/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
usb-splitter
Fra : ambeck
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 02-01-12 14:47

Hvad er prisen på en dims, der kan sætte mere stræm på en harddisk som ikke har ekstern strømforsyning?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-01-12 14:50

Kan du forklare lidt om dit problem, din overskrift og selve spørgsmålet giver ikke rigtig mening? Men ja en strømforsyning er den der forsyner harddisken med strøm.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-12 14:54

Der er f.eks. denne til 249,-

High Quality USB Hub 3.0 - Aktiv - 4 vejs
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_hub/high_quality_usb_hub_30_aktiv_4_vejs_7336_da.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-12 14:55

Dem jeg har fulgte med harddiskene.

Med den slags kan der være meget stor prisforskel afhængig af hvor man køber.
Produktionsomkoskningerne kan ikke være ret høj. Men butikkerne, som konkurrerer hårdt og ikke tjener meget på computerne, skal jo så tjen på noget andet.

Her er et til 29 kr

http://www.av-cables.dk/usb_kabel/usb_kabel/usb_kabel_dual_power_413_da/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 14:58
Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-12 15:22

Det du efterspørger, er et Y-kabel med 2 han og et hun stik, så du tapper de 5 volt fra to USB udgange. Således trækkes der strøm fra to udgange, da en USB port; især i bærebar; har en begrænset strømmængde pr. stik.
Man ser dem ikke så meget i løshandel, men er et kabel, som leveres med til strømkrævende USB enheder.
Alternativ løsning er en USB HUB med separat strømforsyning, der kan levere tilstrækkelig strøm, som kan variere op imod 1 til 2 Amp.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-12 15:26
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 15:43

Du skal nok ikke brug Y-kabel, for der er sikkert kun et USB stik i dit TV,
så en USB Hub med strømforsyning må være bedre!?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-12 15:53

Klaudi??????
Hvordan kommer du i tanke om TV, det har da slet ikke været nævt????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 15:56

jeg er synsk!

Nej, ambeck har et andet ? åbent!

harddisk til sony tv
http://www.cando.dk/spg159835.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-12 15:58

Citat
det har da slet ikke været nævt????

Jo - du skal bare kigge i et andet spørgsmål

http://www.kandu.dk/spg159835.aspx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-12 16:19

Ja så, der er jo dem som åbner en masse spørgsmål, om samme emne, og annullere defleste.
Jo det er da nemt at finde ud af.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 02-01-12 17:01

Tak for svaret Klaudi.

Hvor er I kloge -tak - men der er kun en, der kan få point - og der var to porte, hvilket jeg pludselig fandt ud af ved at bruge en pandelygte og kigge bag på TV-et. Så jeg skal ikke have mere strøm.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 17:04

var så lidt