/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder i fuldt skærm-hvordan?
Fra : preb1944
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 23-12-11 05:15

Hej. Jeg har windows 7 home og skærmAcer 23".
Jeg har lige indsat nye billeder i min mappe billeder.Før kunne jeg se alle mine billeder i fuld skærm.Men nu vises de nye og alle andre ikke i fuld skærn ca 20 % manglende billed i hver side.De enkelte billeder kan jeg selvfølgelig lave til fuld skærm på selve billedet gældende for den ene gang.Jeg vil selvfølgelig gerne se alle billeder i fuld størrelse som tidligere.Permanent.
Skal der bare trykkes et sted eller indstilles noget et sted .
Evt. tak for hjælpen. hilsen Preben god jul

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 23-12-11 08:49

Det har ikke noget med din PC eller skærm at gøre, men det program du bruger når du skal se billederne.
Normalt er der et vindue hvor der står full skærm. Et eller andet sted står hvad du skal taste for at få billederne til at fylde skærmen.

vic200

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-11 10:46

Når du kigger på billederne kan du holse Ctrl nede og samtidig rulle med din scroll knap på musen. Nu kan du få billederne i den størrelse du ønsker

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-11 11:31

Det er måske dine nye billeder som er 3 x 4 og så kan de ikke fylde skærmen ud.
Hvis du beskærer eller optager i formatet som svarer til eks. 10 x 15 > skal det være 2 x 3 som gør billerne bredere.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-12-11 11:04

Det kan være lidt triggigt at styre.
men tænk det sådan kameraet optager et firkantet billede og du har købt en aflang skærm.
hvis du trækker billedet ud til skærmen bliver de fede at se på, hvis du forstørrer billedet mangler du håret. Windows media player tager godt hånd om dette først vises med sort kant så zoomes billedet til skærmen inden det skifter til næste giver en film lignende effekt.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 26-12-11 11:35

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind