/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ipad på udsalg
Fra : svendgiversen
Vist : 1638 gange
80 point
Dato : 26-12-11 10:53

Skal have købt en iPad nu på udsalg inden vi tager på vinter ferie,
men mellem mange reklamer, fra Bilka, Elgiganten etc. ingen iPad på udsalg?

Er dette markedets billigste pris:

Apple iPad 2 Wi-Fi - 16 GB
Bedste pris: 3.575,00 DKK

Er 16 GB nok, til en gammel amatør der bare skal holde lidt kontakt under sin ferie??

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-12-11 11:38

Det er i hvert fald rigeligt for mig, hvis du bare skal surfe, men du kan jo kun bruge den i udlandet når den er koblet på en router for den har ikke 3G.

Priserne for iPad og iPhone er vist altid ret faste.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 11:58

Og hvad er så billigst på Gran Canaria, at købe 3G eller koble på en router?

Kan man ikke købe et par ugers net kort adgang??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-12-11 12:18

Hvis du bare skal holde lidt kontakt, så overvej i stedet en smartfone. Hvis det ikke skal være sidste skrig , så kan de fås en del billiger. De små bærbare er også et godt alternativ. De kan mere for færre penge. Bl. a. har de et rigtigt tastatur. De er hurtigere og har harddisk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-12-11 12:21

De fleste hoteller har enten gratis WIFI eller man betaler et fast beløb pr dag. Det er under alle omstændigheder billigere og bedre end internetnet via mobilnettet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 12:34

Det var lige det jeg skulle til at spørge om,
vi bor på et hotel til 65 € pr døgn for et dobbelt værelse i to uger, mon de så ikke har net adgang?

Ikke nede i forhallen, men oppe på værelset, hvor jeg kan aktivere min iPad??

Og ja, jeg overvejer en smartfone som alternativ, men har en gammel Nokia???

Og man skal jo følge med tiden...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 12:45

Er det så alternativet:

Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G - 32 GB - 3G
Bedste pris: 4.924,00 DKK

Næsten 1400 kr dyrere, men man kan jo ikke sammenligne, dobbelt memmory...

Kan jeg bruge den uden nettilslutning under min ferie?
Og hvad med server netadgang??

Undskyld hvis jeg spørger dumt...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 80 point
Dato : 26-12-11 13:03

Citat
Skal have købt en iPad
er det for "at følge med tiden" ?Der er andre tavlecomputere som er mere anvendelige, for eksempel Asus EeePad kan købes for det samme som Ipad 2, men er med tastatur dock så den næsten er som en bærbar computer, den er også med 16 GB som er mere end rigeligt til det du beskriver, uden tastatur er Asus EeePad med 32 GB også til samme pris som en Ipad 2
Asus EeePad er også med trådløs forbindelse og uden 3 G men det vil også blive afsindig dyrt at bruge tavlen med mobil netværk i udlandet.
Bare et alternativ som jeg ved er OK, IT medarbejderne i firmaet hvor jeg er ansat har alle en Asus EeePad med tastatur og er meget glade for den, den ser sådan ud:
http://www.proshop.dk/iPad-og-tablet/ASUS-EeePad-16GB-incl.-Dock-2282322.html
men måske er en Ipad nødvendig for at "følge med tiden"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 13:24

Det lyder som et vældigt godt alternativ ovn, vi har netop diskuteret ipad eller ny lille bærbar?

Jeg vil tage det op med min datalog nevø, der er hjemme på ferie...

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-12-11 16:12

Hvis du tænker på en ny lille bærbar så lad være med at købe en af de nye 10" notepads. Jeg købte en til hver af mine børn og de er simpelthen for langsomme. Jeg har sat den ene til salg. En Samsung n145 plus til 1500 kr. hvis du er interesseret Hvad med at købe din iPad i udlandet? Det kan da kun blive billigere end i dk. Engang var de kanariske øer vist toldfrie. Jeg ved ikke om de er det endnu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-11 18:52

Jeg har min 15" med ud i verden. Canarie / Madeira / Grækenland.
Jeg har også en USB adapter og 4-5 mtr. USB ledning.
Ud af vinduet med den og fange et åbent netværk.
Hvis du køber en eee maskine hvor styresystemet halter - så har ubuntu et godt og gratis eee-system du kan bruge.

