/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kæmpebøde til jagthund 2
Fra : Heidi-Ho
Vist : 722 gange
500 point
Dato : 02-01-12 15:53

Nu, inden bb1 gør mere grin med DJ, drejer sagen sig i al enkelthed om følgende.

Det viser sig nu, at dét DJ sanktionerer over, er for det første - bøden størrelse ved ikke at anvende halsbånd m/navneskilt – og dernæst , at jagthunde ikke kan fritages for, at anvende halsbånd under jagtudøvelsen.

Længere er den såmænd ikke - og nu er der lidt fornuft i historien.

HH

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-12 17:48

Jeg vil sku` ikke have fremmede ulydige køtere til at løbe på min ejendom, fordi nabojægerne ikke kan styre deres jagtfeber, så hundene bliver indfanget og overgivet til øvrigheden sjovt nok har Knudsen også fremlagt hans lille indlæg på DJ hundedebatten, han er sku helt til grin

SHV venter stadig på Knudsen bortforklaring

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-12 18:17

Jeg vil heller ikke ha' køterne inde på min jagt.

Men jeg kan godt få øje på det fornuftige i, at hundene ikke skal gå med halsbånd under selve jagtudøvelsen. Hundene kan komme grufuldt til skade, eller det der er værre, fx. drukne i søer, fordi halsbåndet kan hænge fast i grene, osv....

Jeg venter også på Knudsens forklaring. Hvor lang tid tror du, vi skal vente...?

HH

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-01-12 19:31

- troede Bent Ballespreder havde brugt efteråret på aftenskole...

- men på den anden side, det er jo ikke alle de lukker ind...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-01-12 07:22

og så det lange

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-01-12 21:44

Fra : dabj

Dato : 02-01-12 14:42

--------------------------------------------------------------------------------
->Charlottefrich
Nemlig--der må være mere i den sag, end der er kommet frem.
De 2 naboer (jægere) er nok ikke perlevenner, men når det så er sagt, ligger alle fejl, efter det oplyste, hos hundeføreren.
De 850,- kr. må politiet naturligvis ikke opkræve som bøde og de 1000,- er jo fast takst.
Tilbage står så de 2000,- som jeg i hvert fald ikke gad gå i retten for.
Er det ikke lidt af den meget omtalte storm i vandglasset?

Nemlig!! i det glas hvor Bb1`s gebis ligger.

Mvh.
Tonganeseren

Hermed ønsket om et godt nytår til alle.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 500 point
Dato : 05-01-12 14:13

Citat
ja, dabj.
Det ville faktisk være "frygteligt" hvis naboen sådan kunne bestemme.

Og ja, hundeloven skal overholdes. Det skal alle andre love også, men er de "Fjogede" og ikke til at overholde, så skal de tages ud af loven. Og der er kun os, der bruger dem, som kan sige fra!

Det er da naboen, som stringent følger gældene lov, ham kan man ikke skyde noget i skoene.
Det er nok ikke mange " naboer " som ønsker en flok hunde på deres matrikel, ligemeget om det så er drivende jagthunde, det må vi indrette os efter. Der kan næppe laves særlove for jagthunde, selvfølgelig er der vidner på, at hunden havde behørigt hundetegn med kors bånd og stjerner på, da den startede fra bagagerummet.

Andre regler som, der må virke "
Citat
Fjogede"
for den svært rundtossede BB52´r må så være færdselsloven: Den usynede campletteren kroget af en Volvo til svær persontransport. Jagtloven: I mange af dens afskygninger bl.a. indfangning af skydefugle til genbrug for hundetræning, omgang med våben, sig bang til fotografen, en totalt " fåret" måde at skyde muffloner på under hegn.
Hvis "Rundtosse " logikken skal indføres, var der mange som ville finde diverse §§ for " fjogede" til at følge.
Rocker Børge med en omvendt malet ko på ryggen, vil nok mene, at hans privatsamling af diverse våben ikke behøvede nærmere forklaringer, endsige tilladelser, for det er da for "fjoget".
Jeg mener nogen gange, at parkeringsvagter og fotovogne er totalt " fjogede" for ikke at forglemme moms og skatteloven. Så vupti efter efter " rundetosse " logikken så stryger jeg hele §§§ møget, da jeg bruger dem, men finder dem urimelige, især når det går ud over mig selv.

Du er en " Bumbe" under de danske jægere, med dens slags ting min gode BB 52´r. Der skal signaleres troværdighed og høj moral fra os jægersmænd, har du ikke lært det i DJ´s hæderkronede bestyrelse.

