/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalt kamera
Fra : endymion
Vist : 1226 gange
74 point
Dato : 03-01-12 15:22

Hej.

Jeg skal bruge et digitalt kamara. Prisen må være mellem 1.200 og 1.800. Jeg har tidligere haft et sony til ca kr. 700,- som var virkeligt godt. I øjeblikket har jeg et Canon IXUS 105, som er noget værre bras - uskarpe billeder m.m.
Er der nogle der har forslag til et køb ?

MVH
Knud

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 03-01-12 16:51

I din prisklasse anbefaler Forbrugerbladet Tænk : Nikon Coolpix S9100 Til 1779- Brændvide 25-450 bl3,5 - 5,9 . 12 Mp. Ps. se hvad Kammerahuset skal have for det, de plejer at værer meget billig

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-01-12 17:34

Jeg vil anbefale panasonic lumix modellerne. Har ellers haft et ixus som var rigtig godt og et sony, der blev udskiftet fordi det nok var det dårligste jeg nogensinde har haft.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-01-12 14:47

Canons cameraer, herúnder ixus modellerne, er normalt bedre end alt andet´i deres prisklasse.
Det med uskarpe billeder kan være fordi du har fået fingerene delvis for objektiv eller måler, på det lille apparat. Det kan selvfølgelig også have været i stykker. Så skulle du have reklameret ved søælgeren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-12 21:19

Jeg har lige foræret min kone et Canon IXUS 310, og det er i hvert fald ikke noget bras,
nu er det også i den dyre ende af IXUS serien, købt på tilbud i Medie Markt Flensborg til 234 €.

Godt 1700 kroner for et kvalitets produkt med knivskarpe billeder...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-01-12 00:14

Panasonic Lumix TZ20 Link: http://www.mydigitalphotos.dk/panasonic-lumix-dmc-tz20/

Super kamera der osse kan optage Full HD 1920 x 1080 video

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-01-12 11:11

Jeg vil lige som steno anbefale Panasonic Lumix DMC TZ20.
Den har 16 x optisk zoom og GPS-enhed. Det er Leica linser. Set i ElGiganten til 1777,- Ugereklame på side 11

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-12 11:26

Nu skal man jo lige huske på, at hvis man har haft Canon, har man også software på computeren,
og måske også Canon printer, så overvej lige engang inden du skifter til noget andet?

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 74 point
Dato : 07-01-12 12:28

Man kan godt slette software og installere nyt

Godkendelse af svar
Fra : endymion

Dato : 08-01-12 18:54

Tak for svaret marc43.
Jeg vil arbejde med det kamera jeg har, og se om det ikke kan blive godt
Mange af jer roser canon og IXUS serien
TAK FOR HJÆLPEN

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 09-01-12 22:11

Jeg har lige set lumix tz20 til 1.777 kr i elgiganten.