Skal du være "moderne" - så tror jeg altså den skal hedde Ifone eller HTC smartfone.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-11 20:29

iPad er ca 500kr billigere på gran canaria i Las palma

Centro Comercial Las Arenas
Ctra. del Rincón
35010 Las Palmas
Tel. 928 49 49 90
Åbningstider: 10.00 - 22.00

Der ligger 2 "applebutikker"

Du skal ikke regne med at der er trådløst netværk på det billige værelse du har
Er lige kommet hjem der nede fra boet på det dyreste og største med balkon på hotellet her kunne jeg hvis jeg var heldig komme på netværket på balkonen mens der ingen problemmer var i lobbyen

Det koster ca 20 euro pr uge

Denne side kan du se div center
http://www.canario.dk/hvem_hvad/shoppingcentre.htm

Har du metro kort så husk dette men lige som herhjemme er det ikke alt der kan svare sig

Electronic kan ellers ikke betale sig mere der nede

Cigaretter, spiritus og parafume kan godt betale sig men gå efter kæderne

Prins koster 21,95 euro
Lm 12,00 euro

Apple diktere prisen her hjemme inden for 100kr

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 20:43

Jeg vil nok være lidt nervøs forat købe på Gran Canaria, hvad nu hvis der er problemer?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-12-11 22:44

Husk lige på ipads små problemer, tag f.eks et kig på dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/spg159749.aspx

Ipad kører ikke flash, og det er jo brugt en hel del på diverse hjemmesider
Ipad kører heller ikke java og det er jo brugt på mange flere hjemmesider.

jeg vil nok hellere prøve at finde sådan en her: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=429433
den kan sikkert findes billigere en den jeg linker til, har ikke gidet søge

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-12-11 22:58

Her er lige en artikel der er værd at læse
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1679048.ece

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-12-11 23:40

Flash er snart et overstået kapitel så det er et spørgsmål om tid.

Samsung tablet blev også testet i so ein ding som kan podcastes.

Konklusionen var, at hvis man aldrig havde prøvet en iPad, så var den imponerende og nok den bedste android tablet lige nu. Han demonstrerede også hvor den dumper. Bla. Er en af svaghederne, at den Per default går ind på mobilisere i stedet for de rigtige websider fordi den bliver betragtet som en mobil og ikke en iPad. Det var ret besværligt at få den tilsat agere rigtigt. Desuden så følger flytning af siderne ikke med nøjagtigt som en iPad. Der var en del forsinkelse.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-12-11 23:42

Der skulle stå, at den går ind på mobilsider i stedet for de rigtige websider. Beklager

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-11 00:55

Samsung er sikkert den bedste tavle computer i øjeblikket, men Samsung og Ipad har kun skærm tastatur (så vidt jeg ved) Hvis nu Svendgiversen gerne vil have et fysisk tastatur, det ville jeg foretrække jeg har et udtræks tastatur på min smartphone og bruger ikke skærm tastaturet, så er Asus Eeepad et glimrende valg IT folkene på jobbet er meget glade for deres Asus.
Faktisk kan Samsung købes meget billigere i samme butik som EXTERMINATOR har vist, godt en hvis men farven er vel underordnet eller?
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=429432
jeg kan være ret ligeglad med hvad spørger vælger, vil bare fortælle at der er alternativer til æble tavlen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-12-11 10:47

Foreløbig tak,
fik lige "Årets bedste køb" fra Telia med posten: Samsung Galaxy Nexus til 148 kr / mdr...

Den er faktisk dyrere end en iPad, hvad kan den mere?
Og også dyrere end HTC Sensation XL??

Er forvirret på et højee niveau og afventer min datalog nevøs besøg...

Men ovn s tastatur argument kan jeg godt tilslutte mig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-12-11 10:49

Rettelse:
>Og også dyrere end HTC Sensation XL??

Men billigere end HTC Sensation XL, er det så ikke den der er den udvalgte???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-11 13:48

HTC Sensation XL er en smartphone og ikke en tavle computer, den kan sikkert en masse men har kun 4,7 tommer skærm mod Ipads 9 tommer og Samsung/Asus som begge har 10 tommer skærm, men man kan vel godt betegne tavle computere som forvoksede smartphones uden telefon

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-11 22:21

Tasterturet på ipad2 virker 100%
ellers kan der tilkøbes ekstern tastertur

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-12 12:56

Vi var i flere forretninger både i Flensborg og her,
men endte med at købe en lille HP bærbar over nettet...

Min datalog nevø mente som o.v.n. at jeg havde behov for et rigtigt tastatur,
og at skift til android var for stort et spring for mig?

Nu skal jeg kun skifte fra XP til Windows7...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-12 16:41

Tak for svaret o.v.n..