lidt taknemlighed er vil ikke for meget forlangt, plus at de opdrager deres børn til at opføre sig ordentligt.
Dem fra ikke muslimske lande kan da godt finde ud af det, selv lidt taknemlighed kan de vise og på den måde får de min respekt.
For det 3 så burde de danske politikere nok vågne op, det har ikke noget med rasisme at gøre at stille krav til tilflyttere, nej dem der råber mest op om rasisme er muslimer, der mener at når der bliver talt om dem så må det være fordi de danske politikere er rasister og hvad der er værre det virker sku, der blev lavet en undersøgelse om de danske kommuner hvor det fremgik at flere indvandre/flygtninge kunne få flere penge ud af sagsbehandleren når de brugte rasisme som løftestang, det er den virklighed vi står med idag.
Jeg er ikke i tvivel om at du har ret JoyLip, folk som dig der lever og blander dig med danskerene bliver set ned på og råbes af, fordi du i deres øjne bliver for dansk og hvis du gik med en dansk fyr ville det blive meget værre og det er fordi de ikke forstår at de skal passe deres egen næringsvej og lade dig leve dit liv som du vil, til dette bruger de deres religion så de kan presse folk der efter deres målestok lever forkert.
Det er totalt latterligt og jeg ville grine af det hvis ikke det var fordi at det er så tragisk og at det i mange tilfælde virker over for en dreng eller pige der føler sig totalt alene, bla: fordi de ikke kan gå nogen steder hen og få hjælp, det er sku noget svineri at det kan ske i Danmark anno 2012.
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-12 16:43

Det er da berigende for et land at få fremmede til landet. Problemer er at mange isolerer sig. Jeg kan huske da vietnameserne kom, de gik til dansk med det samme og de uddannede sig. Vi opdagede aldrig at de var et problem.

Problemet er at i mange kulturer skal man gifte sig med en fra hjemlandet. Og det kan være et problem når en "dansk" pige får en fra hjemlandet. Sådan en mand kan føle at det går ud over hans manddom at konen klarer sig og han ikke gør.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-01-12 17:19

Jeg bliver nødt til at vende tilbage til det for mig helt afgørende, etnerne er her, flere og flere af dem er født her, danske statsborgere osv., de føler sig fremmede i de lande deres (bedste)forældre rejste fra, så de bliver her selvfølgelig.

I det omfang nogle af dem udgør et problem, hvad kan vi, det danske samfúnd og os som individer, gøre for at de bliver en gevinst for samfundet?

Læste lige http://www.b.dk/nationalt/fritidsjobbet-bryder-den-sociale-arv

det er måske en del af løsningen.

Jeg tror på heldagsskolen, som en del af løsningen, altså hvor der ikke er lektier, alt arbejdet foregår i skolen, selv hvis forældrene ikke kan hjælpe med lektierne, bliver det ikke et problem for ungerne.

Det prøvede jeg selv for over 50 år siden i Frankrig (efter at have gået i børnehave dernede et par år), jeg var fuldt integreret som 7-årig, selv om vi talte dansk hjemme.

Jeg tror ikke det er hele løsningen, men er sikker på det er en del af den.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 12-01-12 18:20

Heldagssskoler har vi jo, men mest i socialt udsatte områder.

Mon ikke, det er noget, der vinder frem?
Det lyder fornuftigt at indrage fritidsordningerne i skolen.

Men vi får nok ikke heldagsskoler som i Frankrig, hvor børnene kommer i skole i 3-4 års-alderen, medmindre man på den måde inddrager børnehaveårene i en heldagsskole?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-01-12 18:34

Jeg var nu hele 6½ før jeg kom i skole dernede, skulle lige lære sproget, men jeg var også en af de ældste i klassen

Som integration var det kanon, jeg var dybt ulykkelig da vi flyttede "hjem" til Dk.

Jeg ville tro modellen kunne bruges her, også uden for belastede områder, de fleste børn skal jo alligevel i fritteren efter (og ofte) før skolen. Men der skal selvfølgelig være plads til leg mv, ikke kun til skolearbejde.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-01-12 18:47

Gå endlig igang med heldagsskolen vagnr, jo flere ting jo bedre, men vi er nød til at prøve at ændre deres tankesæt, de skal lære at de ikke skal blande sig i hvad andre gør, for det har ikke noget med dem at gøre.
Iøvrigt burde mange danskere også lære det, for jeg syntes at vi er begyndt at blande os i en masse ting der faktisk ikke kommer os ved, bla: er moralen begyndt at stikke sit modbydelige fjæs frem igen, men det er altid andre der ikke må det ene eller det andet, hvad blander folk sig i ting der ikke har noget med dem at gøre.
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-12 19:30

Jeg vil lige påpege at mange kommuner forlanger at fremmedes børn SKAL gå i børnehave, simpelthen for at lære dansk inden de skal i skole.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-01-12 19:32

Ganske rigtig:
Citat
Dem fra ikke muslimske lande kan da godt finde ud af det, selv lidt taknemlighed kan de vise og på den måde får de min respekt.

Der er jo en himmelvidt forskel,fra de kamelskubbende arabere,der har invaderet vores land (højtråbende,brovtende,krævende,stor i kæften) og til stille og ydmyge asiatiske indvandrere,der som helhed er dygtige og arbejdsomme.Lever en stille og rolig tilværelse her,i harmoni med det danske samfund.Det være sig Vietnamesere,Filippinere,eller Thailænderne.De lever en stille og rolig,virksom liv her på jord. De er ikke ude på at lave revolution,her i landet.

(Ved godt muslimerne også er begyndt med deres "indflydelse",i flere af disse lande).

Jeg skelner meget stærk mellem det arabiske krapyl,og de flittige asiater.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-01-12 20:42

Citat
Jeg vil lige påpege at mange kommuner forlanger at fremmedes børn SKAL gå i børnehave, simpelthen for at lære dansk inden de skal i skole.

Ja "Man ska ka dansk", som vores justistminister lige har fortalt den undrende offentlighed

Jeg har såmænd haft en del af
Citat
det arabiske krapyl
ansat, dem havde jeg aldrig problemer med, en ansatte jeg for over 30 år siden, arbejder stadig samme sted (jeg er på pension for længst), men det er måske noget andet
Citat
heroppe i Thy
end i Københavnstrup, de værste rejser sikkert til Thylejren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-12 00:27

Deroppe i Thy behøver i ikke at importere nogle herfra, i har selv så mange fartsyndere at det er en gru.

Nu har vi holdt ferie i Thy de sidste 3 år og kors hvor kører de stærkt. Men hvor er motorvejene tomme.

Men jeg har ikke de store problemer med folk fra andre lande, men nogle få skulle smides ud. De ødelægger det for de mange.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-01-12 11:52

Citat
Nu har vi holdt ferie i Thy de sidste 3 år og kors hvor kører de stærkt. Men hvor er motorvejene tomme.

Vi har ingen motorveje her,kun lidt motortrafik veje.Men det er heller ikke nødvendig. Vi kan sagtens holde motorvejshastigheder,uden motorvej.(Som du så rigtig antyder).
Her gælder kun een regel: At komme først.

Når nu jeg har "chancen",for at bevæge mig væk fra spørgsmålet,vil jeg gerne påpege det forkerte i den gamle skrøne (sikkert opfundet af befolkningen på djævleøen) at der ingen biler er her i Nordvestjylland. Prøv lige at bevæge jer gennem Thisted,en fredag som idag.Mellem 12 0g 15.
Eller for den sags skyld,alle andre søgnedage.

Så virker Vejle-Fjord broen bare som en gangsti,i sammenligning.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-12 11:59

Ja i myldretiden er der trafik og Thisted er svær at køre rundt i. Kender dog en P plads ved havnen til en pølse pause.

Men for at vende tilbage til fremmede. Nu har vi kørt rundt i Nordjylland i 3 somre og min opfattelse er at i måske er sluppen for den store kriminalitet fra udlændinge der kommer til landet på tyvetogter. Og lad os så kalde dem det de er, baltikere, rumænere, bulgarer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-01-12 12:34

Citat
end i Københavnstrup, de værste rejser sikkert til Thylejren

Hvor mærkelig det måske end lyder,lever Thylejren en stille og rolig liv. Meget sjældent vi hører om problemer derfra.
Der sælges selvfølgeligt lidt "tobak".Men det sker jo overalt.Politiet "kigger" derud en gang imellem,hvor de måske snupper enkelte,der har været på "indkøb".
Men ellers lever de som "fluen på væggen",har jeg indtryk af. Tak for det.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-12 13:04

Mosebaek, jeg regnede såmænd ikke med, at de der halvgamle hippier var et problem.