Lad nu være med, at bruge T-Hansens batterier til hundetræningen i år for knaldapportører, hvis du ikke har en udtjent kampvogn at gemme " skroget " i

MVH
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-12 14:22

BW, hvorfor kan der ikke laves ”særlove” for jagthunde – fx, at de ikke behøver at bære halsbånd under jagtudøvelsen ?
Der findes visse typer af brugshunde, som er fritaget for gældende love/regler.

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-01-12 20:54

Det er jo sådant, at alle hunde, er jagthunde bredt set, der er ingen klar definition, endsige regler, prøver, godkendelser af hundene for at kalde en hvilken som helst tæppetisser for en jagthund, her ser jeg et problem, hvis vi skal bede om særbehandling.

Mine hunde er tippet, øremærket og bære bredt orange halsbånd, indrettet således at hvis de hænger fast, springer elastikken således at de ikke får problemer, under vise omstændigheder bliiver der også brugt orange dækken, ligesom på en hest for at undgå enhver misforståelse, for her kommer altså en hund, alt er mærket med 2 telefonnumre samt adresse med vandfast tuch.

Ved vandarbejde bæres der ikke halsbånd, men de er afrettet således, at det også er ligegyldigt, da de er under hånd og arbejder på et begrænset område under kommando.
Vi bør som jægere, have lige så meget kontrol over vores hunde, som andre ting der høre til jagtens udførsel.
Det er klart, at der stilles op med de hundetyper som er relevante til den jagt som skal drives, og hundene og fører har de fornødne elementære ting på plads, hvis det er tilfældet er der yderst sjældent problemer, og vi skulle have behov for specielle undtagelser for den gældene hundelov.

I de mange år jeg har gået på jagt, har der aldrig været problemer med nabo jægerne, ligemeget hvor vi har været, når det gælder hunde eller deres arbejde, også selv om de har været over skelllet. Jeg har prøvet et par gange at naboens hunde hellere vil gå på jagt sammen med os, og det har vi altså kun et godt grin tilovers for, melde eller opbringe dem!, kunne aldrig falde mig ind, men har altid sørget for, at de kom godt hjem, efter jagten til de lettere flove ejermænd..
Lidt bredt set, bryder vi vel hundeloven, når vi lader vores hunde drive områder igennem, hvor der er offentligt færdselsret sadt lidt på spidsen?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-01-12 22:38

Jeg har kun to gange oplevet, at en af mine hunde sad fast under jagt. Første gang var, da den fik trængt en ræv op mod en tæt busk, men den fik selv slidt sig løs. Anden gang var, da tæven sad fast 6 meter ude i en skidekold mose, hvor det var lige ved at gå galt. Jeg har altid 50 meter line opbevaret i en plastpose ved det mosehul, hvor der ligger masser af gamle grene gemt lige under overfladen. Jeg fik linen hægtet på - og fik fat i hunden. Koldt - men godt.
Hvis hunden ikke er lydig, så skal halsbåndet blive på - også som en garanti for at få den tilbage eller for at naboen kan gøre krav gældende, hvis hunden ødelægger et eller andet. Den slags går begge veje.
Det har ikke været aktuelt i det snart forløbne jagtår, men skulle tæven - i det nye jagtår, ud efter en and i det store mosehul med de mange grene, så tager jeg halsbåndet af den. Med al den træning jeg efterhånden har anbragt i projektet, skal jeg ikke nyde noget.
Ellers et forbandet vejr.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-01-12 10:34

Nu må du endelig ikke sammenligne mit indlæg med Ballegaards. Ballegaards indlæg er stort set - det rene vrøvl.
Det, jeg kværulerer over, er, om det ret og rimelig - set ud fra jagthundens sikkerhed, at jagthunden bærer halsbånd under jagtens udøvelsen.

Citat
Det er jo sådant, at alle hunde, er jagthunde bredt set, der er ingen klar definition, endsige regler, prøver, godkendelser af hundene for at kalde en hvilken som helst tæppetisser for en jagthund, her ser jeg et problem, hvis vi skal bede om særbehandling.
En hund kan fx få betegnelsen, ”jagthund”, når hunden fx. har taget apporteringsprøven - eller en anden prøve i jagtens regi, fx. slæb, sweiss, osv. ved disse prøver er tæppetisserne sorteret fra.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om, at gi' min hund et halsbånd på under jagt - ulovligt eller ej - det - undskyld udtrykket - det skider jeg højt og flot på ! Omvendt, når hunden og jeg lufter os rundt om i byer, strand og skov er hunden - selvfølgelig da, reglementeret "påklædt"

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-01-12 12:19

Jeg er af modsadt opfattelse, en hund uden orange halsbånd eller dækken, kommer ikke i felten hvor jeg er medbestemmende afgjort ikke, Jeg har selv ekstra halsbånd, røde hattebånd med, hvis der er nogle som ikke har påklædningen ført a´jour.

