/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Reparere Vista unden indstall. disk
Fra : kusk
Vist : 440 gange
300 point
Dato : 08-01-12 10:39

Jeg er for en ven kommet på en opgave, som jeg har mere end svært ved at løse, problemet er at han har mistet sin Vista disk, men Der bør findes en anden løsning.
Når hans Computer starter op, kommer den med flg. fejl medd: SMART Failure Predicted on Hard Disk 2: og navnet på HD her en WDC
WARNING om at man hurtigst muligt skal lave en backup af sine data, da der hvornår det skal være kan ske en nedbrud

Press F1 to continue.
Sidste gang jeg så denne fejl. medd. var på mit eget system, efter at jeg havde rodet lidt ved det hele, jeg valgte dengang at foretage en reinstall. af hele systemet, og har ikke siden fået fejl. medd. men jeg havde også install. disk og det hele, så her var der ikke noget problem, for selvfølgelig ligger mine data på en anden HD end systemet.
Er der nogen mulighed for at rede det hele, når man nu ikke har install. disken.

Jeg har forsøgt dic. systemgendannelse som det var mulighed for samt
SFC /scannow
Er der en klog hoved deer kan hjælpe mig
Jeg har en gyldig produkt nøgle til Vista

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 310 point
Dato : 08-01-12 10:52

Der er flere programmer som kan lave en hel image af harddiskens partitioner. Brug det fra en med boot fra en cd og gem image på en fremmed disk.

Skift så den faste disk og genskab systeemet ved at installere imaget.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 08-01-12 14:29

hvis du har en installationsdisk af din egen kan man også køre med den uanset koder.
(ikke en systemrep-disk)

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 09-01-12 21:26

Jeg har desværre ingen install. disk, ud over egne systemrep-diske.
nogen der kender et godt gratis program jeg kan benytte

Kommentar
Fra : HansFlap

Dato : 12-01-12 18:56

Hva, med at klik, start\computeter\højerklik, ejenskaber på det drev der er galt med\værktøj\kør rep, vælg begge 2 rep. fejl og bad sector rettelse.

går ud fra det står noglelunde sådan i den danske windows.

Godkendelse af svar
Fra : kusk

Dato : 16-01-12 21:41

Tak for svaret transor., men patienten døde alligevel