Til gengæld har jeg indtryk af, at du, og andre der sjældent ser en etner, tror de allesammen er kriminelle, slår gamle damer ned, eller skyder hinanden eller rockere (engang imellem kunne jeg ønske begge parter blev lidt bedre til at ramme plet), for det er jo kun det der er i medierne, mens vi der lever tæt på dem, ser dem på en anden måde, de fleste er ligesom alle andre mennesker, nogle er idioter, det er der også en del danskere, der er.

Jeg tror et af vores problemer skyldes, at vi varr så vant til at alle var ens, OK, en Yhybo havde en anden diktion end en Hellerupborger. Nu må vi vænne os til, at dansk kan tales på flere nye måder (jeg er fx SÅÅÅ træt af det moderne læsperi, da jeg var knægt var det noget der skulle kureres hos en talelærer, nu gør en stor del af de unge det, Allah hjælpe mig!), men verden, selv lille Danmark forandrer sig!

I de gamle kolonimagter har man en meget længere tradition for, at sproget bruges forskelligt, at maden er forskellig, hudfarven er forskellig osv, det er for os "halv"gamle danskere stadig noget nyt og underligt.

Jeg kan da stadig længes efter dengang, TV prøvede at være udfordrende og folkeoplysende, som Bomholt (tror jeg det var) mente det skulle være, han ville nok ikke have været glad for X-faktor mv.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-12 13:06

Undskyld "Yhybo"en, skulle have været en Thybo, nabobogstaver

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-01-12 13:49

Det lyder ikke mærkligt at der ikke er de problemer i Thy-lejeren, det er det samme med Chris i kbh: Mosebaek.
Det de har gjort er at læsse en masse mennesker ud i "samfundet" først var det narkomanerne og de er gået vider i samme bane med andre de ikke vil have, bare vi kunne det, sende de mennesker der er for mange problemer med til disse 2 steder, Chris: har overlevet sig selv fordi de er blevet som dem de foragtede bla: folk i Rungsted og andre steder, nu har de sku tæskehold der tager sig af folk de ikke kan lide,det er sku godt nok mørkt efterhånden.
alan57

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-01-12 14:58

Aiii, vagnr, hvor er du altså naiv! - men det er da også meget sødt til en vis grænse.

At man ønsker, at tilflyttere integrerer sig, er da ikke ensbetydende med, at man har noget imod forskellige hudfarver og traditioner.

Citat
I de gamle kolonimagter har man en meget længere tradition for, at sproget bruges forskelligt, at maden er forskellig, hudfarven er forskellig osv, det er for os "halv"gamle danskere stadig noget nyt og underligt

Hvis du med gamle kolonimagter tænker på fx England og Holland, vil jeg nu nok mene, at integrationen af muslimske indvandrere er mislykkedes - og et stort problem i disse lande også.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-12 15:19

Det er fordi mange muslimer mener at islam er den rigtige religion og at andre er vantro. Men det er ikke flertallet af dem der er i Danmark. De er ikke fundamentalister. De er velfungerende mennesker. Kun et fåtal er kriminelle og det er altid dem vi hører om. Vi hører aldrig om at tingene fungerer for flertallet. Skal man bebrejde nogle så er det dagspressen for at være så ensidige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-01-12 15:47

Citat
Mosebaek, jeg regnede såmænd ikke med, at de der halvgamle hippier var et problem.

Næh...det har fundet en naturlig leje idag.For en del år siden,var der nogle naboer,der følte sig lidt generet.Mente de "bredte" sig lidt for meget,ind på deres jord.Men det hører vi aldrig om længere.

På et tidspunkt,var der også nogle "vise mænd" i Hanstholm Kommunalbestyrelse,der mente at lejren skulle ryddes. Skabes "ordentlig forhold".

Det blev heldigvis forpuret. Det ville netop ha`skabt massive problemer. Bl.a. kommunens forpligtigelse til at finde boliger til dem. Plus andre økonomiske udgifter.

Af samme grund er jeg også imod Christiania`nedlæggelse.(Det bliver den heller ikke nu).
Men det skal ikke være et skjulested,for udenlandske kriminelle.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-12 16:49

Jeg bliver nærmest rørt over at blive kaldt naiv, men hellere det end så meget meget andet.

Jeg stoler på mine egne oplevelser, langt mere end på en ensidig mediedækning i formiddagsaviser og div. blogs.

