/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er Maren Ibsdatter Døbt?
Fra : ajohansen
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 31-12-11 02:49

Hej og godt nytår til alle.

Jeg kan ikke finde Maren Ibsdatter i kirkebogen Oksby S, Vester Horne H, Ribe A, 1813-1836 eller i 1837-1876.

opslag 194 nr 19 jævnførelsesregistret i kirkebog 1813-1836 står en Maren Ibsdatter, men jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal bruge det.

Iflg Ribe, Vester Horne, Oksby, Blaavand, et Huus, 65, FT-1845, B4559 er hun 9 år dvs hun er født omkring 1835-1837

Jeg håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.

Med venlig Hilsen
Anne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-12-11 09:35

Kan det være i Flynder, Ringkøping amt?

MAREN IBSEN
Birth: 17 DEC 1835
Christening: 26 DEC 1835 Flynder, Ringkobing, Denmark
Parents:
Father: IB SKJERBEKSEN JORGENSEN
Mother: METTE JOHANNE JENSDR

Godt Nytår,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-12-11 10:00

Glem det med Flynder, det er nordpå i Ringkøbing amt og for langt væk.

Her er hun 5 år tidligere:

Ribe, Vester Horne, Oksby, Blaavand, Et Huus, 61, FT-1840, C8791
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ib Jensen 33 Gift Huusmand og Fisker
Maren Kirstine Jensdatter 32 Gift Hans Kone
Maren Ibsdatter 4 Ugift Deres Barn
Peder Sørensen 62 Enkemand Inderste og Aftægtsmand

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-12-11 10:10

I 1834, før Maren bliver født, bor forældrene også i Oksby:

Ribe, Vester Horne, Oksby, Blaavand, , 15, et Huus, FT-1834, C2880
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ib Jensen 27 Gift Fisker
Maren Kirstine Jensdatter 26 Gift Hans kone

Så sandsynligt at hun er født der...

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 31-12-11 10:55

Ja jeg tror også at hun må være født i Blåvand også fordi hun har søskende der senere er født i Blåvand.
men hvad med jævnførelsesregistret hvor en Maren Ibsen står nævnt, ved du hvordan jeg kan bruge det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-12-11 12:36

Nej, videre søgning herfra må vente til efter
Godt Nytår

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-11 15:12

Hej Anne!
Jævnførelsesregistret henviser til indførelser i kirkebøgerne.
Dvs. født, side 28-U, konfirmeret 1851-6, gift 1859-4 osv.
Oksby 1847-1878, opslag 126, konfirmerede piger nr. 6, står født i Blåvand den 13. september 1836. Forældre: Gårdmand Ib Jensen i Oksby og afdøde hustru Maren Kirstine Jensdatter.
Iflg. samme kirkebog, opslag 147 bliver hun gift med Christen Andersen.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 31-12-11 15:18

Hej Anne.
mht. kirkebogen 1813- 1836, fødte ser det ud som om der mangler en side i bogen, den springer fra nr. 184 til nr. 189. Hun har antagelig stået på den manglende side.
Hilsen Steen.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 31-12-11 15:27

Du bør rapportere den manglende indscannede side til arkivalieronline.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 31-12-11 15:53

Tusind tak <stkra>

Har du været hele kirkebogen igennem? Du må være bedre til at løbe igennem siderne, for jeg har også forsøgt at finde hendes konfirmation.

jeg havde også selv tænkt på at der måske var nogle mangler ved kirkebogen.

Lukker spørgsmålet efter nytår

godt nytår til dig

Anne

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 01-01-12 12:33

Hej Anne!
Ligeledes godt nytår til dig. Nej, jeg har ikke været hele kirkebogen igennem, jeg brugte blot oplysningerne i jævnførelsesregistret.
Hilsen Steen.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 01-01-12 17:14

Hej Steen
hvordan er du kommet frem til at det er siderne mellem nr. 184 til nr. 189 der mangler? Jeg kan altså ikke finde ud af at bruge det register, endnu, men jeg arbejder på sagen
Anne

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 01-01-12 18:13

Godt nytår til alle!

Det med numrene står ude til venstre for datoen.
På opslag 171 er den sidste nr. 184
På næste opslag 172 er den første nr. 189

/Frits

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 09-01-12 12:15

Tak for svaret stkra.