/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Refi, er du der??
Fra : Rytterknaegten
Vist : 769 gange
200 point
Dato : 09-01-12 22:21

Dette skulle ikke være så svært: Outlook virker ikke, Incredi mail virker ikke, TDC web mail virker kke, og HVAD gør jeg så, og senest, så kan jeg heller ikke indsætte en smiley mere, ny pc eller mac?

mvh John

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 09-01-12 22:22

ok Refi, jeg KAN modtage på web mail.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 09-01-12 22:26

skal lige tilføjes: i den sidste tid: curser låser sig fast, og indimellem åbner en masse programmer sig, og tonser rundt på skærmen, men bortset fra disse problemer går det ski meget godt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-12 23:14

Du er så gammel i gårde, at du burde kunne sige dig selv, at her er noget galt. Din konklusion burde så være: En gevaldig rensning af hele computeren, for både det ene og det andet.
Du har en infektion af en eller anden slags, og en af de steder er registreringsdatabasen, som uden din viden, hidkalder forskellige programmer, som du selv er inde på, tonser rundt.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-01-12 00:43

Hej Severino,
scandisker ofte, diskfragmenterer også, nortonscanninger, syntes alt er blevet værre efter den nye norton anti, er lagt ind.
Min sambo, hun har også haft problemer efter ny Norton lagt ind, nogen der kan nikke genkendende til dette.
Diskoprydning etc, alt i alt er jeg flink til at holde pcén i topform.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-12 03:56

Citat
syntes alt er blevet værre efter den nye norton anti, er lagt ind.

Og du lod den vel bare køre igennem installeringen uden
indblanding fra din side.

Klart nok, at du får problemer, det kan være at programmet har lukket
ned for de fleste programmer og tjenester der forsøger at gå på nettet
.
Prøv først at finde ud af hvad din firewall lukker ude
derefter hvilke programmer Norton ikke vil tillade starter op/ sikre programmer.
------
Programmer der gode nok (også Norton) - hvis man ikke lader dem tage herredømmet over sin pc.
Forresten FEDT spørgsmål
Refi, er du der??

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-01-12 06:05

Refi er jo allevegne, måske han/Hun havde et godt råd!!!
Kan ikke finde Outlook Express i Tilføj/fjern programmer,er den på én eller anden måde "integreret" i pcén når man køber den.
Severino skriver: jeg er efterhånden gammel i gårde på kandu, rigtigt nok, men mine interesser går i Slægtsforskning og Foto, hvordan en pc ellers virker, er et lukket land for mig.
Jeg er noh selv skyld i Outlook og Incredimail ikke virker, men TDC webmail skulle da virke, og har gjort indtil i går.
Skrev en mail, men da jeg skulle vedhæfte en pdf fil, lukkede den programmet ned, det har den efterfølgende fortsat med.
Manglende virtuel hukommelse, fortæller pc også indimellem. Alle mine billeder ligger på 2 TB, UDEN for pcén.
Processoren arbejder ofte med nedsat effekt, især får jeg det tit at vide når jeg brænder et slideshow.
Jeg mener selv at jeg er ret flink til at vedligeholde pcén, men som skrevet, ved jeg ikke meget om hvordan pcén ellers virker.
Min tidligere harddisk ligger inde, men selve pc, har jeg kun ét drev på (C) er på 272 (300) GB, og har 190Gb ledig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-12 08:38

Jeg kan hverken finde hoved eller hale i dit spørgsmål

Som Severino skriver lyder det til at ALT er rodet sammen i et virvar.....
Flere af de ting du skriver har INTET med mails at gøre......

Hvorfor kører du med forskellige mailprogrammer når ingen af dem virker....

Er maskinen fra forrige århundrede - hvad er det du "kører" med

Outlook Express er udgået for flere år siden - den har ikke eksisteret siden XP

Citat
jeg KAN modtage på web mail.

NEJ - dem MODTAGER du ikke - dem læser du på nettet.....

Modtager du dem er det fordi du har et mailprogram der kan hente dem og gemme på DIN komputer....

Så umiddelbart lyder svaret...

NYINSTALLATION af styresystem og programmer.....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-12 11:10

Geninstallere windows.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-01-12 17:37

Nu vil jeg ikke tærske langhalm på mine manglende evner, men som næsten uvidende om hvordan en pc virker,Er jeg et rodehovede i pc henseende.

Hvis en pc fra 2005 er forrige århundrede, og det er det vel, med den udvikling der sker.

I nat scandiskede jeg, diskoprydning, og defragment, men det tonsede stadig.

Vi er i XP Refi, og mask født med Outlook. Incredimail fik jeg ind fordi det var sjovt med nogle nye baggrunde, OG mine gamle mails kunne kun åbne hvis Incredi lå inde selvom jeg ikke kunne sende.

Jeg havde "selvfølgelig" rodet rundt, så både Outlook og Incredimail ikke virkede.

Nu har min samleverske fået ordnet så jeg både kan sende og modtage med Incredimail igen, givet mig en sprit ny HP mus.

Så nu er gamle Rytterknægt glad igen, måske er "Tonseriet" en saga blot?? Det får tiden vise.
Måske var det musen fra forrige århundrede der var årsag til det, who knows, IKKE mig da.

Håber da man kan forstå hvad jeg skriver!!

Kan stadig ikke lægge en smiley ind her, men forestil jer en pcklovn
Tak til alle
John

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-01-12 17:39

Tak for svaret nomore.
Man kan jo stadig ikke dele ud af points,Tak til jer alle.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-01-12 17:41

Jamen en smiley alligevel!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 21:39

Citat
Jamen en smiley alligevel!!!!!!!!!!!!!!!