Jeg har gennem mange år oplevet, at "sager", jeg kendte til blev dækket af (som regel) seriøse medier, der var ALTID fejl, misforståelser, forvanskninger, udeladelser, overdrivelser osv.

Mistilliden til journaliststanden deler jeg med de fleste, her

http://www.metrostudie.dk/danmarks-darligste-ry/ kan man se, at journalister, fælles med politikere, deler næstsidstepladsen, kun undergået af spindoktorer (der jo bare er journalister der arbejder for politikere, 2 alen ud af et dårligt stykke)

og her ligger de også i bunden

http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-38895234:derfor-er-politikerne-de-mest-utrov%C3%A6rdige.html

Så jeg holder fast i at bygge min vurdering af andre mennesker, uanset deres hudfarve/religion, på mine førstehåndsindtryk af dem, og ikke på sensationsjournalistik, endsige bloggere.

Det betyder langtfra, som jeg også har skrevet tidligere, at der ikke er problemer med nogle af etnerne, også nogle flere end med danskerne.

Problemerne skal bare ikke blæses ud af proportioner, eller betyde at man skal behandle dem alle som kriminelle, det er nok den bedste måde at forstærke problemerne på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-12 17:49

Ja Vagn men så er jeg vist også naiv, for jeg tror at aviserne har et stort ansvar for at tingene er så rodede her i landet. Det er aldrig hele sandheden som aviserne skriver om. Det er en del af sandheden set fra deres synspunkt.

Mine opfattelser af etniske danskere har jeg fået fordi jeg har boet ved siden af dem. Fordi jeg kender mange af dem. Fordi jeg er venner med nogle af dem.

Og måske lidt fordi aviserne giver sådan et negativt billede af det hele. Der er flere positive oplevelser hvis man selv giver sig lov til at opleve dem.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-01-12 18:55

Jeg tror, man skal lade være med at være naiv, og lade være med at vende det blinde øje til, som "pladderhumanisterne" har gjort i årtier.

Man skal tale/skrive om problemerne - og holde en ordentlig tone!

Kriminalitetsproblemerne forsvinder ikke ved, at man benægter deres eksistens, og kalder folk, der er utrygge ved de,t for racister.

Især er det uhyggeligt, at den grove voldskriminalitet bliver ved med at være så høj.

Maj 2011:
Danmarks Statistik har vist, at op mod halvdelen af indvandrere fra oprindelseslande som Irak, Somalia og Libanon er fuldtidsmodtagere af offentlige forsørgelsesydelser (se side 51). Det er fuldkommen uholdbart. Men det gælder også i forbindelse med kriminalitet. Rockwool Fondens aktuelle rapport ”Etniske minoriteters overrepræsentation i strafferetlige domme” viser tydeligt, at:
Ikke-vestlige indvandrere, især fra muslimske lande, er klart mere kriminelle end vestlige indvandrere, og det gælder især i forhold til den uhyggelige og farlige voldskriminalitet. Det er den, der i høj grad skaber utryghed og tab af sammenhængskraft.
Muslimske efterkommere er mere kriminelle end muslimske indvandrere (første generation), hvilket vidner om, at integrationsprocessen ikke går bedre, men værre. Man hører jo ellers ofte, at man bare skal give integrationen tid. Det vil altid tage flere generationer, inden man opnår assimilering, altså at udlændinge har samme niveau som den etniske befolkning, hvad angår f.eks. kriminalitet og jobfrekvens. Men denne optimisme forudsætter jo altså, at udviklingen for hver generation går i den rigtige retning.
Familiesammenførte er mere kriminelle end flygtninge. Man kan altså ikke undskylde kriminalitet med krigstraumer og lignende psykiske forhold blandt indvandrere, som så nedarves på børnene.
Kort sagt: det er kulturen, der gør forskellen

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-01-12 18:58

Marts 2011:

Kriminaliteten blandt efterkommere er eksploderet:

http://blog.politiken.dk/skaarup/2011/03/29/kriminaliteten-blandt-efterkommere-er-eksploderet/

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-01-12 19:08

Læs i øvrigt psykologen Nicolai Sennels bog:
"Blandt kriminelle muslimer"

- hvor han beretter om sin førstehåndsviden fra sit arbejde på institutionen Søndrebro i København.

