/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hunstrup Konfirmation 1978
Fra : svendgiversen
Vist : 1038 gange
100 point
Dato : 28-12-11 19:40

Under en jule familie frokost påstod min kone
at hendes ældste datter og søn begge blev konfirmeret grundlovsdag i Hunstrup.

Datteren, konfirmeret i 1977 bekræfter, og 5. juni er da også en søndag dette år,
men sønnen, konfirmeret i 1978, mener at han blev konfirmeret langt tidligere på året?

Da den 5. juni var en mandag i 1978 kan han have ret,
men en gammel provst deroppe i Thy skulle have holdt fast ved altid konfirmation grundlovsdag??

Hvem har ret?
Findes der Hunstrup konfirmander der kan bekræfte??
Eller hvordan finder vi frem til konfirmerede i Hundstrup 1978, hvornår???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-12-11 19:49

Rettelse: Hunstrup uden d, i Thy mellem Hillerslev og Hjardemål...

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 28-12-11 20:16

http://sogn.dk/hunstrup/

Det kan præsten svare på,
du finder mailadresse på siden

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 11:36

Tak Teil for dit link,
det burde jeg jo selv have fundet, men jeg troede nogen kendte kirken under lokalhistorie...

Jeg mailede i går til præsten, og han svarede i dag:
Min nye kones søn er konfirmeret søndagen efter grundlovsdag, den 11 juni 1978...

Det er så fandens, min brors og prins Henriks fødselsdag.

Altså havde ingen ret, men sent at blive konfirmeret.
Jeg lader det stå lidt endnu...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 14:36

Tak for svaret Teil.