/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Findes der et dokument, - patent
Fra : ganga
Vist : 946 gange
100 point
Dato : 23-12-11 16:26

Hej..
Går med en god ide.., og påtænker at kontakte en virksomhed med ideen, således at de kan producere det.
For at de ikke løber af med ideen, findes der nogen måde hvorpå, man kan sikre sig dette?

Tænker om man kan udarbejde et stks. dokument, i stedet for at søge patent

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-11 16:35

Så nemt kan det desværre ikke laves, det kan jo være din opfindelse er opfundet i forvejen, måske ikke sat i produktion, men alligevel med patent på.

Du skal som minimum først undersøge om der er optaget patent på opfindelsen.

Det vil være en god idé at kontakte disse

http://www.rettigheder.dk/?gclid=CLq7rN3CmK0CFYm9zAodeVFyBQ

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-11 16:37

Du skal få det pågældende firma til at underskrive et fortroligheds dokument før du afslører din ide.

Hvis det er noget teknisk kan du starte hos teknologisk institut...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-11 16:37

Hej.
Nej det gør der ikke.
Først og fremmest skal du jo også undersøge om der ER patent på den ide du går og tumler med.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-11 18:07
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-11 18:08

Benjamin.Hansen, læser du slet ikke tråden før du skriver??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-11 18:16

Jeg have blot glemt at sende indlægget, har laver andet end at hænge på Kandu.
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 07-01-12 07:44

Tak for svaret Benjamin.Hansen.