Citat
Fordi muslimernes kultur gør integration umulig, fordi dansk pædagogik og samtale ikke hjælper muslimske kriminelle, og fordi kommunerne bruger penge på nyttesløse integrationsprojekter.

http://snaphanen.dk/2009/02/24/nicolai-sennels-blandt-kriminelle-muslimer/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-12 16:15

Når vi nu taler om naivitet, så mener jeg det er mere and almindeligt naivt at bruge de to DF'ere, Skaarup og Sennels som sandhedsvidner, DF "lever" jo af at så had til indvandrere, og skulle det en dag ske at der ikke var bare det mindste problem med indvandrere, muslimske især, ville DF næppe være større end de konservative.

Det ændrer ikke ved at der er visse problemer med nogle muslimer i Dk (og en del andre europæiske lande), men det var der sjovt nok ikke i USA før 9/11. Det er meget svært at finde præcise oplysninger, statisktikker osv., for USAs religionsfrihed betyder, at man ikke må spørge til folks religion i officielle sammenhænge.

Ikke desto mindre lavede Pew Research i 2007 en undersøgelse

http://pewresearch.org/assets/pdf/muslim-americans.pdf

med konklusionen, at muslimer i USA indkomst- og uddannelsesmæssigt svarer til den øvrige befolkning, på trods? af, at 39% var kommet til landet efter 1990, altså nærmest samtidig med herhjemme!

"A comprehensive nationwide survey of Muslim Americans finds them to be largely
assimilated, happy with their lives, and moderate with respect to many of the issues that
have divided Muslims and Westerners around the world. Muslim Americans are a
highly diverse population, one largely comprised of immigrants. Nonetheless, they are decidedly
American in their outlook, values, and attitudes. Overwhelmingly, they believe that hard work
pays off in this society. This belief is reflected in Muslim American income and education levels,
which generally mirror those of the general public."

Så det tyder på, at en del af problemet ligger i Dk, og det hele ikke bare handler om man tror på den ene eller anden gud.

Det kan selvf heller ikke udelukkes, at det amerikanske og det danske system tiltrækker forskellige indvandrere!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-01-12 19:23

Citat
Det kan selvf heller ikke udelukkes, at det amerikanske og det danske system tiltrækker forskellige indvandrere!

Nej, det kan ikke udelukkes.

De muslimske indvandrere til USA er næsten alle veluddannede.
De fleste muslimske indvandrere til DK har været uuddannede, ofte analfabeter.

Indvandrere er kommet til USA som mulighedernes land.

I Europa er det mere velfærden end mulighederne, der har tiltrukket fattige muslimer.

Velfærden er blevet en fattigdomsfælde.

I USA må indvandrere arbejde for føden - i DK skal den fælles opsparing deles med mennesker, der ikke ønsker at blive en del af samfundet.

De amerikanske muslimer er såmænd ikke særligt integrerede, men det, at de er i arbejde, gør den manglende integration mindre synlig - plus det, at der forholdsmæssigt langt fra er så mange muslimer i USA som i DK.

En anden væsentlig forskel på de amerikanske og de europæiske muslimer, er, at de europæiske i langt højere grad bliver ved med at identificere sig med - og bibeholde tæt kontakt til - de lande, som de stammer fra.

I øvrigt dyrker amerikanske muslimer ikke deres tro i samme udstrækning som de europæiske, og problemer med forfølgelse af fx jøder og homoseksuelle - og beboelsesområder, hvor politi og brandvæsen ikke kan komme - opleves heller ikke på samme måde i USA.

Citat
Så det tyder på, at en del af problemet ligger i Dk, og det hele ikke bare handler om man tror på den ene eller anden gud.

Problemet i DK og flere andre europæiske lande er vel, at vi har lukket alt for mange muslimer ind.

Vi har ikke forestillet os, at vi ville får de kæmpemæssige integrationsproblemer.

Jeg tror ikke, at det nogensinde vil være muligt, at integrere så mange muslimer i en anden kultur.

Der findes ikke mange muslimske lande i verden med demokrati, ligeberettigelse, religionsfrihed og fred.

Men lad os håbe, at du, vagnr, får ret, og at alt nok skal gå godt i vores multikuturelle samfund.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-12 20:55

Citat
Men lad os håbe, at du, vagnr, får ret, og at alt nok skal gå godt i vores multikuturelle samfund.

Det håber jeg sandelig også, for jeg kan ikke rigtig se noget alternativ, intet tyder på at de allesammen pludselig skulle rejse "hjem".

Noget helt andet, et Kandu-problem?

