/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Gratis tegneprogram - Klon af AutoCad
Fra : Kirstineka
Vist : 5148 gange
50 point
Dato : 29-12-11 16:22

Hej Kandutter.
Jeg er ikke ”superbruger” og kan derfor ikke skrive tips.
Der er flere som her på Kandu har spurgt til gratis tegneprogrammer, og efterlyst programmer som kan bruges til f.eks. AutoCad.
Jeg har et rigtig godt tip, som en af jer måske vil videregive.
Her kommer linket til en dansk side, som beskriver programmet ”DraftSight” og det kan også downloades herfra.
http://rasmusbroennum.wordpress.com/2011/02/18/draftsight-vigtigste-2d-cad-udgivelse-i-2010/

Jeg har selv tegnet i AutoCad i små 20 år, og jeg er meget imponeret af programmet. Programmet har stort set alle de funktioner man finder i AutoCad.
DraftSight er gratis til privatbrug.
Når du downloader er det ikke nødvendigt at registrere dig. Dog kan du først bruge print funktionen når du har aktiveret dig som bruger – dette er alligevel påkrævet inden 30 dage. Det er nu hurtigt gjort, og det handler mest om at producenten har hold i antallet af brugere. Du behøver ikke at tilmelde dig evt. nyhedsbreve.
Jeg fik tippet fra en tidligere kollega, som har brugt programmet i flere måneder.
Der står godt nok at download af programmet er 47 MB, men min ”putter” skriver 66 MB.

Godt nytår til ALLE

Hilsen Kirstineka

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-12-11 16:55

Citat
Jeg er ikke ”superbruger” og kan derfor ikke skrive tips.

Der er jo intet der er nemmere at blive...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-12-11 16:57

Hvad får jeg ud af at blive superbruger hos kandu.dk?

Når du bliver superbruger hos kandu.dk, vil du straks få tildelt 200 ledige point, som du kan bruge til at stille spørgsmål/læse svar.

Derudover får du mulighed for at optjene superpoint, og komme på hi-scoren.

Som superbruger kan du alt det et medlem kan, og samtidig kan du skrive tips / svar.

Du kan læse om hele pointsystemet her : http://www.kandu.dk/pointrules.aspx

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 29-12-11 17:07

tak for tippet, jeg vil gemme linket, det kan værer jeg for brug for det program i fremtiden.

og godt nyt år

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 29-12-11 17:08

Netop

Det er jo ikke alle, der ønsker at være superbruger. Desuden er denne løsning blevet brugt tidligere.

Kristineka

http://www.kandu.dk/tip21914.aspx

Godt nytår

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-12-11 17:47

Muligvis ikke ans, men muligheden er der da.

Det link du peger på er jo netop Kirstinekas og dermed har det jo ikke været vist før for så vidt...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-11 17:47

Næh, og så er der dem der bliver superbruger samme dag som de bliver medlem, for senere at blive smidt ud igen, på grund af urent trav "foran julemandens kane".
Men ham har der været dejlig ro for, her i julemåneden.

Så Kristinedutter fortsat god baghjul og godt nytår med dig!

Godkendelse af svar
Fra : Kirstineka

Dato : 29-12-11 18:00

Tak for hjælpen ans.
Autocad er et meget dyrt men også et rigtigt godt program.
Jeg ville bare oplyse om at der findes et perfekt gratis alternativ.

Med hensyn til at jeg ikke er "superbruger", så er det ganske enkelt fordi jeg ikke så "aktiv" som jer andre.

Hilsen Kirstineka

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-12-11 18:46

Her er endnu et gratis tegneprogram - meget lig AutoCad og gratis

http://www.progesoft.com/en/smart-2009

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-12-11 20:06

Citat
Med hensyn til at jeg ikke er "superbruger", så er det ganske enkelt fordi jeg ikke så "aktiv" som jer andre.

Undskyld mig, men er det ikke fis i en hornlygte?

Det har da ikke noget med aktivitet at gøre om man er superbruger...