/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dødårsag?
Fra : frieda
Vist : 826 gange
500 point
Dato : 02-01-12 10:30

Århus Amt, Framlev Herred, Galten, 1858-1888, opslag 184, 1868, nr. 5, Johan Christian Jensen, død 3 år gammel.
Hvad dør han af?

Fire år senere dør hans søster, Johanne Christine, 3 ½ år gammel, der står desværre ingen dødsårsag.

Heller ikke ved moderen, Zipora Pedersdatter, der dør et par måneder senere 44 år gammel eller faderen, Jens Rasmussen, der dør igen kun et par måneder senere, 42 år gammel.

Hvad dør de mon alle af; så unge?

Heldigvis overlever den ældste søn, Rasmus, ellers sad jeg ikke her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-12 10:50

ikke altid der står dødsårsag i kirkebogen

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 510 point
Dato : 02-01-12 10:53

Der står sikkert Strubehoste...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-12 10:58

Selv om de skriver det, er det jo langt fra sikker at det er Strubehoste han dør af?
Det er vel ikke i sig selv smitsom??

Det kunne jo også være eksempelvis tuberkulose, der er meget smitsom,
eller en anden arvelig defekt???

Godt at én og dermed du overlevede...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-01-12 09:55

Ingen, der kan tyde kirkebogen?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 05-01-12 10:19

Der står død af strubehoste.

Det er en smitsom virus og meget almindelig børnesygdom og dermed dødsårsag på den tid.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-12 10:25

Jeg fik dette indsat i dit andet spørgsmål:

>ud over Strubehoste står der kun Strubetændelse i viths fine oversigt begyndende med Strube,
og det er det ikke, altså jeg gentager: Strubehoste

Sorry, Svend

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-01-12 10:28

Tak skal I ha

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 05-01-12 10:28

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-12 10:40

Selv tak,

I må gerne udbygge min liste i dit andet spørgsmål...