De sidste par dage har jeg ikke fået de sædvanlige mails om nye indlæg i de debatter, jeg deltager i, er der andre der heller ikke gør. Jeg ved godt det er svært at svare, hvis man IKKE har set at der er nyt, men det kan jo være andre også undrer sig over "radiotavsheden"?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-12 21:54

Citat
De sidste par dage har jeg ikke fået de sædvanlige mails om nye indlæg i de debatter, jeg deltager i, er der andre der heller ikke gør. Jeg ved godt det er svært at svare, hvis man IKKE har set at der er nyt, men det kan jo være andre også undrer sig over "radiotavsheden"?

LØST, mit spamfilter var blevet uvenner med kandu, pludselig stoppede det alt

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 18:07

Jeg er til daglig formand for en lektiecafé, hvor jeg hjælper palæstinensiske børn med lektier. De er ikke Guds bedste børn, skal jeg hilse og sige. Politiet patruljerer dagligt i området, de er flabede og vil bare have deres lektier lavet af os andre etniske danskere.

Men til sommer har jeg også besluttet mig for at stoppe, for nu har jeg fået nok. Jeg gider simpelthen ikke at prøve på at forbedre integrationen, når man mødes med mistillid i forhold til, at jeg i første omgang kom i en god mening.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-01-12 18:23

Der har altid været problemer med palæstinenser, vi havde nogle ansat i et firma jeg var i tidligere, og de begyndte at knivstikke hinanden , så vi måtte holde dem adskilt.

Så jeg kan godt forstå at du er ved at give op. Andre der hjælper med lektielæsning har de samme problemer.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 18:56

Tænk, at jeg skulle finde opbakning fra en socialist som dig, granner01!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-01-12 21:12

Jeg har færet frivillig i Røde Kors i 30 år og har set lidt af hvert, både i flygtningelejrene og også som frivillig med unge. Og det er min store tålmodighed at jeg har overlevet visse ting.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 17-01-12 14:45

Tak for svaret alan57.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-01-12 00:30
Kommentar
Fra : prio

Dato : 30-01-12 19:11

Massoud Fouroozandeh forlod islam, blev kristen og måtte flygte fra Vollsmose p.g.a. grov chikane og trusler.

Citat
Massoud gør opmærksom på, at kriminaliteten ofte falder, når et område udvikler sig til et parallelsamfund. Man begår ikke kriminalitet mod ”sine egne”. Derfor skal man heller ikke automatisk juble over et fald i kriminaliteten, fordi det kan være udtryk for, at der for alvor er opstået et parallelsamfund.”

Citat
Eftergivende danskere

Massoud mener at danskerne er alt for eftergivende:

”Den politiske korrekthed er meget stærk. Man ved egentlig godt, at den er gal. Men man siger ikke noget.

http://denkorteavis.dk/derfor-matte-jeg-flygte-fra-vollsmose/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-12 20:53

Vi er for blødsødne som danskere, der skal være noget mere konsekvens. Men det er desværre ikke til andet end pladderhumanisme.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-02-12 22:04

Kriminaliteten i Malmö er steget eksplosivt det sidste årti, og i øjeblikket skydes uskyldige borgere ned på gaderne.

Idag har Malmö over 40 % indvandrere, hovedsageligt muslimer.

Hvad er der blevet af det vidunderlige multikulturelle samfund?

Det er skræmmende, at det er gået så galt i vores naboland i en by så tæt på København - og det vækker til eftertanke.

Mon det bliver ligesådan i Danmark om nogle år?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48168544:bander-kræver-penge-af-dansk-bager.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-12 00:00

Ja det i Malmø kan også skræmme mig. Især det om den "danske bager" der skulle betale penge, ellers blev hans forretning smadret. Sygt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-12 15:57

Citat
Vi er for blødsødne som danskere, der skal være noget mere konsekvens. Men det er desværre ikke til andet end pladderhumanisme.

De nordiske demokratier,er simpelthen ikke sat op til,at tackle de muslimske gangstere.
Så een ting er sikker,det bliver værre endnu.

Citat
Især det om den "danske bager"

Dansk og dansk.....det kan nu vist diskuteres.Han ligner nu mere en tyrker.Men okay... han har nok fået sig tiltusket en dansk pas.
"Så er man jo dansk".

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-12 16:23

Ja Mosebæk, han var ikke etnisk dansker (hvad fanden det så er).