For år tilbage har jeg set jægere, begyndt at trække på et eller andet, i skyttekæderne og heldigvis er holdt inde med det, og så bagefter stå med høj puls og røde øre, når der smutter en hund over, det sker ikke ret tit nu til dags, takket være at orange ses på lang afstand, også i tæt underskov og des lige.
Hunde på vandarbejde kan sagtens have et orange halsbånd på, med tlf. nr. mm. på, hvis der isættes et stykke elastik eller man svækker halsbåndet, så det brister hvis hunden bliver fanget i grene eller andet.
En hver hundemand er også glad for, de orange bånd eller caps, det er det første man ser til skytterne og deres placering. For mig er den slags lige så nødvendigt som haglbøssen.
Jeg har flere gange i mit jægerliv taget hunde ind som helt klart er rendt vildt i hvor fatter er, hver gang har der været tlf. nr på dem, så ejeren har undgået kedelige udgifter og besvær, ved at jeg blot har kunne ringe til ham og de har kunnet slå pjalterne sammen igen.
Idag er det efterhånden blevet sådan, at de allerfleste jagthunde er på et rimeligt stade. Definitionen på en brugbar jagthund er jo vidtfavnene, men jeg forlanger ikke brugsprøver. Opfattelsen af godt trænede hunde er heldigvis høj blandt jægerne, hvor der også er en bred form for selvjustis.
For mig er det mere vigtigt at hunden er korrekt påklædt på jagt end meget andet, det skylder man da vennen og også sine medjægere. Har snakket med en jæger som skød sin bedste vens hund, han var utrøstelig kan jeg forsikre for.
Jeg vil gå så vidt at forsikrings dækningen skulle bortfalde, ifald man ikke havde sørget for de ting som er nævnt ovenfor.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-01-12 16:33

Jeg kan kun tilføje, vi står lige modsat af hinanden - al respekt for det.
Jeg fastholder stadig, der kommer aldrig et halsbånd på min hund- aldrig !
Jeg har set ulykker nok, hvor de satans halsbånd har haft skylden.

HH.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-01-12 21:30

Takker for svaret - og gør dine ord til mine
Citat
For at få et fedtet grin frem, på din ædle Sauer Kraut von HH sylte, det er vel oktober fest!, donere jeg hermed max POING til dig, så kan du måske overgå mit POING tal meget snart, til din store fryd og jeg vil gå nedbøjet rundt og have det rigtigt skidt, også til din store morro..

POING skulle med rette være tildelt Tonganeseren, men han har nok fornøden pondus til at forstå, den hjælp som en med MULTI - Xr, må give til en vendekåbe i svøb, en såkaldt POING Hunter skal støttes.

Ove 112 tak for svaret også til dig, det må kaldes forbygninende sprøjtning, det gælder forøvrigt ikke for økologiske samlejer, der må denne gerning ikke udføres, jeg beklager platheden, men den skulle sgu ud.

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-01-12 10:29

Tak for point´ne, og håber du nu har det meget meget bedre med dig selv. God genkendelig HH stil, lidt billigt tilranet men ok))) i mangel af bedre, husk copierne til eventuelt senere luske buske brug.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-12 14:49

Stadig den samme Bimse Wimse von Bimmergøj.
Jeg må hellere splitte dit indlæg op - bare så du ikke roder rundt i besvarelserne.

Citat
Tak for point´ne, og håber du nu har det meget meget bedre med dig selv.
Bedre med med selv af den grund.....??? Næ du - jeg får det ikke bedre af den grund. Men mit håb var, at give dig det bedre liv - samt et bedre afsæt i din jagt på point. Pointene er jo - i din lille verden, en indikator på klogskab. Ak ja ak ja.

Citat
God genkendelig HH stil, lidt billigt tilranet men ok))) i mangel af bedre, husk copierne til eventuelt senere luske buske brug.
Jo, det var sku' en billig "tilranelse" -det skrevne ord kom jo også fra dig selv, Bimse. Så jo, jeg forstår såmænd godt, at du er lidt flov over ordene. Meeeeen hvad fanden, nu har du jo skrevet dem.

Du skal passe på med de dér fremmedord.......... såsom luskebusk.... det hedder luskebuks.

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-12 15:35

Det er snart på tide at vi alle mødes til en lækker frokost på hotel Nyborg. Jeg glæder mig allerede.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-12 15:36

Og det er squ alvorligt ment. Vi kan alle møde iført falskt overskæg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-01-12 16:28

Citat
Du skal passe på med de dér fremmedord.......... såsom luskebusk.... det hedder luskebuks.

