/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Tdc homeduo
Fra : jensviggo
Vist : 880 gange
23 point
Dato : 25-12-11 14:04

Ja det er så det jeg har,men synes det er vildt dyrt.....................jeg betaler i abonnement homeduo-299,00 pr. mdr. så betaler jeg 165,- i abonnement fastnet max-165,- (jeg aner ikke hvad det er eller hvad det dækker) så betaler jeg for en sikkerhedspakke 40,- pr. mdr. ved ikke hvad det dækker, i alt for januar 2012, 561,43 incl. moms og samtaler, jo så er der lige betalingsgebyr betalingsservice.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er rimeligt, jeg tænker her på abonnementer (specielt), er der andre operatører der er billigere..................jeg kører bredbåndstelefoni.

mvh julehilsen

jensviggo

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 33 point
Dato : 25-12-11 14:30

299.- er for telefon og internet

165.- er at det er gratis at ringe til alle danske fastnet og mobiltelefoner(ingen minutafgift)
40.- er antivirus/firewall fra TDC (pt. F-Secure)

Jo mere du bruger din telefon, jo mere sparer du

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-12-11 15:47

Undskyld jeg spørger, er det dyrt/billigt, eller helt normalt????????????????????

har ikke rigtig noget/nogen at sammenligne med.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 25-12-11 15:55

dyrt... syns jeg da..

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-12-11 16:02

hvor kan jeg få det billigere og ligeså godt??????????????

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 25-12-11 16:07

det afhænger af hvor du bor og hvad dit behov er..

299 for telefon og internet...
hvor hurtig internet, kan du nøjes med langsommere? har du behov for den fastnet telefon?

165 fastnet telefoni.... kommer an på om du virkelig bruger den SÅ meget? måske det var bedst at opgradere dit mobil abb. istedet for at spendere de penge på fastnet telefoni?

40 for et sikkerhedsprogram, som du kun måske har installeret, og som du kan hente et gratis alternativ til.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-12-11 16:23

Jeg bor i nordjylland, jeg har en Tdc homeboks som jeg bruger til internetforbindeler, der er 4 indgange, bruger de to, og så er der 2 telefonlinier, som jeg bruger. Min hastighed er 20/2. Jeg er ikke helt lige med, hvad du mener, hvis du mener, jeg gennem mobilen kan få forbindelse til stationær pc/laptop, vil jeg meget gerne droppe fastnettelefonen.
Den trådløse router der er i homeboksen sender forbindelse til min bærbar. Kan du med disse oplysninger finde vejen, uden at komme til at mangle noget af det jeg har idag.
Som jeg ser det er det trådløs mobilnetværk, eller hvad, er meget interesseret.

jensviggo

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 25-12-11 17:09

prøv at se på waoos hjemmeside. de er rimelig billige og dækker nordjylland såen nogenlunde. deres priser er de bedste jeg har set... desværre kan jeg ikke få det hvor jeg bor pga. noget aftale i lejekontrakten. men kender flere der har det og er glad for det.

http://www.waoo.dk/Bestil/Waoo-2

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-12-11 17:19

Vi kan ikke fortælle dig om det er dyrt eller billigt for dig og dit forbrug, det kan være billigt for dig men samme abb. kan være dyrt hos naboen.

Humlen i det hele er at det ikke er selve abonnementerne men derimod dit forbrugsmønster der afgør om det er dyrt eller billigt

Det hele afhænger af hvordan du bruger telefon.

Selve internettet kan du typisk få ca. 50.- kr. billigere hos lavpris udbydere

Hvis du ikke behøver fastnettelefonen kan du hos tdc få en 20/2 forbindelse til 249.- og du sparer jo så også de 165.- du betaler for at ringe gratis.

Afhængig af hvor meget du benytter din telefon skal du jo så opgradere noget på mobilsiden

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-12-11 17:50

Ok, fik lige læst mit indlæg en ekstra gang og har lige en tilføjelse-

Jeg taler kun om internet via adsl da det er det du har i forvejen.
Hvis du har andre muligheder er det oftest billigere

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-12-11 19:59

TDC er generelt dyre. Kvaliteten på de enkelte udbydere er ca. den samme, det er TDC der leverer kablet under alle omstændigheder og modemet er er ikke den store forskel på. Hvor meget du kan spare ved at flytte afhænger af flere ting. Hvor meget snakker du i telefon, ville de være billigere at betale pr. minut i stedet for et fast beløb, osv? Sikkerhedspakken mener jeg godt du kan spare og bruge gratis løsninger i stedet. Har du virkelig brug for 20MBit download?

Men prøv at kontakte er par selvskaber, fortæl dem hvor meget du har brug for, og lad dem give dig en pris. Familien her er lige flyttet fra TDC til Telenor, og sparede i den forbindelse en del.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-01-12 14:18

Tak for svaret EXTERMINATOR. super