Ikke engang når du på skolemesterfacon deler tingene op, for ikke at miste fokus, kan du gengive tingene korrekt, stram nu op mein kleiner freund!!

Når jeg udtrykker mig med luske buske i to ord, så hedder det sgu luske buske i to ord, om jeg på be.

Selvfølgelig vil det fremstå som et fremmedord for lommepoeten, med undervisningsret fra 3. til 7. årgang, copistgengangeren, emails-kartotek´s indehavere og Google´s akrobat, men når du ikke fatter dets betydning "så lad dog vær", med at ødelægge det, i en retning hvor kun du kan få det til at dæmre og give mening. Til dine lettere frozne fatteevner, sproget er jo ikke statisk vel.

Men der findes jo kreative mennesker, og ditto modtagere Von HH, så hold snitterne væk fra kreationerne, prøv for en gangs skyld at sammenfiltre noget selv.
Et stille brøl til din trommehinde, forstå essensen, substansen og fra dig og en enkelt anden, matrien i det folk skriver, istedet for at dele det hele op i dine sædvanlige 3 linjers menuer, og på skolemesterfacon udleder " teksten ", med elendige selvfede pinlige rettelser og konklusioner til følge.

Du ønskes en glimrende glad weekend

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-01-12 16:35

Hej Tonganeser

I tilfælde af at Nyborg er overbooket, så er der også en analogi mulighed i Horsens, eller omkring Herstedvester

MVBH
BW

God weekend til dig og dit

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-12 17:25

Hej Bimse von dyt, så tror da fanden, jeg ikke forstår hvad du skriver, når alle dine indlæg består af selvopfundne ord. Dit sprog er jo et indforstået "slangsprog" Ala det sprog børn på 2 år bruger.

Dada....dada.....guk guk.....mammam mammam gi gi gi gi guuuuuk
Ja....man tager til hovedet.....en voksen mand, som oven i hatten prøver på at spille klog.

HH

Hej Tonga.
Det var dog en sød tanke. Meeeeeen sku vi nu ik' liiiiiiiiiige....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-01-12 18:18

Citat
Dit sprog er jo et indforstået "slangsprog" Ala det sprog børn på 2 år bruger.

Så griber vi til din egen undervisningsform ala skal ikke skrives med stort, dit kartonhoved.
Citat
indforstået
, nej det er ikke indforstået, men underforstået du skal bruge her.

Dit niveau er fuldt på højde med delvist fratrådt forfatter. Du kan virkelig højne kvaliteten på en jagtdebat.

Prøvat klem til, når du tager dig til hovedet for at hæve trykket lidt.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-12 19:02

Atter skal man ha' fjolset i skole.

Når noget er indforstået:
Beskeden forstås ikke af modtageren, fordi vedkommende ikke kender - fx. fagområdet.

Citat
Dit niveau er fuldt på højde med delvist fratrådt forfatter. Du kan virkelig højne kvaliteten på en jagtdebat
Det gider jeg ikke engang at forklare dig - du vil ikke kunne fatte det

Citat
Prøvat klem til, når du tager dig til hovedet for at hæve trykket lidt.
Ups, den røg liiiiiige retur til dig selv.......

Citat
Så griber vi til din egen undervisningsform ala skal ikke skrives med stort, dit kartonhoved.
ala skal slet ikke skrives sådan....men således, "A la"
Det var en slåfejl jeg fik lavet - men du.... ha ha ha ha
Hils naboen og sig til ham, at han skal holde op med at gøre dig mere til grin.
Nu synes jeg nemlig.............. at det er ved at være pinligt for dig......

Forsat god aften...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-01-12 20:16

Arh okay, så pyt da. Nu får du et eksempel på noget der er underforstået.

Nu skriver jeg: BW du er en klog mand. de seks ord kan du godt læse og forstå betydningen af. Du ved også godt at jeg ikke mener det - og underforstået betyder noget andet.

Nu får du en indforstået tekst
Nu skriver jeg; jfsdfhwJ KJWDHFKFJHDK KJFHKDJFHkfjh kjhakfjhka - Det forstod du ikke meget af vel ?
Nej det gjorde du ikke, fordi det er en indforstået tekst. Det er kun mig der forstår teksten.

Jeps, sådan er det.
Hvis der er andet du ikke forstår, så skriv endelig til mig. (er det en underforstået tekst ?)

HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-12 13:05

HH

Vi lader andre om, at bedømme din præstation udi i dettte spændende jagtspørgsmål, håber du underforstået er indforstået eller omvendt)))))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-12 13:13

Ja endelig da...